افزایش ٢١ درصدی درآمدهای عمومی وصولی گلستان

۱۳۹۵/۰۸/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۵۲۷۷

گلستان

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان گلستان گفت: درآمدهای عمومی وصولی استان گلستان در ۶ ماه نخست امسال ٢١درصد افزایش داشته است.

داوود طبرسا دیروز در جلسه کارگروه درآمدها و تجهیز منابع استانی اظهار کرد: جلوگیری از فرار مالیاتی درصدی از مودیان و حمایت بخش خصوصی و اصناف در وصول مالیات از همه واحدهای تولیدی، خدماتی می‌تواند در افزایش درآمدی استان بسیار تاثیرگذار باشد. وی با اشاره به گزارش وصول درآمدهای ٦ ماه نخست سال جاری استان افزود: تا پایان شهریور ماه سال جاری ١٩٥میلیارد و ٣٦میلیون تومان وصول شده که این میزان نسبت به ٦ ماهه سال گذشته به میزان ٢١درصد رشد نشان می‌دهد. مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان گلستان تصریح کرد: از ١٩٥میلیارد و ٣٦میلیون تومان وصولی ١٧٤میلیارد و 118میلیون تومان آن معادل ٨٩ درصد درآمدهای مالیاتی و ١١درصد آن به میزان ٢٠میلیارد و ٩١٨میلیون تومان را دیگر درآمدها تشکیل می‌دهد.

به گفته وی ٤٦درصد درآمد مصوب سال ١٣٩٥ تا پایان شهریور ماه در استان گلستان وصول شده است. طبرسا اظهار کرد: درآمدهای مالیاتی ٦ ماهه استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ٣١درصد رشد داشته که بیشترین سهم درآمد به مالیات بر درآمد با ٦٧ میلیارد و ٩١٢میلیون تومان و کمترین به مالیات بر ثروت با ٧میلیارد و ٥٩٩ میلیون تومان تعلق دارد که از کل درآمدهای مالیاتی ٣٩درصد آن به مالیات بر درآمد و ٢٦درصد آن به مالیات بر شرکت‌های غیردولتی و ٣١درصد آن مالیات بر کالا و خدمات و ٤درصد آن به مالیات بر ثروت اختصاص دارد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر