تازه‌خبر

۱۳۹۵/۰۸/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۵۲۸۱

پیش‌گیری از پوسیدگی‌دندان نیازمند بودجه دولتی

تعادل دبیر علمی بخش ترمیمی و زیبایی یازدهمین کنگره انجمن دندانپزشکان عمومی ایران با تاکید بر لزوم آموزش‌های گسترده وفراگیر در زمینه رعایت اصول بهداشت دهان و مراقبت از دندان‌ها گفت: بهترین سن برای شروع آموزش اصول بهداشت دهان و دندان قبل از 7سالگی است و در صورت هزینه نکردن برای پیش‌گیری، هزینه‌های درمانی فراوانی به فرد و جامعه تحمیل می‌شود. به گزارش روابط عمومی کنگره، منصوره میرزایی متخصص ترمیمی وزیبایی توضیح داد: بیشترین مشکلات بیماران در حوزه دندانپزشکی ترمیمی، ناشی از عوارض باقی مانده از پوسیدگی‌های دندان‌ها در دوران کودکی است، اگر فردی تا سن حدود 22سالگی دچار پوسیدگی‌های دندانی نشود، پس از این دوران حفظ سلامت دندان‌ها راحت‌تر می‌شود. بیشتر بیماران در سنین بزرگسالی تاوان عدم رعایت اصول بهداشتی در سنین کودکی را می‌دهند. وی اظهار داشت: دربعضی از کشورها میزان پوسیدگی دندان کودکان درحد صفر است زیرا آنها هزینه زیادی را در زمینه پیش‌گیری هزینه می‌کنند اما در کشور ما هزینه‌ها بیشتر صرف درمان می‌شود که بسیار سنگین‌تر از هزینه‌های پیشگیری است. مطالعات نشان می‌دهند که میزان پوسیدگی‌های دندانی در مقایسه با 20 تا 30 سال قبل در کشور ما تغییر چندانی نداشته است، افزود: بهترین و موثرترین قدم‌ها را می‌توان در مدارس برداشت و در همین راستا لازم است معاینات دوره‌یی از مدارس آغاز شود تا در صورت مشاهده مشکلی به دندانپزشکان ارجاع داده شود. وی، با اشاره به اینکه وضعیت پوشش بیمه‌یی خدمات دندانپزشکی نیز در کشور ما ضعیف است، ادامه داد: دولت باید در زمینه پیشگیری کمک کند و سازمان‌های بیمه‌گر هزینه‌های خدمات دندانپزشکی را حداقل تا سن دبیرستان به خوبی پوشش دهند.


پیشبرد کنوانسیون جهانی گردشگری با مشارکت جمعی

تعادل معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و رییس کمیته راهبری هفدهمین کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری گفت: با بهره‌گیری از خرد جمعی در راستای احصای نیازها و تعیین ابزارهای هماهنگی فرابخشی، برگزاری باشکوه هفدهمین کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری محقق خواهد شد. به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مرتضی رحمانی موحد در نخستین جلسه کمیته راهبری هفدهمین کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری با تاکید بر اهمیت برگزاری رویداد بین‌المللی هفدهمین کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری از تاریخ 6 لغایت 18 بهمن ماه سال جاری، گفت: با ایجاد تعامل و هماهنگی فرابخشی در قالب خرد جمعی، نیازهای الزامی و تاثیرگذار در برگزاری شایسته این رویداد مهم تعیین و با شکل‌گیری ابزارهای هماهنگی، تبلیغ مثبت و گسترده‌یی در راستای معرفی جمهوری اسلامی ایران توسط راهنمایان گردشگری از سراسر دنیا، انجام خواهد گرفت. وی با بیان اینکه برگزاری هفدهمین کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری از دو منظر اصلی دارای دستاوردهای مهمی خواهد بود؛ افزود: برگزاری رویدادی بین‌المللی در کنار میزبانی از راهنمایان گردشگری کشورهای مختلف، زمینه‌یی مستعد برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری و نیز اقدامی تاثیرگذار در تقابل تبلیغات منفی علیه جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌آید. رییس کمیته راهبری هفدهمین کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری همچنین با تاکید بر اینکه به خدمت گرفتن ظرفیت‌های فرابخشی در این رویداد سبب اعتلای نام ایران خواهد شد؛ افزود: این برنامه مسوولیتی فراتر از نگاه سازمانی بوده و تلاشی جمعی برای انعکاس داشته‌های بی‌شمار کشورمان به جهانیان را نیاز دارد.


پرداخت بخشی از مطالبات داروخانه‌ها تا هفته آینده

تعادل مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: مطالبات مربوط به قبل از تیر ماه داروخانه‌ها از سازمان تامین اجتماعی، تا هفته آینده پرداخت و تسویه می‌شود. به گزارش روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، سیدتقی نوربخش در جلسه با انجمن داروسازان در محل این سازمان افزود: با وجود مشکلات و محدودیت‌های مالی سازمان در پرداخت مطالبات داروخانه‌ها نهایت تلاش انجام می‌گیرد و اولویت پرداخت مطالبات با این مجموعه است. نوربخش گفت: در سازمان تامین اجتماعی ماهیانه بیش از 5هزار میلیارد تومان برای خدمت به جامعه تحت پوشش هزینه می‌شود که حدود یک‌هزار میلیارد تومان از این هزینه در حوزه درمان غیرمستقیم است. او افزود: از ابتدای فعالیت در تامین اجتماعی پرداخت مطالبات داروخانه‌ها را در اولویت قرار دادیم و در شروع کار نیز ٥٠٠میلیارد تومان برای پرداخت مطالبات داروخانه‌ها اختصاص دادیم که در آن زمان گردش مالی در حوزه دارو بهبود قابل ملاحظه‌یی یافت و داروخانه‌ها توانستند مطالبات شرکت‌های دارویی را پرداخت کنند.


آخرین وضعیت نوسازی بیمارستان‌های تامین اجتماعی

ایسنا مدیرکل درمان تامین اجتماعی استان تهران با اشاره به نوسازی بیمارستان‌های فرسوده پایتخت گفت: علاوه بر اقدامات انجام شده در حال حاضر بیمارستان ۵۵۰ تختخوابی شهید فیاض بخش که در مجاورت مکان قبلی و بیمارستان تک تخصصی هدایت که ویژه زنان است، به سرعت درحال ساخت هستند. محمدتقی خسروانی مقدم درباره طرح نوسازی بیمارستان‌های فرسوده استان تهران اظهار کرد: در همین راستا چهار بیمارستان استان تهران پایلوت شده که طی دو ماه گذشته به بهره‌برداری رسیده‌اند. وی ادامه داد: بیمارستان شهید معیری، شهید لبافی‌نژاد، بیمارستان شهریار و ۱۵ خرداد ورامین در استان تهران پایلوت شده‌اند که ۱۲میلیارد تومان برای آنها هزینه شده است. خسروانی مقدم با اشاره به اینکه در استان تهران سازمان تامین اجتماعی در حال ساخت دو مرکز است گفت: بیمارستان ۵۵۰ تختخوابی شهید فیاض بخش که در مجاورت مکان قبلی و بیمارستان تک تخصصی هدایت که ویژه زنان است به سرعت درحال ساخت هستند. به گفته مدیرکل درمان تامین اجتماعی استان تهران، بیش از 30درصد درمان تامین اجتماعی کل کشور در استان تهران انجام می‌شود و با 3708 پزشک، 1820 مرکز پاراکلینیک، 343 درمانگاه، 2090 داروخانه و 135 بیمارستان و مرکز دیالیز طرف قرارداد هستیم. وی افزود: سالانه بطور میانگین 16میلیون نسخه پزشکی، 22میلیون نسخه دارویی، 6.5میلیون نسخه پاراکلینیک، 600هزار پرونده بیماران بستری، 14میلیون بیماران سرپایی و 110هزار پرونده خسارات متفرقه مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر