روی موج خبر

۱۳۹۵/۰۸/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۵۱۳۷

دیدار رییس شورای فدراسیون روسیه با علی لاریجانی؛ ایرنا والنتینا ماتویینکو رییس شورای فدراسیون روسیه برای گفت‌وگو با مقامات ارشد کشورمان و در صدر یک هیات پارلمانی عصر یک‌شنبه وارد تهران شد و در نخستین دیدار خود با علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی ملاقات کرد. گفتنی است سفر رییس شورای فدراسیون روسیه نخستین برنامه مذاکرات بلندپایه‌ترین مقام روسیه پس از دیدار آذرماه سال گذشته «ولادیمیر پوتین» رییس‌جمهوری این کشور با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، حسن روحانی رییس‌جمهوری و شرکت در نشست سران کشورهای گازی در تهران است.

نقش موثر ایران و ترکیه در تامین صلح، ثبات و توسعه پایدار منطقه؛ ایلنا محمدابراهیم طاهریان‌فرد سفیر ایران در ترکیه با حضور در نمایشگاه فرش ایران در آنکارا با اشاره به اهمیت برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری گفت: جمهوری اسلامی ایران و ترکیه دارای روابط عمیق و مشترکات فراوان تاریخی، فرهنگی و پیوندهای قومی و عاطفی هستند و برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری فرصتی برای مرور مشترکات بین دو کشور را فراهم می‌کند. وی افزود: ایران و ترکیه نقش موثری در تامین صلح، ثبات و توسعه پایدار منطقه دارند و بر این اساس خواهان توسعه همه‌جانبه روابط و هم‌افزایی توانمندی‌ها بین دو کشور در تمام سطوح سیاسی، فرهنگی و اقتصادی برای ایفای نقش موثر و مشترک هستیم.

کنفرانس امنیتی تهران 21 آذرماه امسال برگزار می‌شود؛ ایرنا سیدجلال دهقانی‌فیروزآبادی دبیر علمی نخستین «کنفرانس امنیتی تهران- نظم امنیتی منطقه‌یی غرب آسیا» از برگزاری این همایش در 21 آذر امسال در سالن اجلاس سران تهران خبر داد. وی افزود: این همایش با مشارکت 13 مرکز پژوهشی و اندیشکده مهم در حوزه سیاست خارجی و روابط بین‌الملل برگزار خواهد شد.

قصد جدی اتحادیه اروپا برای ورود به بحران سوریه؛ تسنیم محمد ایرانی مدیرکل خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت خارجه در گفت‌وگویی از انتصاب «سرپرست» برای سفارت سوریه در آینده نزدیک خبر داد. وی همچنین در خصوص سفر فدریکا موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به ایران و گفت‌وگوهایی که با ظریف داشت، گفت: مذاکرات طرفین بیشتر درباره سوریه بود و وی قصد داشت به نمایندگی از اتحادیه اروپا موضع ایران را جویا شود. اتحادیه اروپا قصد ورود جدی‌تر به بحران سوریه را دارد و این موضوع را به فال نیک می‌گیریم.

دیدار ظریف با رییس پارلمان عراق و معاون پیشین رییس‌جمهوری عراق؛ اداره کل دیپلماسی رسانه‌ای محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار‌های روز گذشته خود با رییس مجلس مجارستان دیدار و درخصوص روابط دوجانبه، راه‌های توسعه روابط و موضوعات منظقه‌یی و بین‌المللی گفت‌وگو کردند. ظریف همچنین عصر روز گذشته با خضیر الخزاعی، معاون دبیرکل حزب الدعوه عراق و معاون پیشین رییس‌جمهور این کشور دیدار کرد. معاون پیشین رییس‌جمهوری عراق در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از آخرین تحولات سیاسی در عراق و جنگ علیه تروریست‌های داعش در خصوص مسائل منطقه‌یی تبادل نظر کرد.

ابلاغ مصوبه نحوه تسویه بدهی سازمان تامین‌اجتماعی؛ ایرنا معاون اول رییس‌جمهوری تصویبنامه هیات وزیران در خصوص بدهی سازمان تامین اجتماعی به دولت بابت خرید سهام شرکت‌های ذوب‌آهن اصفهان و هلدینگ خلیج‌فارس را به وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ کرد. در متن این مصوبه آمده است: «بدهی سازمان تامین اجتماعی به دولت بابت خرید سهام شرکت ذوب آهن اصفهان و شرکت هلدینگ خلیج فارس از طریق شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین، به میزان مورد تایید سازمان خصوصی‌سازی، از طریق صدور اوراق تسویه خزانه از محل مطالبات قطعی شده تا پایان سال 1393 سازمان تامین اجتماعی از دولت قابل تسویه است.»

کنار گذاشتن برجام توسط ترامپ شوخی است؛ مهر رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تفاوتی میان کلینتون و ترامپ در انتخابات امریکا نبود، گفت: مطرح کردن کنار گذاشتن برجام توسط رییس‌جمهور بعدی امریکا، یک حرف تبلیغاتی و شوخی است. محمدرضا عارف تاکید کرد: ما باید با توجه به منافع ملی خود همان مسیری را که طی کرده‌ایم، ادامه دهیم و اهل تعامل هم هستیم و سر جنگ با کسی نداریم، اما از حقوق حقه خود نیز کوتاه نمی‌آییم و محکم روی منافع خود می‌ایستیم.

نخستین گزارش 7کمیته تخصصی فراکسیون امید مجلس ارائه شد؛ ایرنا علی بختیار عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با تشریح جلسه دیروز شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در این جلسه که به ریاست محمدرضا عارف برگزار شد، نخستین گزارش هفت کمیته سیاسی- امور داخلی، حقوقی- قضایی، فرهنگی- اجتماعی، تولیدی -زیربنایی، اقتصادی - بودجه، سیاست خارجی و امور بین‌الملل، زنان و خانواده و جوانان فراکسیون امید قرائت شد. وی ادامه داد: ما اعضای فراکسیون امید مجلس از ابتدای تشکیل این کمیته‌های تخصصی، مشکلات مردم را در این کمیته‌ها در بخش‌های مختلف بررسی کردیم و با جدیت تمام نیز از این پس در این حوزه‌ها فعال هستیم تا بتوانیم مشکلات مردم به ویژه مشکلات اقتصادی را حل کنیم.

کارگروه ملی مقابله با آلودگی هوا تشکیل شود؛ خانه ملت علی مطهری نایب‌رییس مجلس در نشست علنی دیروز مجلس گفت: بخشی از نمایندگان با توجه به وضعیت آلودگی هوا تذکراتی به وزارت کشور، سازمان حفاظت از محیط زیست، استانداری‌ها و مسوولان شهرهای بزرگ برای رسیدگی به این وضعیت داشتند. نماینده تهران ادامه داد: بر اساس تذکرات مذکور آلودگی هوای بسیاری از مناطق در مرز هشدار قرار گرفته بنابراین خواهش می‌کنیم کارگروه ملی مقابله با آلودگی هوا تشکیل شود و اقدامات جدی در این رابطه انجام شود تا از وارد شدن خسارات بزرگ ان‌شاء‌الله جلوگیری شود. وی افزود: پیشنهاداتی در خصوص اینکه طرح زوج و فرد خودرو از در منزل تا پایان آذرماه در تهران اجرایی شود، ارائه شده است.

وزیر علوم پاسخگوی انتشار مقالات تقلبی در مجلات علمی‌ باشد؛ فارس سیدحمیده زرآبادی نماینده قزوین در نطق میان دستور خود در صحن علنی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزیر علوم دلایل انتشار مقالات تقلبی را در مجلات علمی و بین‌المللی توضیح دهند، گفت: تاکید بر رشد کمی و نگاه تبلیغاتی به انتشارات مقالات علمی یکی از دلایل خدشه‌دارشدن وجهه جمهوری اسلامی ایران در محافل علمی است. وی تصریح کرد: جوانان سرمایه این کشور هستند ولی متاسفانه در یک سال اخیر شاهد برخوردهای غیرقانونی و غیرمنطقی با قوانین ازجمله اصول 32، 23، 35، 36، 37 قانون اساسی، مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، آیین‌نامه‌های دستورالعمل قانونی ناظر بر نشریات دانشگاهی که رسیدگی به تخلفات نشریات دانشجویی را در صلاحیت کمیته ناظر بر نشریات دانشگاهی و کمیته انضباطی دانشجویی قرار داده است با دانشجویان به دلیل اظهارنظرهای آنان ازجمله در موارد مکرر صرفا به دلیل ذکر نام و چاپ عکس رییس‌جمهور محترم سابق توسط دادسراهای عمومی انقلاب صورت گرفته است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر