بازخوانی هنر مدرن ایران در گالری آریا

۱۳۹۵/۰۸/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۵۲۰۹

این روزها گالری آریا و ماه مهر میزبان نقاشی‌های گارنیک درهاکوپیان هستند؛ هنرمندی که پس از غیبتی طولانی آثارش به نمایش در آمده است. او در پس این سال‌ها به جست‌وجو در تکنیک‌ها و فرم‌های جهان ذهنی‌اش و بسط و گسترش آنها پرداخته و حاصل کارش را به نمایش در آورده است. مجموعه‌یی که در نوع و قالب خود منحصر به فرد و ویژه هستند.

ابداعات و کشف و شهودهای گارنیک درهاکوپیان در چهارمین دور از نمایشگاه «بازخوانی هنر مدرن ایران» که چند سالی است گالری آریا آن را مصرانه پیگیری می‌کند، بیش از هر چیزی بیانگر تحول زیبایی‌شناختی این هنرمند در پس سال‌ها غیبت از صحنه جدی هنرهای تجسمی است. در بخشی از آثار وی به‌خصوص آثاری که در گالری ماه مهر به نمایش در آمده است، آثار درهاکوپیان به سمت هنر مدرن غربی و مکاتب هنری نظیر کوبیسم و اکسپرسیونیست‌ها می‌رود. روندی که در گالری آریا به‌طور مشهودی دستخوش تحول می‌شود.

مادامی که در یک گذار آثار درهاکوپیان را به صورت دوره‌یی و یکی پس از دیگری بررسی می‌کنیم، او با دقتی ژرف و کنجکاوانه رو به جلو می‌رود و به یک اتحاد از آموخته‌ها و تجربه‌های گذشته خود و تجمیع آنها در یک شکل و ظاهر منحصر به فرد می‌رسد. او در مجموعه‌های «طبیعت بی‌جان» و «گسستگی» با اغراق در استفاده از رنگ و ایجاد یک نوع هیجان بصری به سمت آثار اکسپرسیونیستی می‌رود که در یک اغراق شکلی و بیانی مملو از دوگانگی در فرم و محتوا هستند.

به گزارش هنرآنلاین‌، گارنیک درهاکوپیان درباره آثارش در نمایشگاه «بازخوانی هنر مدرن ایران» گفت: من برای خلق یک اثر نقاشی هیچ‌گاه در یک خط مستقیم حرکت نکرده‌ام و این را می‌توان در تنوع آثارم مشاهده کرد. من بیش از هر چیزی به دنبال جست‌وجو در عرصه‌ها و مفاهیم مختلف هستم.

چهارمین نمایشگاه بازخوانی آثار هنر مدرن ایران به نمایش آثار گارنیک درهاکوپیان اختصاص دارد که روز 21 آبان ماه به‌طور همزمان در دو گالری آریا و ماه مهر افتتاح شدند و تا 19 آذرماه در محل این دو گالری واقع در خیابان ولیعصر، بالاتر از سه‌راه عباس آباد، کوی زرین، پلاک 10 گالری آریا و خیابان آفریقا، کوچه نیلوفر، پلاک 7 گالری ماه مهر میزبان علاقه‌مندان به نقاشی است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر