تعطیلی مهدهای کودک و برخی مقاطع تحصیلی در استان تهران

۱۳۹۵/۰۸/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۵۲۱۵


جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای استان تهران در استانداری با حضور هاشمی استاندار تهران تشکیل شد و در پی آن مهدهای کودک، پیش‌دبستانی و برخی مقاطع تحصیلی در تهران و تعدادی از شهرستان‌ها تعطیل شد.

به گزارش ایسنا، جلسه روز گذشته کمیته اضطرار آلودگی هوای استان تهران با توجه به شرایط ناسالم هوای تهران برای همه جامعه است که با حضور اعضای کمیته متشکل از نمایندگانی چون وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، بهداشت و درمان، پلیس راهور، محیط‌زیست استان تهران، صدا و سیما و... تشکیل شده است.

بنا بر این گزارش، افزایش غلظت آلاینده‌های هوا در تهران و قرارگیری شاخص کیفی روی عدد 156 و ایجاد وضعیت ناسالم برای تمام گروه‌ها منجر شد که کمیته هماهنگی شرایط ویژه آلودگی هوا برای دومین روز پیاپی با حضور استاندار تهران تشکیل جلسه دهد.

ناصر مهردادی مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان تهران با بیان اینکه اقدامات کنترلی و پیش‌گیرانه در چارچوب مصوبات روز گذشته کمیته شرایط ویژه آلودگی هوا طی روز جاری در تهران به انجام رسید، اظهار داشت: با توجه به افزایش غلظت آلاینده‌ها و پایداری هوا این جلسه به پیشنهاد اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان تهران و تایید استاندار برگزار شد.

وی گفت: در این جلسه مقرر شد کلیه مهدهای کودک، پیش‌دبستانی و مدارس ابتدایی استان جز شهرستان‌های فیروزکوه، دماوند و پردیس فردا تعطیل باشد.

مهردادی ادامه داد: همچنین مقرر شد طرح ترافیک و زوج و فرد تا اطلاع ثانوی تا ساعت 19 در سطح شهر تهران اجرا شود.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان تهران با اشاره به اینکه موافقت مدیران دستگاه‌های اجرایی با مرخصی مادران شاغل از دیگر مصوبات این جلسه بود، یادآور شد: مصوبات روز گذشته کمیته شرایط ویژه آلودگی هوا همچنان به قوت خود باقی است.

به گزارش ایسنا، برخورد با خودروها و موتورسیکلت‌های دودزا و آلاینده و همین‌طور خودروهای فاقد معاینه فنی، توقف فروش مجوز روزانه طرح ترافیک تا پایان شرایط ویژه برای کاهش میزان تردد خودرو‌ها در هسته مرکزی شهر تهران و توقف فعالیت کلیه معادن تهران تا عادی شدن شرایط، لغو ورزش همگانی در پارک‌ها و مجموعه‌های ورزشی شهر تهران، نظارت بر عدم به‌کارگیری اتوبوس‌های دودزا، جلوگیری از روشن بودن اتوبوس‌های متوقف در ترمینال‌ها و جایگاه‌های اتوبوسرانی و ترمینال‌های شهری و نظارت بر توقف جلوگیری از فعالیت‌های عمرانی شهر تهران موثر بر تولید و افزایش آلودگی هوا و استقرار تیم‌های سیاری از سوی اورژانس در میادین پرتردد و آلوده از مصوبات روز گذشته جلسه کمیته اضطرار بوده است.

معاون پایش و نظارت محیط زیست استان تهران هم از افزوده شدن غلظت آلاینده‌های استان تهران خبر داد و گفت: کیفیت هوای استان تهران روز گذشته مرتب آلوده‌تر شده است. محمد رستگاری در گفت‌وگو با تسنیم درباره آخرین وضعیت آلودگی هوای استان تهران اظهار کرد: شاخص عدد ذرات معلق کمتر از 2.5میکرون صبح یک‌شنبه در بعدازظهر به 154 رسیده بود که این وضعیت نشان‌دهنده ناسالم شدن کیفیت هوا برای همه افراد بود. وی ادامه داد: این روند موجب شد تا عصر دیروز ذرات معلق کمتر از 2.5میکرون در استان تهران تا 2درجه دیگر هم افزایش یابد و شاخص عدد غلظت آلاینده‌ها به 156 برسد. معاون پایش و نظارت محیط زیست استان تهران تصریح کرد: ایستگاه شهرداری منطقه 4 تهران که عدد 227 را نشان می‌داد تا عصر آلوده‌تر شده و شاخص‌ها در این محدوده عدد 232 را نشان داد.

رستگاری عنوان کرد: افزایش غلظت آلاینده‌ها و وضعیت ناسالم برای همه افراد به‌دلیل پدیده وارونگی هوا ایجاد شده و تغییرات جوی در روزهای آینده موجب بهبود شرایط آلودگی هوا خواهد شد.

وی اظهار کرد: در شرایطی که کیفیت هوا برای همه افراد ناسالم است کودکان، بیماران قلبی و ریوی، سالمندان و گروه‌های حساس باید از تردد غیرضروری در سطح شهر و مناطق پرجمعیت خودداری کنند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر