الکسای هک شده همدم «ماهی آوازه‌خوان» شد

۱۳۹۵/۰۸/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۴۷۸۰

مشبل| برایان کین که شغلش برنامه‌نویسی و معلمی است با اعمال تغییراتی روی بلندگوی هوشمند شرکت آمازون موسوم به اکو کاری کرد که این بلندگو بتواند با یک ماهی اسباب بازی گفت‌وگو کند.

با تغییراتی که روی این بلندگو و ماهی مذکور صورت گرفت در زمانی که بلندگوی الکسا به سوالات کاربران پاسخ می‌دهد، ماهی یاد شده نیز چرخی زده و دهان خود را حرکت داده و آواز می‌خواند.

به عنوان مثال اگر از این بلندگوی هک شده در مورد وضعیت آب و هوا سوال کنید، ماهی هم به سرعت سر خود را به سمت بلندگو می‌چرخاند و شروع به حرکت و باز و بسته کردن دهان خود می‌کند. کین برای هک کردن اکو از پلتفرمی متن باز به نام Arduino استفاده کرده که برای ایجاد تعاملات الکترونیک به کار می‌رود. هدف از این کار آموزش دانش‌آموزان برای استفاده از ایده‌های جدید و ارتقای استفاده از هوش مصنوعی بوده است. از این طریق تجارب جدیدی به دانش‌آموزان منتقل می‌شود و آنها می‌توانند درک کنند که زندگی در دنیای مملو از ماشین‌های هوشمند چگونه خواهد بود.

از سوی دیگر هک شدن ساده بلندگوی هوشمند اکوی آمازون نشان می‌دهد که این محصول هم مانند دیگر محصولات دنیای اینترنت اشیا امنیت پایینی دارد و لذا امکان سوءاستفاده از آن وجود دارد.آقای کین معتقد است: موفقیت محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی بستگی به تعلق عاطفی انسان‌ها به آنها دارد و تا زمانی که این صنعت تنها تحت کنترل مهندسان و صاحبان کسب و کارهای گوناگون باشد و هنرمندان و اساتید علوم انسانی در طراحی آنها دخالت نکنند، نمی‌توان انتظار داشت که محصولات مذکور با استقبال مواجه شوند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر