اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۵/۰۸/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۴۷۸۸

جشنواره «پاییز دل‌انگیز، اینترنت شگفت‌انگیز»

اراک جشنواره «پاییز دل‌انگیز، اینترنت شگفت‌انگیز» توسط شرکت مخابرات استان مرکزی به مرحله اجرا درآمد. به گزارش خبرنگار «تعادل»، در این جشنواره خدمات اینترنت با سرعت تا 8Mbps و همچنین 24گیگابایت حجم رایگان، یک ساله فقط 72هزار تومان عرضه می‌شود. این گزارش می‌افزاید: ارائه بسته‌های حجمی فوتون با تخفیف ویژه تا 67 درصد و شرکت در قرعه‌کشی بزرگ سالانه از دیگر خدمات این جشنواره است. لازم به یادآوری است که تمامی سرویس‌ها در ماه اول برای مشترکان جدید رایگان است.


جلسه بررسی گزارش مطالعات پدافند غیرعامل

گرگان جلسه بررسی گزارش مطالعات پدافند غیرعامل با حضور مشاور مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، مدیرعامل و اعضای کمیته پدافند غیرعامل شرکت در سالن اجتماعات شرکت آبفای گلستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان گلستان در ابتدای این جلسه مشاور مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گزارش مطالعات پدافند غیرعامل و ارتقای حفاظت و امنیت تاسیسات در دست بهره‌برداری آبفای گلستان را ارائه کرد.

ابراهیمی در ادامه، وضعیت موجود تاسیسات منتخب و فرآیند عمومی سامانه‌های آب‌وفاضلاب شهرهای گرگان، گنبد، آزادشهر را مورد بررسی قرار داد. وی همچنین گزارش تحلیلی از وضع موجود تاسیسات منتخب شامل تصفیه‌خانه ناهارخوران، تصفیه‌خانه فاضلاب شهر گرگان و همچنین شش باب مخزن دخانیات، سید مسعود، باباطاهر، محتشم، شصت کلاته در شهر گرگان، مخزن 25 هزار متر مکعبی شهر گنبد و مخزن ذخیره آب شرب زیتون تپه به لحاظ مصالح مصرفی، تجهیزات برقی، حفاظت فیزیکی، امکانات اطفای حریق، عملکردها و وابستگی‌های فرادستی از دیدگاه پدافند غیرعامل را ارائه کرد.


مشارکت خیران در حوزه توسعه کتابخانه‌ها

تبریز مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان شرقی بر ضرورت مشارکت موثر خیران در حوزه توسعه کتابخانه‌ها تاکید کرد. شهرام خدایی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سرانه فیزیکی کتابخانه به‌ازای هر یکصد نفر در استان 2.9 مترمربع است، تصریح کرد: این در حالی است که سرانه فیزیکی استاندارد به‌ازای هر یکصد نفر ۸ مترمربع است. وی تعداد کتابخانه‌های عمومی در اختیار این اداره کل را ۱۰۷ باب اعلام کرد و افزود: امیدواریم تا پایان سال جاری این تعداد به ۱۰۹ باب افزایش پیدا کند. خدایی تعداد کتابخانه مورد نیاز در استان را -با توجه به تعداد جمعیت ساکن در استان- ۴۰۰ باب دانست و افزود: علاوه بر ۱۰۹ کتابخانه عمومی موجود در استان، ۳۹ کتابخانه مشارکتی و ۳ کتابخانه مستقل نیز در استان فعال هستند اما این تعداد قابلیت جوابگویی نیازهای رو به رشد کتابخوانان استان را ندارد.


تاکید بر توزیع عادلانه پروژه‌های عمرانی

ساری مهدی عبوری، شهردار ساری در ادامه دیدارهای خود با اهالی مناطق مختلف مرکز مازندران به خیابان ۲۲ بهمن رفت و با آنها به گفت‌وگو پرداخت.

عبوری که از سوی شمشیربند رییس، احمدی، باقری، نجاریان، زلیکانی، جعفری، شعبانی، پیری، نفجم و محمدی کیادهی دیگر اعضای شورای شهر همراهی می‌شد. در این دیدار صمیمانه طی سخنانی با تاکید بر اینکه در نظام مقدس جمهوری اسلامی، مردم مطالبه‌گر و مسوولان پاسخگو هستند به پاسخگویی بی‌وقفه و بی‌دریغ شهرداری و اعضای شورای شهر ساری به مطالبات بر حق شهروندان اشاره کرد و گفت: برای من و اعضای شورای شهر چیزی به نام جنوب و شمال وجود ندارد و ما همه‌جای شهر را ساری می‌شناسیم و ساری می‌دانیم و با تمام توان می‌کوشیم تا به توزیع عادلانه پروژه‌های عمرانی و دیگر امکانات شهری بپردازیم.

وی با تشریح بخشی از اقدامات انجام شده طی چهار سال اخیر افزود: در گذشته نه‌چندان دور خیلی از مناطق شهر اساسا دیده نمی‌شدند و لاجرم همیشه در محرومیت به‌سر می‌بردند، اما در چهار سال گذشته در تمام نقاط ساری پروژه‌های عظیم در حوزه‌های گوناگون عمرانی - فرهنگی و تفریحی احداث شد تا جایی که اگر در میدان فرح‌آباد که در شمال ساری است زیرگذر ساختیم، در بلوار کشاورز که در جنوب شهر است روگذر احداث کردیم؛ چراکه برای ما همه یکسان هستند و هیچ تفاوتی میان مردم وجود ندارد. این عضو شورای شهرداران و دهیاران کشور آنگاه با مورد توجه قرار دادن برخی از ضعف‌ها و کاستی‌ها خاطرنشان کرد: وقتی در یک زمان ۵۴۰ پروژه در دست احداث باشد طبیعی است که ضعف‌هایی هم ایجاد می‌شود و کاستی‌هایی هم به وجود می‌آید، اما مهم این است که شهرداری و شورا این ضعف‌ها و کاستی‌ها را می‌بینند و بازپیرایی می‌کنند.


برپایی نمایشگاه کتاب در آبدانان

ایلام به‌گزارش «تعادل» در ایلام، مراد جلیلیان اظهار داشت: به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی برنامه‌های مختلفی در دستور کار این نهاد فرهنگی در استان ایلام قرار گرفته است.

وی گفت: به همین مناسبت با تدابیر انجام شده و تلاش‌های صورت گرفته از سوی متولیان امر، نمایشگاه کتاب در شهرستان آبدانان از توابع استان ایلام برگزار شده است. مدیرکل کتابخانه‌های استان ایلام ادامه داد: در این نمایشگاه 2هزار عنوان کتاب در زمینه‌های مختلف فرهنگی، علمی، پژوهشی و... برای ارائه به عموم مردم شهرستان آبدانان و دیگر مناطق به نمایش گذاشته شده است. وی گفت: در این نمایشگاه که به مدت 10 روز دایر است کتاب‌ها با 20 تا 50 درصد تخفیف به مردم عرضه می‌شود و مردم می‌توانند از این مزیت بهره‌مند شوند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر