شمال ایران در آستانه همکاری تجاری آلمان‌ها

۱۳۹۵/۰۸/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۵۲۱۹

مدیرکل دفتر بازرگانی کشورهای اروپا، امریکا و کشورهای مشترک‌المنافع سازمان توسعه تجارت ایران از عزم آلمانی‌ها برای افزایش سطح همکاری تجاری در بخش کشتیرانی، حمل‌ونقل، گردشگری و کشاورزی با ایرانی‌ها خبر داد.

ابوالفضل کوده‌ئی در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام خبر سفر وزرای اقتصاد، حمل‌ونقل و نوآوری ایالت‌های هامبورگ و شلسویک هولشتاین به ایران، اظهار کرد: به همراه این مسوولان دولتی از کشور آلمان ۵۷شرکت خصوصی در بخش‌های مختلف از این دو ایالت به ایران آمدند تا ضمن برگزاری جلساتی با وزرای اقتصاد، راه و شهرسازی و روسای سازمان توسعه تجارت و سازمان کشتیرانی از منطقه آزاد انزلی و نیز استان گیلان دیدن کنند.

وی با اشاره به اینکه قرار است این ۵۷ شرکت با شرکت‌های متناظر ایرانی جلساتی داشته باشند، گفت: این شرکت‌ها در بخش‌های مهمی ازجمله حمل‌ونقل، کشتیرانی، مواد غذایی، خدمات بندری و تجاری، تاسیسات بندری، کشاورزی، خدمات مشاوره‌یی، خودرو و سایر بخش‌ها به گفت‌وگو و مذاکره خواهند پرداخت.

مدیرکل دفتر بازرگانی کشورهای اروپا، امریکا و کشورهای مشترک‌المنافع سازمان توسعه تجارت ایران در ادامه خاطرنشان کرد: اصلی‌ترین مباحث مطرح شده در جلسه وزرای آلمانی با مسوولان متناظر ایرانی در حوزه‌های حمل‌ونقل دریایی، هوایی، تجارت، بیمه، گردشگری، رستوران و هتلداری، لجستیک، تولید و کشاورزی خواهد بود.

کوده‌ئی با اشاره به تولید ناخالص داخلی هامبورگ، یادآور شد: GDP این شهر ۱۰۵ میلیارد یوروست و با جابه‌جایی ۱۴۶ میلیون تن بار در سال که ۸۲میلیون تن آن مربوط به تخلیه و ۶۴ میلیون تن آن مربوط به بارگیری است ارقام قابل‌توجهی را با جمعیت 2 میلیون نفری به خود اختصاص داده است. وی همچنین به GDP هولشتاین اشاره کرد و گفت: هولشتاین شمالی‌ترین ایالت آلمان است و از نظر جغرافیایی یک کریدور بسیار مهم محسوب می‌شود. GDP این ایالت ۸۶ میلیارد یورو و درآمد سرانه آن ۳۰ هزار یوروست. مدیرکل دفتر بازرگانی کشورهای اروپا، امریکا و کشورهای مشترک‌المنافع سازمان توسعه تجارت ایران افزود: مهم‌ترین صنایع این ایالت نیز ماشین‌آلات، لوازم الکترونیک، کشتیرانی، صنایع شیمیایی، انرژی‌های تجدیدپذیر، صنایع غذایی و کاغذسازی هستند. به گفته کوده‌ئی، آلمانی‌ها قصد دارند با بازدید از منطقه آزاد انزلی و برگزاری جلساتی با وزرای اقتصاد، حمل‌ونقل و نیز روسای سازمان‌های توسعه تجارت و سازمان کشتیرانی سطح همکاری خود را در بخش کشتیرانی، کشاورزی و گردشگری با ایران افزایش دهند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر