از منطقه

۱۳۹۵/۰۸/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۵۱۶۰

عراق شهر باستانی نمرود را از داعش پس گرفت

ارتش عراق اعلام کرد که شهر باستانی نمرود را از داعش باز پس گرفته است. به گزارش رویترز، بنا بر اعلام ارتش عراق، نیروهای لشگر ۹ زرهی به‌طور کامل شهر را پس از مقاومت شدید نیروهای داعش آزاد کردند. شهر نمرود سال گذشته شاهد تخریب آثار و اماکن باستانی به دست گروه داعش بود تا آنجا که برخی از آنان با مواد منفجره به کلی از بین رفتند.


سرمایه‌گذاری ۱۵۰ شرکت افغان در چابهار

مقام‌های حکومت افغانستان می‌گویند سرمایه‌گذاری روی بندر چابهار همچنین روابط تجارتی میان افغانستان و هند از این طریق توسعه یافته است. به گزارش خبرنامه، مقام‌های اتاق تجارت و صنایع افغانستان می‌گویند که تاکنون ۱۳۵شرکت از ۱۵۰شرکت افغانی در این بندر سرمایه‌گذاری کرده‌اند. کارشناسان مسائل اقتصادی می‌گویند که مشکلات ترانزیتی افغانستان با پاکستان باعث شده که تاجران به این بندر روی آورند. آنان می‌گویند که گرچه هزینه‌ انتقال اموال تجارتی از طریق این بندر نسبت به راه‌های خشکی بیشتر است، اما بازرگانان افغان به‌دلیل توقف کالاهای تجارتی‌شان در بندر واگه توسط پاکستان تصمیم گرفته‌اند این بندر را ترجیح دهند.


کمک مالی گولنیست‌ها به ستاد انتخاباتی کلینتون

منابع نزدیک به دموکرات‌های امریکا فاش کردند برخی چهره‌های اصلی جنبش فتح‌الله گولن، روحانی در تبعید و مخالف دولت ترکیه نزدیک به دو میلیون دلار به کمپین انتخاباتی هیلاری کلینتون کمک کرده‌اند. به نوشته حریت، از گولنیست‌های اهداکننده پول می‌توان به «گوکهان اوزوک» بنیانگذار مرکز فرهنگی ترکیه، «رجب اوزکان» رییس این مرکز فرهنگی و «فاروق تابان» رییس انجمن اتحاد امریکا- ترکیه و «فورکان کوشا» عضو این انجمن اشاره کرد. سال گذشته فاش شد که رجب اوزکان نزدیک به یک‌میلیون دلار به کلینتون کمک مالی کرده است. به نظر می‌رسد دولت ترکیه حامی ترامپ بوده و بلافاصله پس از پیروزی در انتخابات، اردوغان در گفت‌وگوی تلفنی به وی تبریک گفته است.


سفارت امریکا در کابل بسته شد

در پی حملات مرگبار طالبان به کنسولگری آلمان در مزار شریف و پایگاه نظامی امریکا در بگرام، سفارت ایالات‌متحده در افغانستان تعطیل شده است. در حمله بر پایگاه نظامی بگرام چهار امریکایی کشته و ۱۶نفر دیگر زخمی شدند. در خبرنامه‌یی که از سوی سفارت امریکا منتشر شده، آمده است که این سفارت به عنوان یک اقدام احتیاطی موقت برای ارائه خدمات معمول تعطیل است. این تصمیم غیرمعمول در پی آن گرفته شد که دو سرباز و دو نیروی غیرنظامی امریکایی، در حمله انتحاری شنبه در پایگاه هوایی بگرام در نزدیکی کابل کشته شدند.  

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر