اخبار

۱۳۹۵/۰۸/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۵۱۴۳

بلاتکلیفی قیمت سکه در بازار

گروه بانک و بیمه| فعالان بازار طلا و ارز معتقدند این روزها پیش‌بینی قیمت‌ها در بازار بسیار مشکل شده و عوامل مختلفی باعث شده تا نتوانیم جهت قیمت‌ها و وضعیت عرضه و تقاضا را تشخیص دهیم به طوری که در بازار آزاد روز یک‌شنبه، دلار با یک تومان افزایش قیمت به ۳۶۵۶ تومان و قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با ۱۲۰۰تومان افزایش به یک میلیون و ۱۰۷هزار و ۸۰۰ تومان رسید و تمام بهار آزادی طرح قدیم، ثبات قیمت را تجربه کرد.

به گزارش«تعادل» قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم روز یک‌شنبه در بازار آزاد تهران با ثبات قیمت یک میلیون و ۹۵هزار تومان معامله شد اما سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با ۱۲۰۰تومان افزایش قیمت به یک میلیون و ۱۰۷هزار و ۸۰۰ تومان رسید. در این میان نیم سکه با کاهش هزار تومانی ۵۶۰ هزار تومان، ربع سکه با کاهش ۳هزار تومانی ۲۹۴هزار تومان و سکه یک گرمی با ثبات قیمت ۱۸۵هزار تومان معامله شد. هر اونس طلا در بازارهای جهانی با ثبات قیمت به ۱۲۲۸دلار و ۶۰ سنت رسید و هر گرم طلای ۱۸عیار نیز ۱۱۰هزار و ۵۶۶ تومان را تجربه کرد. در بازار ارزهای عمده نیز دلار با یک تومان افزایش قیمت به ۳۶۵۶ تومان، یورو با ۲ تومان افزایش قیمت به ۴هزار تومان و پوند با ثبات قیمت به ۴۶۱۱ تومان رسید. لیر ترکیه ۱۱۵۱تومان و درهم امارات نیز ۱۰۰۲تومان است.


پیش‌بینی صعود طلا در دوران ترامپ

طلا از زمان انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا در سه‌شنبه گذشته تا پس از شمارش آرا و اعلام پیروزی ترامپ دچار تغییر قیمت قابل توجهی شد. طلا روز سه‌شنبه که دارایی‌های پرریسک مانند سهام ریزش کردند به بالای ۱۳۰۰دلار صعود کرد اما پس از این واکنش، روند حرکت طلا معکوس شد.

به گفته سیمونا گامبارینی، اقتصاددان کالا در کپیتال اکونومیکس، هیچ‌کس دقیقا نمی‌داند در دوران چهار ساله دولت ترامپ چه خواهد گذشت اما طلا احتمالا به چهار دلیل از ریاست‌جمهوری وی سود خواهد برد:

۱- سیاست مالی تسهیلی می‌تواند تقاضای داخلی و تورم را افزایش دهد. بسیاری از سرمایه‌گذاران معتقدند که طلا پناهگاه خوبی در برابر تورم است در نتیجه ممکن است، تقاضای قوی برای طلا وجود داشته باشد. اگر بانک مرکزی امریکا نرخ‌های بهره را در واکنش به تورم بالاتر افزایش دهد، تورم بالا نرخ‌های واقعی را پایین نگه خواهد داشت و از قیمت طلا پشتیبانی می‌کند.

۲- اگر سیاست‌های حمایت‌گرایانه‌یی که ترامپ تهدید به اجرای آنها کرده است مانند تعرفه برای واردات چین به جنگ تجاری منجر شود، صادرات امریکا ضربه می‌خورد و کندی اقتصادی به بالا رفتن قیمت‌های طلا کمک خواهد کرد.

۳- اگر سیاست‌های ژئوپلیتیکی ترامپ، ابهامات بیشتری را ایجاد کند، بعضی از سرمایه‌گذاران متقاضی دارایی امن می‌شوند و طلا خریداری خواهند کرد.

۴- ترامپ از بازگشت به سیستم پولی مبتنی بر طلا حمایت کرده اما چنین اتفاقی بعید است.

براساس گزارش بیزنس اینسایدر در کوتاه‌مدت، خوش‌بینی به طلا در دوران ریاست‌جمهوری ترامپ به این مساله بستگی خواهد داشت که سیاست‌های وی تا چه حد دنیا را در اضطراب نگه می‌دارد و اینکه آیا طرح‌های هزینه گسترده روی زیرساخت که ترامپ در تبلیغات انتخاباتی وعده داده است به تسریع رشد تورم کمک خواهد کرد.


اعمال تغییرات در سامانه بانکداری اینترنتی بانک ملت

سامانه بانکداری اینترنتی بانک ملت با اعمال تغییراتی، آماده ارائه انواع خدمات الکترونیک به مشتریان است.

به گزارش روابط عمومی بانک ملت، رفع خطای مربوط به افتتاح حساب پارامتریک، ایجاد فرم ابطال ملت کارت متمرکز، تغییر در شرایطlogin اجباری با یک‌بار رمز هنگام انقضای خدمات یک‌بار رمز همراه، تغییر در نحوه دریافت رسید حواله پایا و رفع خطای مربوط به مشاهده مانده قابل برداشت در بخش مشاهده گردش حساب، از جمله تغییراتی است که در سامانه بانکداری اینترنتی بانک ملت انجام شده است. براساس این گزارش، تغییر در نحوه دریافت رسید حواله پایا، حسب دستور بانک مرکزی انجام شده است و کارشناسان مرکز ارتباط بانک ملت نیز برای پاسخگویی به مشتریان در این زمینه، آموزش‌های لازم را دریافت کرده‌اند.


نیروگاه ماهتاب کهنوج

با تسهیلات بانک صنعت

نیروگاه تولید برق سیکل ترکیبی کهنوج به ظرفیت 435مگاوات طی مراسمی با حضور جهانگیری معاون اول رییس‌جمهوری افتتاح می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بانک صنعت و معدن این نیروگاه با تامین مالی 230میلیون یورویی بانک صنعت و معدن به اجرا درآمده و برای 67نفر، شامل 43نفر در بخش تولید و 24نفر در بخش اداری شغل ایجاد می‌کند. احداث این نیروگاه در شهرستان کهنوج استان کرمان تاثیر مهمی بر اقتصاد منطقه دارد و می‌تواند در فعال‌سازی فضای کسب‌و‌کار منطقه نقش چشمگیری داشته باشد. گفتنی است طرح یاد شده از طرح‌های بزرگ این بانک محسوب می‌شود که توسط همکاران مدیریت نظارت بر طرح‌ها مورد نظارت قرار گرفته و به بهره‌برداری رسیده است.


استقرار ایستگاه‌های صلواتی بانک ملت

بانک ملت در آستانه اربعین حسینی، دو ایستگاه صلواتی در مرزهای شملچه و مهران دایر کرد.

به گزارش روابط‌عمومی بانک ملت، این بانک در آستانه فرارسیدن اربعین سالار شهیدان، اباعبدالله الحسین(ع) و با هدف خدمات‌رسانی به زائران کربلای معلا نسبت به برقراری دو ایستگاه صلواتی در مناطق مرزی مهران و شلمچه اقدام کرد.

در عین حال بانک ملت با هدف ارائه خدمات بانکی به زائران اربعین حسینی، دستگاه‌های خودپرداز سیار خود را در مرزهای شلمچه، چذابه و مهران نصب و راه‌اندازی کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر