اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۵/۰۸/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۵۲۷۸

بازدید معاون برنامه‌ریزی و توسعه کشور از احداث تصفیه‌خانه فاضلاب سده لنجان

لنجان| معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت مهندسی آبفای کشور و عضو شورای فنی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور از روند احداث تصفیه‌خانه فاضلاب سده لنجان و ورنامخواست بازدید به عمل آوردند.

در این بازدید قانع از پیشرفت فیزیکی احداث این پروژه که به بیش از 95‌درصد رسیده، ابراز خرسندی کرد و تاکید کرد با توجه به اینکه این پروژه جزو پروژه‌های اقتصاد مقاومتی است انتظار می‌رود در آینده‌یی نزدیک به بهره‌برداری برسد.

در ادامه مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان گفت: عملیات احداث این تصفیه‌خانه در تیرماه سال 92 آغاز شد که انتظار می‌رود نهایت تا چندماه دیگر تصفیه‌خانه فاضلاب سده لنجان و ورنامخواست به بهره‌برداری برسد این درحالی است که اصولا احداث تصفیه‌خانه‌های فاضلاب چندین و چندسال به طول می‌انجامید که دلیل آن هم تزریق قطره‌چکانی اعتبارات دولتی بوده است. اما خوشبختانه این پروژه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در دستور کار قرار گرفت. هاشم امینی با اشاره به انعقاد قرارداد بیع متقابل برای احداث تصفیه‌خانه فاضلاب سده لنجان و ورنامخواست خاطرنشان کرد: با انعقاد قرارداد بیع متقابل میان شرکت آبفا استان اصفهان با مجتمع فولاد مبارکه مقرر شد اجرای شبکه فاضلاب و احداث تصفیه‌خانه در منطقه سده لنجان و ورنامخواست در بازه زمانی 3 ساله انجام پذیرد در صورتی که اگر قرار بود این پروژه با تخصیص اعتبارات دولتی اجرایی شود حداقل 20 سال زمان می‌برد؛ چراکه در خوشبینانه‌ترین حالت با جذب 100درصدی بودجه عمرانی احداث این تصفیه‌خانه سال‌ها طول می‌کشید.


آزادسازی حریم خط و تسطیح مسیر خطوط در محدوده روستاهای ازنا

اراک| با همکاری واحدهای فنی و ستادی منطقه مرکزی، عملیات آزادسازی حریم خطوط و تسطیح مسیر و احیای گرده ماهی در محدوده روستاهای ازنا انجام شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران منطقه مرکزی، رییس واحد نگهداری و تعمیرات خط منطقه با اشاره به فعالیت یک هفته‌یی گروه تسطیح و آزاد‌سازی منطقه مرکزی گفت: رفع تعرضات کشاورزی و احیای گرده ماهی و بازگشایی مسیر خطوط 10، 16، 26 و 26 اینچ لوپ در دستور کار قرار گرفت.

رضا کریمی نور عینی ادامه داد: پس از ابلاغ اخطاریه و اتمام مهلت زمانی به‌منظور رفع تعرضات متجاوزان به حریم خط و عقب‌نشینی از محدوده حریم خط و آخر حکم دادستان خرم‌آباد مبنی بر آزاد‌سازی حریم خطوط، با حضور حراست منطقه مرکزی و هماهنگی‌های لازم با نیروی انتظامی انجام گرفت. وی با تاکید بر اسکن دقیق محل خطوط تصریح کرد: پس از تسطیح خطوط، گرده ماهی خطوط ایجاد و احیا شد و در محل‌های مورد نیاز لوله‌های آبرو برای زمین‌های کشاورزی نصب شد.


تبدیل مرکز استان مازندران به یک گلخانه باشکوه

ساری| شهردار و تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر ساری و جمعی از معاونان و مدیران سازمان‌های تابعه شهرداری مرکز مازندران از گلخانه سازمان پارک‌ها و فضای سبز بازدید کردند.

زارع، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مرکز مازندران ضمن عرض خیر مقدم، طی گزارشی با اشاره به فضای یک و سه دهم هکتاری این گلخانه گفت: با توجه به فضای مناسب و پر طراوتی که گلخانه دارد، موفق شدیم طی 13ماه اخیر به پرورش و تولید انواع گل‌های گلخانه‌یی بپردازیم و با بهره از تاکتیک‌های مناسب و قوی کمبود امکانات را آنچنان بی‌اثر کنیم که فقط در این مدت کوتاه بیش از 10میلیارد ریال آورده داشته باشیم و هزینه خرید را به صفر برسانیم. وی آنگاه با دعوت از بازدیدکنندگان برای حضور در محوطه تولید گل‌های فصلی و گیاهان دایمی به توضیح در مورد این محدوده پرداخت. وی سپس به دو طرح بزرگ این سازمان اشاره کرد و تاکید کرد: در نظر داریم در آینده‌یی نه‌چندان دور در یک فضای بی‌نظیر هم نمایشگاه دایمی ایجاد کنیم و هم فروشگاه گل و گیاه تا بتوانیم ضمن کسب درآمد حتی نیاز فروشگاه‌های گل ساری را هم برطرف ‌کنیم. در پایان این بازدید که به‌شدت مورد توجه قرار گرفت، مهدی عبوری در مصاحبه‌یی از مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز تقدیر کرد.


مسائل و مشکلات گمرکات آذربایجان غربی و آناتولی شرقی ترکیه بررسی شد

ارومیه| مسائل و مشکلات گمرکات استان آذربایجان غربی و منطقه آناتولی شرقی ترکیه، روز دوشنبه در نشست مشترک مدیران گمرکات دو کشور ایران و ترکیه بررسی شد. در جلسه‌یی که به همین منظور و با شرکت مدیران گمرکات بازرگان، سرو و رازی و گمرکات مقابل این گمرک در کشور ترکیه در مرز بازرگان تشکیل شد، پرویز تقوی ناظر گمرکات استان آذربایجان غربی هدف از تشکیل این جلسه را اجرای مصوبات پنجمین نشست روسای کل گمرکات ایران و ترکیه اعلام کرد. وی افزود: در این نشست‌ها تلاش می‌شود با همکاری و همدلی مدیران دو طرف گمرک، امر صادرات و واردات برای دو کشور ایران و ترکیه تسهیل شود. وی اضافه کرد: برای رسیدن به تعیین سقف 30 میلیارد دلاری تجارت بین ایران و ترکیه، همکاری متقابل و رفع موانع تجارت از سوی مسوولان گمرکات دو کشور ضروری است.


نرخ بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد به 13‌درصد کاهش یافت

یاسوج| معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: نرخ بیکاری در این استان در فصل تابستان به 13‌درصد رسیده و از این نظر رتبه 10 کشوری را دارد. آخرین نرخ بیکاری اعلام شده این استان مربوط به فصل بهار سال جاری است که 16.4‌درصد عنوان شده بود. مجید محنایی دیروز اظهار داشت: میانگین نرخ بیکاری کشور در تابستان سال جاری 12.7‌درصد و نرخ مشارکت اقتصادی 40.4‌درصد بوده است. وی گفت: براساس همین آمار، نرخ بیکاری کهگیلویه و بویراحمد در تابستان سال جاری 13‌درصد و نرخ مشارکت اقتصادی 40.6‌درصد؛ یعنی 2‌درصد از میانگین کشوری بیشتر بوده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر