7 حکم برای اصلاح ساختار بیمه مرکزی

۱۳۹۵/۰۸/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۵۲۳۴

گروه بانک و بیمه احسان شمشیری

پس از گذشت 6 ماه و نیم از بازگشت دوباره عبدالناصر همتی به بیمه مرکزی طی روزهای اخیر هفت تغییر کلیدی در مجموعه بیمه مرکزی رقم خورده که علاوه بر 6 تغییر مدیریتی شامل اضافه شدن اداره کل نظارت بر شرکت‌های بیمه و هماهنگی امور استان‌ها در بیمه مرکزی ایران بوده است. به گزارش«تعادل» عبدالناصر همتی، رییس کل بیمه مرکزی پس از این انتصاب این مدیرکل جدید و اضافه کردن یک اداره کل جدید به ساختار سازمانی نهاد حاکمیتی صنعت بیمه اعلام کرده که این تغییرات با انگیزه و هدف تقویت توان نظارتی بیمه مرکزی صورت گرفته و ابراز امیدواری شده که ضمن تلاش همه‌ جانبه و بهره‌گیری از توانمندی کارکنان، زمینه تحقق تعهدات و اهداف صنعت بیمه و بیمه مرکزی ایران فراهم شود. عبدالناصر همتی در احکام جداگانه‌یی این6 انتصاب را شامل محمود حق‌وردیلو مدیرکل نظارت فنی، مهدی علی رحیمی مدیرکل مالی، مهدی نمن‌الحسینی مدیرکل پذیرش موسسات و دفاتر بیمه‌یی، امیرحسین فارسی مدیرکل سرمایه‌گذاری و مجامع، حسن‌رضا عباسیان‌فر مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه و محمدجواد آقاجری به عنوان مدیرکل نظارت بر شرکت‌های بیمه و هماهنگی استان‌ها اعلام کرده است. همچنین برای افزایش نظارت و حمایت از حقوق بیمه‌گذاران، اداره کل نظارت بر شرکت‌های بیمه و هماهنگی امور استان‌ها به ساختار سازمانی بیمه مرکزی افزوده شد.

یک منبع آگاه در این رابطه به خبرنگار تعادل گفت: در راستای اهداف سازمانی و سیاست‌های رییس کل جدید شاهد تحولات در بدنه مدیران بیمه مرکزی هستیم. وی افزود: با ورود مدیران جدید به هر سازمان و وزارتخانه‌یی تغییر و تحولات گسترده‌یی در میان مدیران و معاونان صورت می‌گیرد. اما آقای همتی از آنجا که یک مدیر حرفه‌یی و با سابقه است در هفت ماه گذشته هیچ گونه تغییر خاصی در بیمه مرکزی ایجاد نکرد و مرتبا درحال بررسی وضعیت بیمه مرکزی بود.

وی تصریح کرد: از نقاط مثبت همتی این است که بررسی‌های فنی و تخصصی را با تغییرات همراه می‌کند تا توان و عملکرد بهتری را شاهد باشد.

همتی و مدیران ارشد بیمه مرکزی در زمان برگزاری همایش اصفهان بیمه مرکزی در جمع مدیران استانی به این نتیجه رسیدند تا بنا بر ضرورت‌های فعلی، اداره کل نظارت بر شرکت‌های بیمه و هماهنگی امور استان‌ها در بیمه مرکزی ایجاد شود تا شاهد افزایش نظارت و توان فنی بیمه مرکزی برای رسیدگی به امور استان‌ها در کشور باشیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر