روی موج خبر

۱۳۹۵/۰۸/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۵۲۲۸

دادگاه‌ فسادهای اقتصادی بالای 10میلیارد تومان علنی می‌شود؛ ایرنا حسن نوروزی سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی شورای اسلامی از مصوبه دیروز این کمیسیون خبر داد که براساس آن دادگاه‌های فسادهای اقتصادی بالای 10میلیارد تومان به شکل علنی برگزار می‌شود. وی اظهار کرد: به موجب مصوبه کمیسیون قضایی و حقوقی یک تبصره به ماده 353 قانون آیین دادرسی کیفری درباره علنی شدن دادگاه‌های اقتصادی بالای 10میلیارد تومان اضافه می‌شود. نوروزی همچنین با اشاره به رد لایحه جامع وکالت در جلسه دیروز این کمیسیون یادآور شد: در این جلسه مقرر شد کمیته پنج نفره در کمیسیون تشکیل شود و طرح اصلاح موادی از قانون وکالت را مورد بررسی قرار دهد.

عبور غیرمجاز از مرز عراق 6 سال زندانی دارد؛ ایلنا حسن قشقاوی معاون کنسولی، پارلمانی و امور ایرانیان خارج از کشور، اعلام کرد که دریافت ویزای عراق برای شرکت در راهپیمایی اربعین به هیچ‌وجه لغو نشده است. وی تصریح کرد: عبور غیرمجاز از مرز عراق طبق قوانین این کشور تا ۶ سال زندان به همراه دارد و کسانی که بدون ویزا این سفر را انجام می‌دهند همانطور که اشاره کردم در انجام وظایف کنسولی اخلال ایجاد می‌کنند و سفیر ما در عراق و کنسول ما در کربلا به جای اینکه به مسائل امنیتی، تغذیه و بهداشت زائران توجه کند مجبور می‌شوند که به دنبال آزادی این افراد بروند که بدون ویزا به عراق آمده‌اند.

گفت‌وگوهای دیپلماتیک بین تهران و مسکو؛ ایرنا محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان روز گذشته با والنتینا ماتوینکو رییس شورای فدراسیون روسیه دیدار و دو طرف در خصوص موضوعات مختلفی از جمله تشکیل کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور، لزوم همکاری برای تدوین هر چه سریع‌تر کنوانسیون حقوقی دریای خزر، چگونگی اجرایی کردن تفاهمات انجام شده بین روسای جمهور دو کشور، همکاری در زمینه انرژی، کریدور شمال - جنوب، ساخت نیروگاه‌های حرارتی و هسته‌یی، همکاری در زمینه ساخت راه‌آهن‌های برقی توسط شرکت‌های روسی در ایران گفت و کردند. همچین عضویت ایران در مجمع اقتصادی اوراسیا و سازمان همکاری‌های شانگهای، راه‌های افزایش همکاری‌های دوجانبه فرهنگی، مبارزه با تروریسم، بررسی آخرین تحولات سوریه و عراق در مبارزه با داعش، انتخابات امریکا و چگونگی توسعه همکاری‌های بین استانی از دیکر موضوعات گفت‌وگو و تبادل نظر دوطرف بود.

نگران حرف‌های مشاوران ترامپ نیستیم؛ ایسنا بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی در حاشیه نشست شورای هماهنگی امور حقوقی دستگاه‌های اجرایی که عصر دیروز در مجموعه فرهنگی نهاد ریاست‌جمهوری برگزار شد گفت: ایران قبل از اینکه ترامپ انتخاب شود به بدترین سناریوها فکر کرده و برای هر شرایطی برنامه‌ریزی کرده است. وی تاکید کرد: ما نگران حرف‌های مشاوران ترامپ نیستیم و وقتی دولت جدید امریکا وارد میدان شود، آن زمان می‌توان در مورد سیاست‌هایش قضاوت داشت و فعلا زود است که بخواهیم براساس حرف‌های برخی مشاوران موضع‌گیری کنیم.

مذاکرات ایران و روسیه برای خرید سلاح؛ آنا ویکتور اوزروف رییس کمیته دفاع و امنیت در مجلس سنای روسیه به ریانوستی گفته است که ایران و روسیه در حال مذاکره درباره معامله فروش سلاح به قیمت 10میلیون دلار هستند. به گفته وی براساس این توافق روسیه تانک‌های 90-T، سیستم‌های توپخانه، هواپیما و هلی‌کوپتر به ایران ارسال خواهد کرد. این سناتور روس همچنین به خبرنگاران گفته است که گفت‌وگو درباره این معامله در جریان سفر اعضای پارلمان روسیه به ایران انجام شده است.

استقبال وزارت خارجه از بیانیه شورای اروپا؛ ایسنا بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در واکنش به بیانیه شورای وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا، از ابراز علاقه‌مندی و عزم اتحادیه اروپا برای توسعه هرچه بیشتر روابط با ایران و از تاکید بر تعهد مجدد اتحادیه اروپا در اجرای کامل برجام از سوی همه طرف‌ها استقبال کرد. وی خاطرنشان کرد: با وجود پیشرفت‌های قابل توجهی که در سطوح مختلف همکاری‌هاست و ظرفیت‌های فراوانی که در جهت تعمیق و گسترش مناسبات وجود دارد، رفع قطعی مشکلات بانکی، عامل کلیدی و تعیین‌کننده‌یی در توسعه همکاری‌های تجاری، اقتصادی و اجرای پروژه‌های مشترک خواهد بود. گفتنی است وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا پس از نشستی که برای بررسی روابط این اتحادیه با امریکا پس از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار شد، اعلام کردند که بر مواضع سیاست خارجی کلیدی خود شامل توافق هسته‌یی با ایران، الحاق شبه‌جزیره کریمه به روسیه و توافق تغییرات آب و هوایی باقی خواهند ماند.

انفجار دیروز (دوشنبه) عراق در مسیر زائران ایرانی نبود؛ ایرنا رییس ستاد مرکزی اربعین حسینی شایعات مطرح شده درباره انفجار دوشنبه در کربلا را نادرست دانست و گفت: این انفجار در منطقه عین‌‌المتمر در شمال غرب کربلا بوده و در مسیر زائران قرار نداشت. حسین ذوالفقاری دیروز در جمع خبرنگاران افزود: این انفجار در خانه‌یی انجام شده و برای هیچ ایرانی در این حادثه اتفاقی نیفتاده و تنها حدود 8 نفر از عراقی‌ها در این حادثه شهید شدند.

برجام سندی برگشت‌ناپذیر است ؛ ایسنا معاون حقوقی رییس‌جمهور با بیان اینکه حرف‌هایی که در امریکا مطرح شد بیشتر جنبه انتخاباتی داشت گفت: برجام یک سند قانونی، حقوقی، بین‌المللی و برگشت‌ناپذیر است. مجید انصاری در حاشیه نشست شورای هماهنگی امور حقوقی دستگاه‌های اجرایی اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران کشوری مستقل و قدرتمند است و برجام نیز یک سند قانونی است که مورد تصویب در شورای امنیت، شورای حکام و 1+5 گرفته است. وی خاطرنشان کرد: برجام سندی دوجانبه بین ایران و امریکا نبوده که تابع روابط ایران و امریکا باشد.

۷۵۰ هزار زائر از مرز مهران گذشتند ؛ مهر مرز بین‌المللی مهران این روزها شاهد تردد حجم زیادی از زائران اربعین است، از ابتدای ماه صفر ۷۵۰هزار زائر از مرز مهران گذشته‌اند و طی روزهای آینده هم موج خروج زائران از مرز ادامه خواهد داشت. جانشین معاون هماهنگ‌کننده نیروی انتظامی با توصیه به زائران اربعین حسینی گفت: مسیرهای منتهی به مرز مهران به‌واسطه ترافیک سنگین و ازدحام جمعیت بیش از ظرفیت، بسته‌شده و زوار از مرز چزابه و شلمچه تردد کنند. سردار «محسن فتحی‌زاده» گفت: گیت‌های طرف عراقی نیز محدود است و همین امر منجر به ازدحام بیش‌ازحد جمعیت شده است

لایحه جامع انتخابات را برای اعلام نظر به خانه احزاب می‌دهیم؛ ایلنا قائم‌مقام وزیر کشور گفت: با توجه به شکل‌گیری خانه احزاب لایحه تکمیلی را به خانه احزاب هم می‌دهیم تا اگر نظراتی درباره آن دارند به ما اعلام کنند. محمدحسین مقیمی در مورد آخرین وضعیت بررسی لایحه جامع انتخابات گفت: این لایحه حدود سه سال قبل از سوی وزارت کشور تهیه شد و دو سال قبل برای بررسی به دولت رفت. اما این اقدام با بررسی سیاست‌های کلی انتخابات در مجمع تشخیص مصلحت نظام همزمان شد برای همین مجددا برگشت تا اینکه وقتی انتخابات سال قبل برگزار شد هم برگزارکنندگان انتخابات و هم شورای نگهبان ایرادهایی را به قانون انتخابات داشتند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر