نرخ بیکاری گلستان در فصل تابستان به 13.1درصد رسید

۱۳۹۵/۰۸/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۵۲۷۵

گلستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با بیان اینکه در بهار امسال نرخ بیکاری 13.8درصد اعلام شد و در فصل تابستان به 13.1درصد رسیده، گفت: این بیانگر آن است که بیکاری در استان گلستان به عنوان یک معضل وجود دارد.

سعید مازندرانی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که در کشور ما زیاد به آن پرداخته نمی‌شود، بحث کارآفرینی است. وی تصریح کرد: از واژه کارآفرینی بیشتر استفاده ابزاری شده تا استفاده واقعی و شعارهای زیادی در این خصوص مطرح شده اما بهره‌برداری لازم از کارآفرینی انجام نشده است. مازندرانی ادامه داد: برای اینکه کارآفرینی جایگاه واقعی را پیدا کند ٢٤تا ٣٠ آبان ماه را هفته کارآفرینی نام نهاده‌اند و باید با کارآفرینی تغییری در دیدگاه جامعه اتفاق بیفتد. مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با بیان اینکه نحوه تعامل افراد با محیط، میزان آموزش و پرورش سبب می‌شود، خلاقیت افراد بهبود یا کاهش داشته باشد، افزود: کارآفرینی بخشی از هوش و استعداد ذاتی جامعه است و از سوی دیگر افراد جامعه تعیین‌کننده هستند که کارآفرینی انجام شود.

مازندرانی با بیان اینکه کارآفرین ریسک را برای ایجاد یک ارزش به جان می‌خرد و با ارائه این ارزش به مردم خدمت می‌رساند، گفت: کارآفرینان کسانی هستند که قبول ریسک و زحمت می‌کنند و با قبول مسوولیت برای ارزش‌های خود تلاش می‌کنند. وی با بیان اینکه خیلی از بیکاری‌ها خروجی سیستم آموزشی و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند، یادآور شد: نیاز است در بخش اشتغال جدید و نو از ظرفیت‌های اشتغال در استان گلستان استفاده کنیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر