اخبار

۱۳۹۵/۰۸/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۴۷۸۱

تمرین پیاده‌روی در مریخ

میامی هرالد| گروهی از دانشمندان با تلفیق زیست‌شناسی و زمین‌شناسی، آزمایش‌هایی انجام می‌دهند که نتیجه آن کمک زیادی به ناسا در راه رسیدن به مریخ می‌کند.

این دانشمندان در روزهای پیش‌رو مجموعه آزمایش‌هایی را در پارک ملی آتش‌فشان‌های هاوایی آغاز می‌کنند که طی آن ابعادی از زندگی در مریخ شبیه‌سازی می‌شود. بدین‌ترتیب ناسا و سایر آژانس‌ها و کشورهایی که سودای رسیدن به مریخ را در سر دارند، آشنایی بیشتری با محیط این سیاره مرموز پیدا خواهند کرد. در این برنامه جالب توجه دانشمندان در مناطق تعیین شده‌یی شروع به پیاده‌روی کرده و در خلال این کار اقدام به نمونه‌برداری از سنگ‌ها و صخره‌های محیط اطراف می‌کنند. این دقیقا همان کاری است که در آینده نه چندان دور شماری از فضانوردان در مریخ انجام خواهند داد. هدف اصلی از این کار تهیه پروتکل‌هایی است که از آنها بتوان در ماموریت واقعی مریخ جهت تشخیص و حفاظت از نمونه‌هایی که احتمالا ردپایی از حیات را در خود دارند، استفاده کرد. یکی از نگرانی‌های مربوط به اکتشاف در مریخ این است که آلودگی‌های زمینی به نمونه‌های مورد نظر سرایت کند. در این صورت امکان راه یافتن باکتری‌های زنده زمینی به مریخ وجود خواهد داشت. اما با استفاده از پروتکل‌هایی که در این برنامه آزمایشی تعیین می‌شود چنین نگرانی‌هایی از بین می‌رود.


استفاده دیپلمات‌های غربی از شکلک‌های خاص در واتس‌آپ

دیلی میل| استفاده از شکلک‌های مختلف در برنامه‌های پیام‌رسان مانند واتس‌آپ در میان دیپلمات‌ها به امری رایج مبدل شده و آنها از برخی از این شکلک‌ها برای اشاره به سیاستمداران استفاده می‌کنند.

دیپلمات‌های غربی از شکلک‌های شخصیت بیگانه در فیلم ET که ظاهری کم وبیش دلهره‌آور دارد برای اشاره به پوتین رییس‌جمهور روسیه اشاره می‌کنند.

یکی دیگر از شکلک‌های متداول در میان دیپلمات‌ها در واتس‌آپ استفاده از شکلک دست دادن است که نشان‌دهنده رسیدن آنها به توافق است.

اما دیپلمات‌های اروپای غربی و امریکای شمالی که از پوتین دل خوشی ندارند، ترجیح می‌دهند برای اشاره به او از شکلک شخصیت بیگانه در فیلم علمی - تخیلی ET استفاده کنند. این شخصیت که از سیارات بیگانه به زمین آمده، سنخیتی با وضعیت کره خاکی محل سکونت انسان‌ها ندارد.

کارشناسان معتقدند در سال‌های اخیر گوشی‌های هوشمند به ابزاری ضروری برای پیشبرد امور دیپلماتیک مبدل شده‌اند، اما این ابزار تهدیدی هم برای دیپلمات‌ها محسوب می‌شوند. زیرا ممکن است از این طریق اطلاعات حساس دیپلماتیک کشورها سرقت شود و هکرها با نفوذ به این گوشی‌ها داده‌های ارزشمندی را به سرقت ببرند.


به‌روزرسانی‌های «ویندوز 10» با سرعت بیشتر و حجم کمتر

نتورک ورلد| مایکروسافت از طراحی یک پلتفرم یکپارچه به‌روزرسانی خبر داده که به‌روزکردن سیستم عامل ویندوز 10 از طریق وسایل مختلف الکترونیکی را تسهیل می‌کند.

Unified Update Platform یا UUP با تقسیم فایل‌های به‌روزرسان ویندوز 10 و کاهش حجم هر یک از آنها دسترسی به این فایل‌ها از طریق گوشی‌های هوشمند مجهز به سیستم عامل ویندوز را تسهیل می‌کند.

پیش از این بسیاری از کاربران از دشواری و پیچیدگی فرآیند به‌روزرسانی ویندوز 10 گله کرده بودند، به خصوص که فایل‌های به‌روزرسان این سیستم عامل تا به حال حجیم و متعدد بوده‌اند. مایکروسافت قصد ندارد بعد از ویندوز 10 نسخه جدیدی از این سیستم عامل عرضه کند و تنها به به‌روزرسانی فایل‌ها و بخش‌های مختلف این سیستم عامل قناعت خواهد کرد. با استفاده از این پلتفرم تنها مولفه‌های مرتبط با هر وسیله بارگذاری خواهند شد و به عنوان مثال تمام به‌روزرسانی‌های عرضه شده برای ویندوز 10 روی یک گوشی هوشمند نصب نشده و تنها بخش‌های ضروری بارگذاری و منتقل خواهند شد. این امر باعث می‌شود، هزینه‌های اینترنت اضافی هم به کاربران تحمیل نشود.

مایکروسافت قصد دارد از این طریق بارگذاری بسته‌های به‌روزرسان ویندوز 10 برای گوشی‌ها، تبلت‌ها، لپ‌تاپ‌ها و رایانه‌های شخصی را به شیوه‌یی مناسب مدیریت کند و وعده داده پلتفرم مذکور موجب کاهش 35درصدی حجم هر بسته به‌روزرسان می‌شود. خدمات مذکور از اوایل سال 2017 در دسترس خواهد بود.


خداحافظی اپراتورها با پیامک و جایگزینی «ار سی اس»

ای ویک| گوگل از همکاری با اپراتور اسپرینت برای جایگزینی خدمات پیامک با خدمات

Rich Communication Services خبر داده که امکانات بسیار متنوعی را برای مشترکان تلفن همراه به ارمغان می‌آورد.

این خدمات در دسترس کاربرانی قرار می‌گیرد که از گوشی‌های آندرویدی استفاده می‌کنند.

در حالی که با استفاده از خدمات پیامک تنها دو کاربر قادر به تبادل پیام‌های متنی هستند، با استفاده از خدمات RCS گپ‌های گروهی، ارسال عکس با کیفیت فوق دقیق، ارسال و دریافت رسید و غیره ممکن است.

البته کاربران در صورت تمایل می‌توانند به روال سابق برای ارسال پیامک از طریق برنامه‌های پیام‌رسان آندروید اقدام کنند و از این لحاظ محدودیتی اعمال نخواهد شد. قرار است ارائه این خدمات به کاربران از سال 2017 آغاز شود و تمام گوشی‌های خریداری شده از اسپرینت هم به پیام‌رسان‌های سازگار با RCS مجهز خواهند شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر