تبرئه دوباره کلینتون

۱۳۹۵/۰۸/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۴۸۱۰

وال‌استریت ژورنال:

این روزنامه تیتر یک خود را به تبرئه کلینتون اختصاص داده است. پلیس فدرال امریکا اعلام کرده است که همچنان بر تصمیم قبلی خود مبنی بر بی‌گناه بودن وزیر خارجه سابق امریکا در استفاده از ایمیل شخصی برای انجام کارهای رسمی و دولتی، استوار است و کلینتون را بی‌گناه تشخیص داده است. اف‌بی‌آی در حالی هیلاری کلینتون را از هرگونه اتهام مجرمانه تبرئه کرده است که رسوایی استفاده نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا از ایمیل شخصی برای انجام امور دولتی و رسمی فشار سنگینی را طی ماه‌های اخیر به کمپین انتخاباتی کلینتون وارد کرده است. جیمز کومی مدیر اف‌بی‌آی پیش از این با ارسال نامه‌یی به کنگره امریکا اعلام کرده که پلیس فدرال امریکا به صورت بی‌وقفه تلاش کرده است تا ایمیل‌های جدید فاش شده کلینتون را مورد بررسی قرار دهد و هیچ دلیلی برای تغییر تصمیم ماه جولای خود پیدا نکرده است. کومی تصریح کرد: در جریان این روند ما همه ارتباطات و ایمیل‌های کلینتون را مورد بررسی قرار دادیم. بر اساس بررسی و بازنگری، ما دلیلی برای تغییر تصمیمی که در ماه جولای اعلام کردیم، پیدا نکرده‌ایم.


نیویورک‌تایمز:

مساله بازگرداندن مهاجران افغان به تیتر یک این روزنامه تبدیل شده است. این روزنامه نوشته است که این مهاجران در وضعیت بلاتکلیفی به‌سر می‌برند. براساس اعلام نیویورک‌تایمز، بیش از 800هزار مهاجر افغان از ایران و پاکستان به کشورشان بازگردانده شده‌اند که در وضعیت بلاتکلیفی به سر می‌برند. پیش از این برخی خبرگزاری‌ها گزارش داده بودند که درخواست پاکستان برای خروج تمام 3میلیون افغان مهاجر از این کشور باعث هرج و مرج در مرز افغانستان و پاکستان شده است. هزارها خانواده‌یی که سال‌ها در پاکستان زندگی کرده‌اند، حالا با سرنوشت ناروشن روبه‌رو هستند. در اواخر دهه ۷۰ میلادی، پاکستان میزبان مهاجران افغان بود. پاکستان اجازه داد تا مهاجران افغان با مردم محل همگام و همرنگ شوند، آنها را تشویق کرد تا با اردوگاه‌های اسلام‌گرا در پاکستان در تماس باشند. اردوگاه‌های اسلام‌گرایانی که نیروی مقاومت علیه «کابل کمونیست» را می‌پروراند.


مارکا:

تیتر یک این روزنامه اسپانیایی زبان به پیروزی رئال‌مادرید اختصاص دارد. مادرید با گل‌های گرت بیل و آلوارو موراتا پیروز میدان شد. دروازه سفیدپوشان پس از 10 بازی بسته ماند. لوکا مودریچ پس از چند هفته دوری از میادین در این دیدار حضور داشت. پیروزی بارسلونا با درخشش لیونل مسی از عناوین این نشریه است. ضعف یان اوبلاک در مهار پنالتی از عناوین این روزنامه است. دروازه‌بان اتلتیکومادرید از 11 پنالتی اخیرش تنها یک پنالتی را مهار کرده است. این نشریه به تمدید قرارداد کریستیانو رونالدو با رئال‌مادرید اشاره کرد. مهاجم پرتغالی تا سال 2021 در این تیم خواهد ماند. در همین حال رئال مادرید اعلام کرده است که قرارداد خود با کریستیانو رونالدو، مهاجم این تیم را تمدید کرده است. این باشگاه هنوز رسما جزییات بیشتری در مورد ارزش این قرارداد و مدت آن اعلام نکرده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر