روی خط خبر

۱۳۹۵/۰۸/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۵۱۹۶

نامه سازمان استاندارد برای خارج کردن پراید از تولید

گروه صنعت موضوع قطع تولید پژو 405 و پراید تا پایان امسال، هفته گذشته رسانه‌یی شد اما وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد هیچگونه مصوبه یا آیین‌نامه‌یی در این زمینه وجود ندارد و همه خودروهای تولیدی که استانداردهای کیفیت، مصرف سوخت و آلایندگی را رعایت می‌کنند، مجاز به شماره‌گذاری‌اند. رییس سازمان ملی استاندارد ایران اما درباره اینکه گفته می‌شود تا زمانی که این سازمان استاندارد خودروها را تایید می‌کند، نمی‌توان آنها را از مدار تولید خارج کرد، گفت: آغاز امسال این سازمان در نامه‌یی رسمی به ساپیا اعلام کرد، برنامه خروج پراید از تولید را به سازمان استاندارد ارائه کند. نیره پیروزبخت گفت: در بحث استاندارد خودرو یک سری عوامل رعایت می‌شود و تا زمانی که پارامترها تغییر نکند، حمایت سازمان استاندارد با آن است.


تنگ‌تر شدن حلقه مبارزه با قاچاق کالا

گروه تجارت در راستای اجرای قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز تمام مراکز نگهداری و ذخیره‌سازی کالا موظف به ثبت اطلاعات در سامانه جامع انبار شدند. سرپرست معاونت امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت گفت: مطابق مواد 5 و 6 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف است با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط با استفاده از سامانه نرم‌افزاری به شناسه‌دار کردن کلیه انبارها و مراکز نگهداری کالا و ثبت مشخصات مالک کالا با هدف شناسایی کالاهای قاچاق اقدام کنند. یدالله صادقی افزود: براساس تکلیف قانونی، ‌وزارت صنعت، ‌معدن و تجارت با انجام مطالعات گسترده و با برگزاری جلسات متعدد به این جمع‌بندی رسید که با استفاده از اطلاعات موجود صنفی، ‌تولیدی، معدنی و کشاورزی در سامانه‌های درحال بهره‌برداری، اطلاعات مورد نیاز کسب شود.


برخورد با شرکت‌های امدادی متخلف

گروه صنعت در روزهای اخیر خبری مبنی بر تخلف برخی شرکت‌های امدادی متفرقه منتشر شده که در این زمینه مدیرعامل امداد خودرو ایران گفت: درحال مذاکره با سازمان‌های نظارتی و مسوول برای برخورد با امداد خودروهای متفرقه و متخلف هستیم. برخی از امداد خودروهای متفرقه به طور کلی فاقد مجوز بوده و برخی نیز اگرچه دارای مجوز هستند اما مشکلاتی را در ارائه خدمات برای شهروندان ایجاد می‌کنند. شهرام صالحی گفت: در این شرایط گزارش‌های زیادی از شهروندان در زمینه مشکلات ایجاد شده از سوی امداد خودروهای متخلف چه در زمینه کیفیت خدمات و چه در زمینه قیمت خدمات همچنین برخی مسائل دیگر به ما رسیده که تلاش می‌کنیم با همکاری سازمان‌های نظارتی و مسوول این مشکل حل شود. با نزدیک شدن به مراسم اربعین حسینی، شرکت‌های خدمات خودرویی و امدادی در مسیر راهپیمایی مستقر شده‌اند. در همین حال با توجه به اینکه عراق یکی از بزرگ‌ترین بازارهای هدف صادرات خودرو است، شرکت‌های امدادی از این فرصت استفاده کرده و خدمات امدادی را ارائه می‌کنند. در همین زمینه مدیرعامل شرکت خدمات پس از فروش ایران خودرو از ارائه خدمات امدادی به زائران ایرانی در کشور عراق در ایام اربعین خبر داد. رضا حسینی گفت: امسال برای نخستین بار محدوده طرح خدمات امدادی اربعین به داخل خاک عراق تسری یافت.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر