تمرکز دور دوم حراج تهران بر هنر معاصر

۱۳۹۵/۰۸/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۴۸۰۸

مدیر حراج تهران با نزدیک شدن برگزاری دور دوم حراج تهران در سال ۹۵ درباره احتمال کاهش تقاضا و کم‌رونق شدن این دوره گفت: خریداران زیادی وجود دارند که فراتر از یک حراج در سال می‌توانند مبادرت به خرید آثار هنری کنند. بررسی‌های ما نشان می‌دهد که تعداد خریداران رقم‌های بالا کم‌ هستند اما کسانی که می‌توانند آثاری با قیمت پایین‌تر را بخرند، زیادند و ما به این امید داریم. به گزارش ایسنا، علیرضا سمیع‌آذر که در تدارک برگزاری حراج دوم امسال است، گفت: دور دوم حراج تهران که به عرضه‌ آثار هنر معاصر اختصاص دارد، با برپایی نمایشگاه در ۳۰ آذرماه آغاز می‌شود و خود حراج نیز روز سوم دی‌ماه برپا خواهد شد.

او درباره تفاوت اصلی این حراج با دوره‌ قبلی اظهار کرد: حراج قبلی روی هنر مدرن تمرکز داشت که تعدادی اثر از هنرمندان معاصر و تعدادی هم از آثار موسوم به هنر کلاسیک ایران بود، ولی بخش عمده‌یی از کارها دربرگیرنده آثار استادان مدرنیست ایرانی بود و شاید دوسوم آثار را همین‌ها شکل می‌دادند، اما این دوره کاملا بر هنر معاصر متمرکز است و اگر موفق باشد از این به بعد در سال دو حراج خواهیم داشت.

مدیر حراج تهران درباره زمان و نحوه برگزاری حراج‌ها نیز گفت: مثل همین امسال حراج اول مختص هنر کلاسیک و مدرن ایران و حراج دوم مختص هنر معاصر ایران خواهد بود؛ زمان برپایی حراج هم بر اساس یک تقویم جهانی است. اولی آخر خرداد و دومی آخر آذر برگزار می‌شود، اما اگر حراج دوم امسال موفق نباشد، مثل گذشته دوباره دو حراج را یکی می‌کنیم.

وی در پاسخ به اینکه آیا ممکن است برگزاری دو حراج در سال موجب کاهش تقاضای خریداران آثار هنری و از رونق افتادن حراج تهران شود، اظهار کرد: ممکن است، اما حدس ما این است که نمی‌شود. حدس ما این است که خریداران زیادی وجود دارند که فراتر از یک حراج در سال می‌توانند مبادرت به خرید آثار هنری کنند. تصور ما و اطلاعات ما می‌گوید که در حراج تهران که پیش از این برگزار می‌شد، آثار گرانی عرضه می‌شد و عده معدودی می‌توانند آثاری با قیمت‌های بالای صدمیلیون بخرند؛ عده خیلی زیادتری هم وجود دارند که نمی‌خواهند آثاری با آن قیمت بخرند؛ نه به این دلیل که پولش را ندارند بلکه نمی‌خواهند در شروع کار، یک‌باره آثار چندصد میلیونی بخرند و مایلند با آثار چند ده‌میلیونی کارشان را شروع کنند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر