اخبار شهری

۱۳۹۵/۰۸/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۵۲۸۵

تداوم تعطیلی مدارس و محدودیت‌های ترافیکی

با تصویب جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای استان تهران تمام مهدهای‌ کودک، پیش‌دبستانی و مدارس ابتدایی استان جز شهرستان‌های فیروزکوه، دماوند و پردیس روز سه‌شنبه تعطیل است.

به گزارش مهر، جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای استان تهران دیروز با توجه به قرار گرفتن هوای تهران در وضعیت قرمز و شرایط ناسالم هوا برای همه اقشار جامعه با حضور اعضای کمیته تشکیل شد. همچنین در این جلسه مقرر شد تمام مهدهای کودک، پیش‌دبستانی و مدارس ابتدایی استان جز شهرستان‌های فیروزکوه، دماوند و پردیس سه‌شنبه تعطیل باشد.

براساس این گزارش موافقت مدیران دستگاه‌های اجرایی با مرخصی مادران شاغل از دیگر مصوبات این جلسه بود، ضمن اینکه برخورد با خودروها و موتورسیکلت‌های دودزا و آلاینده و همین‌طور خودروهای فاقد معاینه فنی، توقف فروش مجوز روزانه طرح ترافیک تا پایان شرایط ویژه برای کاهش میزان تردد خودرو‌ها در هسته مرکز شهر تهران و توقف فعالیت کلیه معادن تهران تا عادی شدن شرایط، لغو ورزش همگانی در پارک‌ها و مجموعه‌های ورزشی شهر تهران، نظارت بر عدم به‌کارگیری اتوبوس‌های دودزا، جلوگیری از روشن بودن اتوبوس‌های متوقف در ترمینال‌ها و جایگاه‌های اتوبوسرانی و ترمینال‌های شهری و نظارت بر توقف جلوگیری از فعالیت‌های عمرانی شهر تهران موثر بر تولید و افزایش آلودگی هوا و استقرار تیم‌های سیاری از سوی اورژانس در میادین پرتردد و آلوده از مصوبات دیگر این جلسه

بود.

علاوه بر این، طرح ترافیک و زوج و فرد تا اطلاع ثانوی تا ساعت 19 در سطح شهر تهران اجرا

می‌شود.

در همین رابطه، سرهنگ حسن عابدی جانشین رییس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: محدودیت‌های تردد در محدوده طرح ترافیک، به کل محدوده زوج و فرد گسترش می‌یابد و تنها خودروهایی که دارای مجوز تردد در محدوده طرح ترافیک هستند، قادر به تردد در محدوده زوج و فرد خواهند بود. همچنین مقرر شد تا زمان پایان اعمال این محدودیت‌ها نیز افزایش یابد و تا ساعت 19 محدودیت‌های جدید اعمال شود.


تحقیق و تفحص از شهرداری تهران متوقف شد

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از توقف طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران خبر داد. به گزارش تسنیم، محمدمهدی افتخاری نماینده فومن، با اشاره به جلسه کمیسیون عمران و بررسی طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران که با حضور محمدباقر قالیباف شهردار تهران برگزار شد، گفت: برخی همکاران ما در این جلسه بر این نکته اشاره کردند که با توجه به اینکه پرونده رسیدگی به واگذاری املاک شهرداری تهران در قوه قضاییه در حال بررسی است، براساس آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی امکان تحقیق و تفحص در مجلس مقدور نیست.

افتخاری تاکید کرد: بر همین اساس قرار شده محمدرضا رضایی کوچی رییس کمیسیون عمران مجلس، این موضوع را با هیات‌رییسه مطرح

کند.

تبصره 7 ماده 214 آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی بر این نکته تاکید دارد: تحقیق و تفحص مجلس شامل شورای نگهبان، مجلس خبرگان رهبری، مجمع تشخیص مصلحت نظام و پرونده‌های جریانی مراجع قضایی و امور‌ ماهیتی قضایی نمی‌شود. به نظر می‌رسد با توجه به این تبصره و مطرح بودن پرونده واگذاری املاک شهرداری تهران در قوه قضاییه، امکان تحقیق و تفحص از شهرداری تهران برای مجلس شورای اسلامی مقدور نباشد.

کاهش ساعت کاری مراکز معاینه فنی تا اطلاع ثانوی

مدیرعامل ستاد معاینه فنی از اعمال قانون و جریمه خودروهای فاقد معاینه فنی در محدوده طرح زوج و فرد به‌صورت مکانیزه با استفاده از دوربین خبر داد. به گزارش ایسنا، حسینی‌منش درخصوص میزان مراجعات به مراکز معاینه فنی گفت: خوشبختانه با مراجعه حدود 300هزار دستگاه خودرو در این مدت و توزیع مناسب مراجعات در حال حاضر خدمات ارائه شده به مشتریان در این مراکز در کمترین زمان و بدون معطلی انجام می‌شود و در شیفت دوم کاری میزان مراجعات کاهش یافته به همین دلیل ساعت کاری کلیه مراکز به استثنای مرکز بیهقی و دماوند که تا ساعت 21:00 فعال هستند به ساعت 17:00 (از روز دوشنبه مورخ 24 آبان) کاهش خواهد یافت.


۳۱ نوع بلای طبیعی در کشور ما وجود دارد

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: از ۴۱بلای طبیعی جهانی، ۳۱نوع در ایران وجود دارد. این یعنی ۹۰درصد از جمعیت ما در خطر ناشی از حوادث طبیعی هستند و ایران در مقام ششم جهان قرار دارد.

به گزارش مهر، محمد سعید ایزدی‌، شهرنشینی شتابان بعد از دهه ۴۰ و گسترش نامتعادل و نامتوازن را مهم‌ترین معضلات شهری دانست و گفت: امروزه شاهد آن هستیم که شهرها بسیار شتابان به محیط‌زیست اطراف خود حمله‌ور می‌شوند و آن را نابود می‌کنند، بنابراین می‌بینیم که جریان شتابان شهرنشینی باعث بروز مشکلات بسیار شهری و زیست‌محیطی شده است. وی با بیان اینکه ضریب تاب‌آوری شهری کاهش یافته است، افزود: شهرهای امروز ما ضریب تاب‌آوری کمی دارند و به عنوان مثال با بروز سیل یا توفانی دچار چالش‌های جدی می‌شوند، بنابراین شهرهای ما تاب‌آور نیستند و دچار چالش‌های زیست‌محیطی بسیاری شده‌اند. به باور وی، بحران هویت تاثیر مستقیمی در از بین رفتن میراث طبیعی هزاران ساله ما داشته است، به نحوی که دیده می‌شود امروزه بیش از ۱۳۰هزار هکتار از شهرهای ما دچار آسیب هستند، یعنی ۱۹میلیون نفر که یک‌سوم از جمعیت ایران را شامل می‌شود در این مکان‌های آسیب‌پذیر زندگی می‌کنند و در بیش از ۹۱شهر ایران بیش از ۱۱میلیون حاشیه‌نشین

داریم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر