پروازهای فوق‌العاده ۱۰ شرکت هواپیمایی برای جابه‌جایی زائران

۱۳۹۵/۰۸/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۵۲۸۴

مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اعلام اینکه درمجموع شرکت‌های هوایی ۳۵ دفتر مجاز را برای فروش بلیت ایام اربعین حسینی تعیین کرده‌اند، گفت: برای اطمینان از واقعی بودن بلیت‌های صادره توسط دفاتر فروش بلیت هواپیما، خریداران می‌توانند از اصالت بلیت تمام پروازهای هوایی در مسیرهای داخلی و خارجی مطمئن

شوند.

اسعدی سامانی اظهار کرد: متاسفانه در روزهای اخیر در فضای مجازی و برخی دفاتر غیرمجاز، اقدام به فروش بلیت‌های جعلی کرده‌اند که با شناسایی آنها توسط پلیس فتا هم‌اکنون پرونده‌شان در دست بررسی و رسیدگی قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: برای اطمینان از واقعی بودن بلیت‌های صادره توسط دفاتر فروش بلیت هواپیما، خریداران پس از ورود به سایت انجمن شرکت‌های هواپیمایی با استفاده از گزینه اعتبارسنجی می‌توانند از اصالت بلیت تمام پروازهای هوایی در مسیرهای داخلی و خارجی مطمئن شوند.

سامانی با بیان اینکه درمجموع ۱۰ شرکت هوایی جابه‌جایی زائران حسینی را در ایام اربعین بر عهده ‌دارند، گفت: هنوز ظرفیت برخی شرکت‌ها خالی مانده است و متقاضیان از خرید بلیت بیش از نرخ‌های مصوب خودداری کنند.

اسعدی سامانی با بیان اینکه درمجموع شرکت‌های هوایی ۳۵ دفتر مجاز را برای فروش بلیت ایام اربعین حسینی تعیین کرده‌اند، گفت: اسامی این دفاتر مجاز در سایت انجمن شرکت‌های هواپیمایی به سهولت قابل ‌دسترسی است و هیچ شرکتی حق ندارد قیمت بلیت خود را بیشتر از سقف تعیین‌شده عرضه کند.

اسعدی سامانی به ایرنا گفت: نرخ بلیت رفت‌وبرگشت پروازهای هوایی برای انتقال زائران ایرانی به عراق در ایام اربعین حسینی از تهران و سایر شهرهای ایران به غیر از مشهد مقدس 11میلیون ریال (یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان) تعیین شده و قیمت یک سره آن ۶میلیون و ۶۰۰ هزار ریال است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اظهار داشت: بلیت رفت و برگشت شرکت‌های هوایی از مشهد به نجف و بغداد و بالعکس نیز ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال (یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان) قیمت‌گذاری شده است.

در همین حال، معاون مسافری راه‌آهن گفت: با توجه به اعزام زائران حسینی از ۲۰ تا ۲۸ آبان و بازگشت آنها از دوم و سوم آذرماه، قطارهای متعددی در پیک سفر برای مسیر خرمشهر به تهران پیش‌بینی‌ شده است.

به گزارش مهر، میرحسن موسوی اظهار کرد: یک تیم کارشناسی برای بررسی فرآیند اعزام مسافران در طول مسیر به مناطق عبوری قطار تهران- شلمچه فرستاده شده تا در اعزام قطارهای بعدی بر مبنای نتایج کارشناسی برنامه‌ریزی مدنظر قرار گیرد.

وی افزود: با توجه به اعزام زائران از ۲۰ تا ۲۸ آبان و بازگشت آنها از دوم و سوم آذرماه قطارهای متعددی در پیک سفر برای مسیر خرمشهر -تهران پیش‌بینی‌ شده و تهیه بلیت‌های مسیر نیز از طریق اینترنت برای فروش ممکن و تا این لحظه بیشتر بلیت‌ها فروخته ‌شده است.

معاون مسافری راه‌آهن ادامه داد: این بلیت‌ها به زائران امکان برنامه‌ریزی برای بازگشت و دسترسی به قطار خرمشهر-تهران را می‌دهد و بسیاری از زائران در زمان تهیه بلیت رفت، زمان برگشت خود را مشخص کرده و هم‌زمان به‌صورت آنلاین آن را خریداری‌ کرده‌اند.

به گفته معاون مسافری راه‌آهن علاوه بر قطارهای قبلی، در ایام اربعین ۴۰ رام قطار فوق‌العاده خرمشهر برای جابه‌جایی زائران و یک ریل‌باس برای جابه‌جایی مسافران برای حدفاصل خرمشهر تا شلمچه پیش‌بینی شده است که با توجه به تعداد تقاضا هر نیم ساعت یک‌بار حرکت می‌کند.

موسوی یادآور شد: طبق هماهنگی با راه‌آهن کشور عراق قرار بر پیش‌بینی روزانه ۵رام قطار از بصره تا کربلا گذارده شد تا مسافران و زائران با مراجعه به ایستگاه راه‌آهن بصره و تهیه بلیت به کربلای معلی اعزام شوند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر