برجام یک توافق چندجانبه است که تغییر نمی‌کند

۱۳۹۵/۰۸/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۵۲۲۵

فدریکا موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، یک‌شنبه‌شب پس از نشست غیررسمی وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا با بیان اینکه «ما آماده مشارکت قوی با دولت جدید امریکا براساس اصول و منافع اتحادیه اروپا هستیم»، تاکید کرد: برجام یک توافق چند‌جانبه است که تغییر نخواهد کرد. وی با تاکید بر اینکه برجام به تایید شورای امنیت رسیده است، گفت: برجام به نفع ما همچنین به نفع سازمان ملل است و وظیفه داریم اجرای کامل آن را تضمین کنیم.

وی همچنین در مورد نشست یک‌شنبه شب وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل نیز به خبرنگاران گفت: دیدار بسیار مفیدی داشتیم و می‌توانم بگویم که در میان تمام 28کشور عضو اتحادیه اروپا این وحدت‌نظر درباره ادامه کار در چارچوب روابط فراآتلانتیک وجود دارد زیرا اتحادیه اروپا و امریکا شریک یکدیگر هستند و همچنان درباره مسائل مورد علاقه دو طرف، ‌شریک خواهند بود.

موگرینی گفت: ما به‌طور جمعی تصمیم گرفتیم که با دولت جدید امریکا تعامل کنیم؛ ما به همکاری با دولت فعلی ادامه خواهیم داد و زمینه را برای همکاری‌ها در پی تغییر دولت در ماه ژانویه فراهم می‌کنیم. وی افزود: ما نه تنها از سفر به واشنگتن در آینده نزدیک خوشحال می‌شویم بلکه از وزیر امور خارجه آینده امریکا نیز برای سفر به اروپا دعوت خواهیم کرد. موگرینی همچنین هفته قبل روی چندجانبه بودن توافق هسته‌یی تاکید کرده و گفته بود که پیروزی ترامپ موجب پدید آمدن مسوولیت و فرصت جدید برای اروپا بوده و اکنون پس از انتخابات امریکا بخشی از جهان، با انتظارات بیشتری نسبت به گذشته به اتحادیه اروپا نگاه می‌کنند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر