آشفتگی‌های گوانتانامو

۱۳۹۵/۰۸/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۵۲۱۰


نیویورک تایمز:

این روزنامه تیتر یک خود را به زندان گوانتانامو اختصاص داده و عنوان کرده است که برخی پزشکان در برخورد با متهمان و مجرمان این زندان از درمان مشکلات روانی آنها ناامید شده‌اند. این گزارش درحالی است که حالا با تغییر رییس‌جمهوری امریکا، امیدهای اوباما برای تعطیلی این زندان به کلی از بین رفته است. پیش از این و در شرایطی که چند ماه به پایان ریاست‌جمهوری امریکا باقی مانده بود، اوباما اعلام کرده بود که حاضر نیست از وعده هشت ساله‌اش برای تعطیلی زندان گوانتانامو دست بردارد. اوباما گفته بود: «آماده نیستم که بپذیریم، گوانتانامو ممکن است همچنان فعال باشد زیرا سخت تلاش می‌کنیم که از تعداد زندانیان در گوانتانامو بکاهیم.» اوباما سخت خواستار آن بود که قبل از اتمام دوران ریاست‌جمهوری‌اش در ابتدای سال آینده، گوانتانامو را تعطیل کند اما جمهوری‌خواهان در کنگره همواره تلاش‌هایش را ناکام گذاشته بودند.


ال ‌پاییس:

مساله انتخابات امریکا و پیروزی ترامپ در یکی از گزارش‌های این روزنامه اسپانیایی زبان نقش بسته است. این روزنامه گزارش داده است ترامپ که پیش از این تنها او را به عنوان یک سرمایه‌دار می‌شناختند حالا به قدرت اول جهان تبدیل شده است. بر این اساس دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه با کسب آرای لازم به عنوان چهل و پنجمین رییس‌جمهوری امریکا به کاخ سفید راه می‌یابد. او یکی از چهره‌های متناقض و استثنایی دهه‌های اخیر در ایالات متحده امریکاست. میلیاردر، تاجر و سوداگر، نویسنده، هنرپیشه و مجری برنامه‌های سرگرم‌کننده تلویزیونی و این اواخر، نامزد ریاست‌جمهوری امریکا بوده است. دونالد ترامپ که در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری‌خواه امریکا به شکل شگفت‌انگیز و ناباورانه‌یی چهره‌های سرشناس و با نفوذ این حزب را از صحنه کارزار انتخاباتی حذف کرد و با وجود مخالفت‌های درون حزبی، نامزد نهایی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا شد، بدعت تازه‌یی در امریکا گذاشت که آن را «پدیده ترامپ» نام داده‌اند.


واشنگتن‌پست:

تیتر یک این روزنامه به اختلاف میان دموکرات‌ها بعد از شکست کلینتون اشاره دارد. این روزنامه نوشته است که با شکست دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری این حزب به فکر انجام اصلاحات در درون خود افتاده است. نخستین مورد تغییری که در این حزب پدید آمده است، انتخاب رییس جدید کمیته ملی حزب است. یکی از گزینه‌های تصدی این سمت یک سیاستمدار مسلمان است. این کمیته، بدنه تشکیلاتی اصلی حزب دموکرات است که استراتژی حمایت از کاندیداهای حزب دموکرات در سطح محلی، ایالتی و ملی را تعیین می‌کند. این کمیته مسوول برگزاری کنوانسیون ملی دموکرات‌ها در هر چهار سال یک ‌بار و نگارش سند چشم‌انداز حزب را برعهده دارد. در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری این کمیته وظیفه هماهنگی میان کاندیداهای حزب در انتخابات، جمع‌آوری کمک‌های مالی، انجام نظرسنجی‌ها و هماهنگ کردن استراتژی کمپین‌ها را بر عهده دارد. کمیته ملی حزب دموکرات سال 1848 تشکیل شده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر