جامعه

۱۳۹۵/۰۸/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۵۱۸۴

بهزیستی و آموزش و پرورش در سنگر مبارزه با اعتیاد

ایلنا| رییس سازمان بهزیستی از آغاز طرح ارتقای دانش‌آموزان با همکاری سازمان بهزیستی و وزارت آموزش و پرورش برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی در مدارس خبر داد و گفت: در 31 استان کشور و در هر استان 10مدرسه این طرح را آغاز کرده‌ایم.

انوشیروان محسنی‌بندپی همچنین درباره آمار معتادان در کشور گفت: من قبول ندارم آمار معتادان دوبرابر شده است، چرا که ما پیش از این آماری در این خصوص نداشتیم یا این شفافیت وجود نداشت که آمار موجود اعلام شود و این‌گونه نیست که بگوییم ناگهان آمار معتادان دوبرابر شده است. او علاوه بر اقدامات پیشگیرانه، استاندارد بودن خدمات بهزیستی در مراحل مداخله در درمان اعتیاد را ضرورتی مهم در مقابله با این پدیده خواند و خاطرنشان کرد: زمان آزمون و خطا گذشته است، لذا دلیل اثربخشی کمپ‌های ترک اعتیاد را مورد بررسی قرار دادیم. محسنی‌بندپی افزود: در صدور مجوزها برای تاسیس کمپ‌های ترک اعتیاد بازنگری کرده و دستورالعمل‌های مربوطه را مورد تجدیدنظر قرار دادیم و مراکز اجتماع‌محور را تقویت کردیم. رییس سازمان بهزیستی کشور در پایان تاکید کرد: توانمندسازی معتادان بهبود یافته در ابعاد اشتغال و مسکن مهم است و باید این افراد به درجه‌یی از توانمندی برسند که امکان بازگشت آنها به چرخه اعتیاد بسیار کم باشد.


توان زنان و مردان برابر است

مهر| رییس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: توان و پتانسیل زنان و مردان ایرانی در جنبه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و مدیریتی برابر است.

پروانه سلحشوری با بیان اینکه زنان از همان توان مدیریتی و کارآفرینی در حوزه بهداشت، درمان، اقتصادی و سلامت برخوردارند که مردان از آن بهره‌مند هستند، پس باید همه را به یک شکل دید گفت: زنان ایرانی در زمان حاضر دارای پتانسیل‌ها و توانمندی‌های فراوانی در زمینه‌های علمی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی هستند.

سلحشوری خاطرنشان کرد: بانوان مجلس دهم تمام تلاش خود را برای به‌کارگیری زنان در فرصت‌های مختلف به ویژه حوزه‌های مدیریتی به کار گرفته‌اند؛ چرا که با انتخاب بانوان در فرصت‌های مختلف شغلی و مدیریتی، زمینه شکوفایی استعدادهای آنان در بخش‌های مدیریتی نیز فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه رییس‌جمهوری در این دوره فرصت‌های مختلف برای استفاده از بانوان در پست‌های مدیریتی فراهم کرده است در عین حال به این نکته هم اشاره کرد که انتظار ما بانوان به ویژه نمایندگان مجلس دهم این است که در دولت یازدهم از بانوان بیشتری در حوزه مدیریتی استفاده شود.


تعویق بازنشستگی

7 هزار فرهنگی

ایسنا| رییس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش از بازنشستگی و پایان خدمت ۳۹هزار فرهنگی در سال جاری خبر داد و گفت: 7000نیرو در آستانه بازنشستگی نیز به علت نیاز دستگاه کماکان در آموزش و پرورش ادامه خدمت می‌دهند.

اسفندیار چهاربند درباره آخرین وضعیت ساماندهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش اظهار کرد: در حال حاضر ساماندهی نیروی انسانی در مدارس مطابق نرم‌ها و شاخص‌های موجود انجام شده است و مشکل خاصی در این زمینه نداریم.

وی افزود: علاوه بر این، امسال مجوز برای جذب نیرو صادر و آزمون استخدامی مربوط نیز چند روز گذشته صادر شد. بر این اساس ۱۰هزار نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها در رشته‌هایی که ما اعلام کردیم جذب می‌شوند. این افراد بر اساس سهمیه محل خدمت پذیرش می‌شوند و پس از طی دوره یک‌ساله و شرکت در آزمون جامع به استخدام پیمانی آموزش و پرورش در می‌آیند و به محل خدمت اعزام می‌شوند.

رییس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش درباره تعداد بازنشستگان فرهنگی در سال جاری نیز عنوان کرد: امسال بنا بود حدود ۴۶هزار همکار فرهنگی بازنشسته شوند که تا امروز ۳۹هزار نفر بازنشسته شده‌اند و 7هزار نفر به علت نیازی که دستگاه داشته کماکان ادامه خدمت می‌دهند.


قیمت مرغ ثابت ماند

ایرنا| قیمت مرغ در دو هفته اخیر ثبات نسبی داشت، به‌طوری که روز (شنبه) قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده به 42هزار ریال و گوشت مرغ مصرفی به 63 هزار ریال رسید.

روز گذشته قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده 42هزار ریال، کشتارگاه 56هزار ریال، واحدهای صنفی عمده 57هزار و 500ریال و خرده‌فروشی 63هزار ریال ثبت شد.

در هفته دوم آبان ماه جاری (هشتم آبان ماه) قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده 42هزار ریال، کشتارگاه 57 هزار و 500ریال، واحدهای صنفی عمده 59هزار ریال و خرده‌فروشی 64هزار و 500ریال بود.

در روزهای آغازین مهر ماه امسال، قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده 47هزار ریال، واحدهای صنفی 63هزار ریال و خرده‌فروشی 71هزار ریال بود که از دلایل روند افزایشی آن در این ماه، بالارفتن تقاضا در ایام محرم بود.

البته قیمت مرغ در خرده‌فروشی‌های سطح شهر اندکی تفاوت دارد و ممکن است با قیمت‌های بالاتری عرضه می‌شود.

کارشناسان وزارت جهادکشاورزی معتقدند قیمت واقعی هر کیلوگرم گوشت مرغ برای مصرف‌کنندگان 70 هزار تا 75هزار ریال است و عرضه این محصول در محدوده قیمت بیش از آن، نوعی بی‌انصافی در حق مصرف‌کنندگان به شمار می‌رود.


واردات مرکبات به‌صلاح نیست

تسنیم| رییس اتحادیه باغداران با بیان اینکه واردات مرکبات به صلاح نیست، گفت: جلساتی با وزارت جهاد کشاورزی برگزار شده که همچنان ادامه دارد و امیدواریم در مجوز صادرات پرتقال و نارنگی بازنگری شود.

مجتبی شادلو در مورد شرایط جدید صادرات پرتقال و نارنگی که از سوی سازمان توسعه تجارت به گمرک ارسال شده است، اظهار داشت: با توجه به فراوانی تولید محصولات باغی از جمله پرتقال و نارنگی آزاد شدن صادرات این محصولات در مقابل واردات نمی‌تواند، خیلی موفق عمل کند.

وی ادامه داد: در بین کشور‌های اطراف ایران، شمال آفریقا، اطراف هندوستان تولید مرکبات به صورت روان و کم هزینه انجام می‌شود و حتی در نظر گرفتن جایزه صادراتی نیز بعید است، بتواند موفق عمل کند. همچنین با واردات امکان ورود بیماری‌های ناشناخته به کشور نیز وجود دارد. باتوجه به همه این مسائل با وزارت کشاورزی جلساتی برگزار شده و نظرات خود را در این زمینه اعلام کرده‌ایم که موافق صادرات و در مقابل واردات نیستیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر