تجمیع بیمه‌ها در کمیسیون تلفیق رد شد

۱۳۹۵/۰۸/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۵۱۸۰

گروه اقتصاد اجتماعی|

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه از متمرکز شدن تولیت نظام سلامت در وزارت بهداشت با رای موافق نمایندگان خبر داد و گفت: پیشنهاد انتقال شورای عالی بیمه سلامت و انتزاع سازمان بیمه سلامت از وزارت کار به تایید نمایندگان نرسید.

به گزارش «تعادل» به نقل از خانه ملت، محمد خدابخشی در تشریح نشست یک‌شنبه 23 آبان ماه کمیسیون تلفیق لایحه برنامه ششم توسعه، گفت: در جلسه امروز ادامه ماده 19 پیشنهادی دولت بررسی شد و در این میان پیشنهادات کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز ارائه شد که به رای نمایندگان گذاشته شد.

نماینده الیگودرز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه انتقال شورای عالی بیمه سلامت و دبیرخانه متبوعش از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یکی از پیشنهادات کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بود با رای مخالف نمایندگان روبه‌رو شد، ادامه داد: انتزاع سازمان بیمه سلامت از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و انتقال آن به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از دیگر پیشنهادات کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بود که به دلیل مخالفت نمایندگان، رای نیاورد.

وی تصریح کرد: متمرکز شدن تولیت نظام سلامت در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ملزم شدن کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی برای تبعیت از خط‌مشی‌های این وزارتخانه از دیگر پیشنهادات ارائه شده بود که با رای مثبت نمایندگان مجلس شورای اسلامی، تصویب شد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه با بیان اینکه بند دوم ماده 19 مبنی‌بر سطح‌بندی تمام خدمات تشخیصی - درمانی با نظر مثبت نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب شد، ادامه داد: بند پنجم ماده 19 مبنی‌بر اینکه برای ترغیب کارفرمایان و کارآفرینان بخش خصوصی و تعاونی به جذب نیروی کار جوان، کارفرمایانی که طی برنامه ششم توسعه نسبت به جذب فارغ‌التحصیلان دانشگاهی با مدرک حداقل کارشناسی به صورت کارورزی اقدام کنند، از پرداخت سهم کارفرما بیمه بیکاری برای مدت دو سال از تاریخ شروع به کار معاف هستند که آیین نامه آن نیز باید به تصویب هیات وزیران برسد، نیز تصویب شد.


واکنش مشاور وزیر بهداشت

«تعادل» برای آگاهی از موضع وزارت بهداشت در رابطه با مصوبه اخیر مجلس با مشاور وزیر بهداشت و مدیر روابط عمومی این وزارتخانه تماس گرفت. عباس زارع‌نژاد در گفت‌وگو با «تعادل» این مصوبه را بی‌معنی دانست و گفت: «نمی‌توان تولیت را به کسی واگذار کرد اما ابزار انجام کار را در اختیارش قرار نداد». زارع‌نژاد مصوبه روز گذشته کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی را مغایر با سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و تاثیرگرفته از لابی‌های سیاسی دانست و ادامه داد: «هرچند طرح تجمیع با اختلاف یک رای رد شد، اما با این حال در این تصمیم‌گیری، محور برای مجلس سلامت مردم نبود.»

او درباره سرنوشت طرح تحول سلامت باوجود این مصوبه گفت: «به دنبال رد تجمیع بیمه‌ها طرح تحول سلامت قطعا به خطر می‌افتد.» مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت تنها راه ممکن برای پیشبرد اهداف این طرح را ورود مستقیم رییس‌جمهور دانست و افزود: «آقای روحانی اگر می‌خواهند در کارنامه خود چیزی برای ارائه داشته باشند و همین رضایت نسبی مردم را حفظ کنند، باید طرح تحول را نجات دهند.»

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر