اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۵/۰۸/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۵۱۷۹

بازدید فرماندهان ایران و عراق از مرز مهران

ایلام| فرمانده مرزبانی عراق به همراه فرمانده مرزبانی از بخش‌های مختلف پایانه مرزی و نحوه تردد زوار اربعین حسینی دیدن کردند. به گزارش خبرنگار تعادل در ایلام، در این بازدیدها سعی شده بخش‌های مختلف پایانه مرزی مهران مورد سرکشی قرار گیرد تا تصمیم مناسبی برای تسهیل در تردد زوار و رفع مشکلات تردد زوار اربعین حسینی از سوی فرماندهان مرزبانی دو کشور اتخاذ شود. فرماندهان مرزبانی دو کشور در پایانه مرزی مهران در نشست مشترکی شرکت کرده و در این نشست تصمیماتی برای تسهیل در تردد زوار اربعین حسینی و رفع نقیصه‌های احتمالی در ارائه خدمات به زوار در دو سوی مرز مهران اتخاذ شده است.


نصب الکتروموتورهای مرکز انتقال نفت جدید یورو4

اراک| الکتروموتورهای مرکز انتقال نفت یورو4 شازند با موفقیت نصب و راه‌اندازی شد. به گزارش روابط عمومی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران منطقه مرکزی، حمید رحمتی رییس واحد مهندسی برق منطقه، با اشاره به انتقال الکتروموتورها از منطقه شمال غرب و مرکز انتقال نفت اراک به مرکز جدید یورو4 شازند گفت: پس از نصب اولیه الکتروموتورها به روی فونداسیون مربوطه، تعمیرات اساسی و تعویض قطعات معیوب و فرسوده در دستور کار قرار گرفت. وی با تاکید بر فعالیت دو ماهه متخصصان برق منطقه مرکزی در انجام بی‌نقص این عملیات گفت: راه‌اندازی و شروع به‌کار الکتروموتورهای مرکز انتقال نفت جدید یورو4 با موفقیت انجام شد.


بهینه‌سازی مصرف انرژی در شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران

اراک| به همت کمیته انرژی منطقه مرکزی، با بهینه‌سازی سیستم‌های انرژی، صرفه‌جویی قابل توجهی در منطقه انجام گرفته است. به گزارش روابط عمومی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران منطقه مرکزی، بهروز بهروزیان، دبیر کمیته انرژی منطقه با تاکید بر فعالیت یک ساله این کمیته با هدف صرفه‌جویی حداکثری در منابع آب و برق و گاز در منطقه گفت: ارزیابی‌ها در این مدت نشان‌دهنده کاهش مصرف انرژی در منطقه مرکزی است. بهروزیان تصریح کرد: پروژه آبیاری مکانیزه (قطره‌یی) فضای سبز منطقه، پروژه سیستم مدیریت انرژی ساختمان اداری مرکز منطقه (مدیریت موتورخانه) و پروژه تفکیک کنتورهای منازل سازمانی از مهم‌ترین اقدامات کمیته انرژی در چارچوب کاهش مصرف انرژی در منطقه مرکزی است.


ذخیره‌سازی 80 درصد سوخت در روستاهای اردبیل

اردبیل| مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل گفت: در آستانه فصل زمستان شاهد ذخیره‌سازی 80درصد سوخت مورد نیاز روستاییان هستیم. به گزارش خبرنگار تعادل در اردبیل، سید حجت مدنی در جریان بررسی آخرین وضعیت تامین سوخت روستاییان در اردبیل اظهار کرد: ما از تیرماه و با همکاری بخشداران و دهیاران نسبت به ذخیره‌سازی سوخت زمستانی روستاییان برنامه‌ریزی کردیم تا به‌موقع این ذخیره‌سازی انجام شود


اجرای 86 کیلومتر لوله‌گذاری شبکه فاضلاب آذربایجان شرقی

تبریز| تعهد پیش‌بینی شده لوله‌گذاری شبکه فاضلاب در 6ماهه اول سال جاری 80 کیلومتر بوده که در زمان یادشده حدود 86 کیلومتر لوله‌گذاری شبکه فاضلاب اجرا شده است.

علیرضا ایمانلو با اشاره به برنامه‌ریزی‌های اجرایی این شرکت گفت: در 6 ماهه اول سال جاری و با کوشش شبانه‌روزی پرسنل خدوم، کارهای ارزنده‌یی در بخش فاضلاب در شهرهای استان به انجام رسیده است. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی افزود: این شرکت در حال حاضر 6/57 درصد جمعیت شهری در 19 شهر استان با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و 710 هزار نفر را تحت پوشش شبکه جمع‌آوری فاضلاب قرار داده و با واگذاری 23140 فقره انشعاب جدید فاضلاب در 6 ماهه اول سال 95 به متقاضیان در سطح استان کل انشعابات فاضلاب به 649 هزار فقره رسیده است.


افزایش 14 درصدی مصرف CNG در خراسان جنوبی

بیرجند| مصرف گاز CNG در استان خراسان جنوبی از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 14 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است. فرشید دشتی در گفت‌وگو با خبرنگار اعتماد در بیرجند، با اعلام این خبر اظهار داشت: این شرکت از ابتدای امسال تاکنون بیش از 29 میلیون متر مکعب گاز CNG تحویل جایگاه‌ها داده که این مقدار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 14 درصد افزایش داشته است. وی تصریح کرد: با توجه به قانون هدفمندی یارانه‌ها و افزایش قیمت بنزین سوخت، گاز باصرفه‌تر و بهینه‌تر از نقطه‌نظر زیست‌محیطی است و جایگزین بسیار مناسبی برای بنزین است. دشتی ابراز داشت: استقبال مشترکان در مصرف گاز CNG در استان، نشان‌دهنده انتخاب آگاهانه مردم در جایگزینی سوخت گاز به جای بنزین است. مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی یادآور شد: در حال حاضر 24 جایگاه CNG در استان خراسان جنوبی فعال و در حال خدمت‌رسانی به هم‌استانی‌های عزیز است.


40 مسجد و حسینیه ایلام آماده اسکان و پذیرایی از زوار اربعین حسینی است

فرمانده سپاه ایلام گفت: 40 مسجد و حسینیه ایلام آماده اسکان و پذیرایی از زوار اربعین حسینی است. به گزارش خبرنگار تعادل در ایلام، قدرت‌الله کریمیان اظهار داشت: در راستای اسکان و تغذیه زوار اربعین حسینی، اقداماتی در قالب کمیته مشارکت‌های مردمی ایلام صورت گرفته است. فرمانده سپاه ایلام گفت: 40 مسجد و حسینیه ایلام آماده اسکان و پذیرایی از زوار اربعین حسینی است و در این راستا تمهیدات لازم از سوی ستاد و کمیته مشارکت‌های مردمی اربعین در ایلام اندیشیده شده است. وی ادامه داد: این مساجد دایر و آماده برای اسکان و تغذیه زوار اربعین حسینی است تا در صورت نیاز به صورت مترقبه و غیرمترقبه وارد عملیات شوند. در حال حاضر یک ایستگاه صلواتی نیز در میدان ارغوان دایر شده و قرار است یک ایستگاه دیگر در میدان قرآن دایر شود. این فرمانده نظامی اضافه کرد: تمام پایگاه‌های مقاومت به همراه بسیج و هیات‌های امنای مساجد و هیات‌های مذهبی، ادارات، شهرداری، پالایشگاه گاز و... بسیج شده‌اند تا به زوار اربعین حسینی خدمات ارائه دهند. وی ادامه داد: در حال حاضر انبارهای کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین ایلام مملو از کالاهای مورد نیاز تغذیه زوار اربعین حسینی بوده و در این راستا هیچگونه مشکلی نیست.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر