روی کدال نشست

۱۳۹۵/۰۸/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۵۱۴۸

اصلاحیه پیش‌بینی سود «ولصنم»

شرکت لیزینگ صنعت و معدن در دوره منتهی به 31 شهریور ماه سال جاری با اختصاص 23.1 تومان سود به ازای هر سهم به 49 درصد از پیش‌بینی‌هایش رسید.

شرکت لیزینگ صنعت و معدن پیش‌بینی سود هر سهم در دوره منتهی به 30 آذر 95 را مبلغ 47.2 تومان برآورد کرد. شرکت لیزینگ صنعت و معدن اعلام کرد طی دوره منتهی به 30 شهریورماه سال جاری با اختصاص 231 ریال سود به ازای هر سهم معادل 49 درصد از پیش‌بینی‌هایش را پوشش داده است. یادآوری می‌شود این شرکت در اطلاعیه پیشین، با پیش‌بینی سود 302 ریالی هر سهم در دوره منتهی به 30 آذرماه 95 و اختصاص 231 ریال در دوره منتهی به 31 شهریورماه اعلام کرد معادل 76 درصد از پیش‌بینی‌هایش را محقق کرده است.

براساس این گزارش، دلایل تغییر اطلاعات پیش‌بینی سال منتهی به 30 آذر 95 (حسابرسی شده) «ولصنم» نسبت به اطلاعیه قبلی به شرح زیر است: 1- کاهش هزینه‌های تامین مالی ناشی از تسویه تسهیلات دریافتی از بانک صنعت و معدن در اسفندماه 1394 است. 2- افزایش درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری ناشی از تقسیم سود 70 درصدی شرکت سرمایه‌گذاری آتیه دماوند و همچنین ناشی از فروش حق تقدم‌های استفاده نشده افزایش سرمایه شرکت مذکور است. 3- افزایش سرمایه‌گذاری در شرکت‌های خارج از بورس در فرم صورت وضعیت پورتفوی سهام شرکت‌های خارج از بورس عمدتا ناشی از فروش حق‌تقدم‌های استفاده نشده افزایش سرمایه شرکت سرمایه‌گذاری آتیه دماوند است. 4- مبلغ 339 میلیارد و 371 میلیون ریال مربوط به برگشت ذخایر کاهش ارزش سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت است.


ششمین سالروز عرضه سهام بیمه پارسیان

بازگشایی معاملات دیروز، یک‌شنبه 23 آبان‌ماه شرکت بورس تهران، در قالب مراسمی نمادین و با حضور مدیران ارشد شرکت بیمه پارسیان برگزار شد و زنگ آغاز معاملات به صدا درآمد.

زنگ معاملات دیروز به هادی اویار حسین، مدیرعامل بیمه پارسیان سپرده شد تا با نواختن زنگ معاملات، دادوستد سهام در بورس اوراق بهادار تهران آغاز شود. این مراسم نمادین در ششمین سالروز عرضه سهام بیمه پارسیان در بورس اوراق بهادار تهران برگزار شد. صنعت بیمه با در اختیار داشتن بیش از 2.2 هزار میلیارد تومان از ارزش بازار بورس تهران از بین 37 صنعت فعال در بورس تهران، رتبه بیستم را در اختیار دارد. همچنین بیمه پارسیان با سرمایه 200 میلیارد تومان و ارزش بازار 587 میلیارد تومانی، بزرگ‌ترین شرکت بیمه به لحاظ ارزش بازار در صنعت بیمه است. شرکت بیمه پارسیان در تاریخ 9 فروردین 1382با سرمایه 16 میلیارد تومان، در اداره ثبت شرکت‌ها به ثبت رسید. سپس در تاریخ 23 آبان 1389 سهام آن برای نخستین بار در بورس اوراق بهادار تهران عرضه شد. در حال حاضر شرکت‌های گروه مالی بانک پارسیان، سرمایه‌گذاری تدبیر، گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو، سرمایه‌گذاری پارسیان، بانک سرمایه و بانک سینا سهامداران عمده این شرکت به شمار می‌آیند. این مراسم نمادین که در بورس‌های مطرح دنیا نیز مرسوم است، در روزها و مناسبت‌های خاص به ناشران و اعضای بورس اجازه می‌دهد تا در بازگشایی بازار مشارکت داشته باشند. بورس اوراق بهادار تهران نیز با هدف تعامل بیشتر با ناشران پذیرفته شده و یادآوری ارتباط و تعامل ناشر با بازار سرمایه اقدام به برگزاری این مراسم کرده است. در حال حاضر براساس تقویمی که تهیه شده است در سال 1395 این مراسم توسط مدیران شرکت‌های بزرگ بورسی انجام خواهد شد.


«همکاران سیستم» به بورس منتقل شد

در نتیجه عملکرد موفق و شفاف همکاران سیستم در «فرابورس»، تحقق همیشگی منافع سهام‌داران و تامین رضایت آنان از ثبات عملکرد شرکت؛ سازمان بورس و اوراق بهادار کشور با تایید توانمندی همکاران سیستم برای ورود به بورس، با درخواست شرکت برای انتقال از فرابورس به بورس موافقت کرد.

با توجه به موافقت هیات ‌پذیرش اوراق بهادار در جلسه مورخ ششم مهرماه ۱۳۹۵ با پذیرش سهام شرکت همکاران سیستم در بورس اوراق بهادار تهران به عنوان پانصد و چهارمین شرکت پذیرفته‌شده در بورس، از تاریخ هشتم آبان ۱۳۹۵ نام این شرکت در بخش «رایانه و فعالیت‌های مربوط به آن»، گروه و طبقه «مشاوره مربوط به نرم‌افزار و عرضه نرم‌افزار» با کد صنعت «722007» و نماد «سیستمSYSTEM» در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران درج شده است. پیرو این پذیرش، مراسم تغییر نماد همکاران سیستم از فرابورس به بورس، 23 آبان‌ماه در تالار شیشه‌یی سازمان بورس اوراق بهادار تهران برگزار شد. گفتنی است همکاران سیستم در سال 1390 موفق شده بود در جایگاه نخستین شرکت نرم‌افزاری کشور، مجوز ورود به بازار سرمایه را کسب کرده و به فرابورس راه یابد. در این دوره پنج ساله، این شرکت توانست افزون‌بر پوشش تمامی تعهدات خود به سهام‌داران، سرمایه خود را نیز از 20 میلیارد تومان به 75میلیارد تومان افزایش دهد.


امروز غدیر 7200 میلیارد تومانی می‌شود

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری غدیر در نشست خبری از افزایش سرمایه شرکت خبر داد و گفت: در مجمع فوق‌العاده درخصوص افزایش سرمایه شرکت غدیر از 4600 میلیارد تومان به 7200 میلیارد تومان می‌رسد.

غلامرضا سلیمانی امیری درخصوص جزئیات این افزایش سرمایه گفت: 875 میلیارد تومان از این مبلغ آورده سهامداران و 1600 میلیارد تومان از محل اندوخته است که در قالب سهام جایزه به سهامدارانی که تا دیروز سهامدار غدیر بودند تعلق می‌گیرد. وی افزود: با این افزایش سرمایه تلاش شده از سهامداران مطالبه نقدینگی کمتری شود و حدود یک‌سوم از حجم افزایش سرمایه را سهامدار پرداخت می‌کند و باقی از محل اندوخته سرمایه شرکت تامین می‌شود، به این ترتیب سهامداران با این پرداخت می‌توانند سه برابر سهام را مالک شوند که نوعی همکاری شرکت برای بالابردن ارزش افزوده سهامداران است.

مدیرعامل سرمایه‌گذاری غدیر با تاکید بر اینکه پس از این افزایش سرمایه، غدیر در فهرست شرکت‌های بزرگ بازار سرمایه از نظر میزان سرمایه خواهد بود گفت: مبلغ 7200 میلیارد تومان سرمایه مناسب و قابل قبولی برای شرکت‌های ایرانی است که معادل دو میلیارد دلار می‌شود. طبیعی است که میزان سرمایه، در زمان مذاکره برای قراردادهای بزرگ در بخش نفت، پتروشیمی، معادن و برق در بازارهای جهانی بحث مهمی است. همچنین، برای شرکت‌های بزرگ که به صورت مشارکت یا تامین مالی با شرکت‌های بزرگ بین‌المللی همکاری می‌کنند سرمایه مبحث مهمی است. به گفته وی سرمایه ثبت شده شرکت به نوعی فرصتی برای مذاکره قوی‌تر و بهتر با شرکت‌های خارجی است. سلیمانی امیری در ادامه با اشاره بر اینکه این میزان سرمایه در بازار جهانی مبلغ زیادی نیست گفت: در دنیا شرکت‌هایی با سرمایه‌های بیش از 10 تا 20 میلیارد یورو فعال هستند که مبلغ فروش آنها بالای 100 میلیارد یورو است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر