9 گروه خارجی در هفته وحدت می‌نوازند

۱۳۹۵/۰۸/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۵۲۰۸

معاون هنری سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران درباره فعالیت‌های پیش روی این نهاد گفت: دومین دوره جشنواره موسیقی پیامبر مهربانی در هفته وحدت برگزار خواهد شد. به گزارش هنرآنلاین امیر عبدالحسینی درباره آخرین فعالیت‌های سازمان افزود: بخشی از فعالیت‌های ما، فعالیت‌های ستادی است که در برگیرنده رویدادهایی است که در فرهنگسرا، خانه فرهنگ، موزه‌ها و خانه‌موزه‌ها برگزار می‌شود. بخش دیگری از فعالیت هم، فعالیت کار ویژه است. مثلا جشنواره تئاتر شهر که در مدیریت نمایشی ما سازماندهی می‌شود که یک جشنوار ویژه در حوزه تئاتر شهر تهران است. جشنواره موسیقی پیامبر مهربانی، جشنواره طنز تهران، جشنواره شعر و داستان تهران و... نیز در حوزه فعالیت ما هستند.

معاون هنری سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در ادامه با اشاره به فعالیت‌های پیش روی این سازمان گفت: دومین دوره جشنواره موسیقی پیامبر مهربانی در هفته وحدت برگزار خواهد شد. اکنون شورای سیاست‌گذاری این جشنواره تشکیل شده و احمد پژمان از پیشکسوتان آهنگسازی، اسماعیل تهرانی رهبر ارکستر، رضا مهدوی، کیوان پهلوان و کریم قربانی از نوازندگان پیشکسوت سازهای آرشه‌یی به همراه 3-2نفر از نیروهای سازمانی و اداری مانند مدیریت بخش موسیقی، اعضای این شورا را تشکیل می‌دهند.

وی اضافه کرد: اکنون در حال بررسی آثار گروه‌های خارجی هستیم که تاکنون 5 گروه انتخاب شده و 4 گروه دیگر نیز در روزهای آتی انتخاب خواهند شد. همچنین ما از 9 استان، 9 گروه موسیقی داخلی دعوت خواهیم کرد تا جشنواره موسیقی پیامبر مهربانی با حضور 9 گروه خارجی و 9 گروه داخلی برگزار شود. ما به مدت 4 شب در 7 فرهنگسرا اجرای موسیقی خواهیم داشت و در شب آخر هم مراسم اختتامیه و تقدیر از هنرمندان را داریم.

وی در پایان هم گفت: ما سال گذشته از 3 هنرمند به نام‌های آقای ‌ای.آر رحمان خالق موسیقی فیلم محمد (ص) به کارگردانی آقای مجیدی، آقای عثمان محمدپرست نوازنده موسیقی نواحی و آقای چکناواریان به خاطر سمفونی رسول عشق و امید، تجلیل کردیم و همچنین از موریس ژار، خالق موسیقی جاودانه محمد رسول‌الله نیز یاد کردیم. امسال هم فهرستی از کسانی که در حوزه موضوع پیامبر (ص) فعالیت کرده‌اند، جمع‌آوری و شورای سیاست‌گذاری در حال بررسی آنهاست و قطعا از بین‌شان نفراتی را برای تجلیل در آیین پایانی انتخاب خواهیم کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر