4مدل خرید هواپیمای خصوصی در ایران

۱۳۹۵/۰۸/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۴۷۷۰

علاقه‌مندان برای داشتن هواپیمای شخصی در ایران هم می‌توانند اقدام به خرید و استفاده از هواپیماهای شخصی کنند، کاری که شاید تا چند سال پیش غیر ممکن به نظر می‌رسد. خریداران می‌توانند برای تهیه هواپیمای مورد نیاز خود یکی از 4 روش سفارش برای واردات هواپیمای فوق سبک، سفارش برای مونتاژ هواپیمای خارجی در ایران، سفارش برای خرید هواپیمای ساخته شده و اختراع شده در ایران و سفارش برای خرید هواپیمای کارکرده (دست دوم) را انتخاب کنند. شیوه اول سفارش برای واردات هواپیمای فوق سبک که معمولا تحویل این هواپیماها از زمان قرارداد 3 ماه طول می‌کشد. در همین خصوص قیمت هواپیماهای وارداتی از 250میلیون تومان شروع شده و تا 700میلیون تومان افزایش پیدا می‌کند.

این نکته نباید فراموش شود که واردات هواپیما توسط نمایندگان «انحصاری» انجام می‌شود و قیمت‌های نهایی هواپیما، به قیمت کارخانه تولید‌کننده هواپیما خواهد بود؛ همه فاکتورها نیز به مشتری ارائه خواهند شد و هزینه اضافی از مشتری اخذ نخواهد شد.

همچنین در مواردی که مشتری بخواهد می‌تواند برای هواپیمای خود گزینه‌های حرفه‌یی مانند صندلی‌های لوکس به جای صندلی‌های معمولی، نصب دوربین در اطراف هواپیما، سیستم جمع شدن چرخ‌ها و امکانات دیگر را سفارش دهد.

در نهایت می‌توان برآورد کرد که لوکس‌ترین هواپیماهای خصوصی وارداتی با حرفه‌یی‌ترین گزینه‌ها و امکانات در حدود یک‌میلیارد تومان قیمت خواهند داشت.

مدل دیگر برای خرید هواپیماهای شخصی، سفارش مونتاژ هواپیمای خارجی در ایران است که معمولا از زمان قرارداد تا زمان تحویل هواپیما 2 ماه طول می‌کشد و قیمت آنها از 190میلیون تومان آغاز شده و تا 300میلیون تومان ادامه پیدا می‌کند. همچنین در مواردی که مشتری بخواهد می‌تواند برای هواپیمای مونتاژ شده، گزینه‌های حرفه‌یی سفارش دهد. به دلیل نیروی کار ارزان قیمت در ایران، قیمت هواپیمایی که در ایران مونتاژ می‌شود حدود 10 الی 20درصد ارزان‌تر از نمونه خارجی خواهد بود.

روش سوم خرید هواپیما سفارش برای ساخت هواپیمای ایرانی است و در این مدل تحویل هواپیما از زمان قرارداد یک تا 6 ماه طول می‌کشد و مانند دو روش دیگر خریداران هواپیماهای ساخت ایران نیز می‌توانند برای هواپیمای مونتاژ شده، گزینه‌های حرفه‌یی سفارش دهد. در نهایت قیمت هواپیمای ساخت ایران در حدود 300میلیون تومان است.

آخرین روش برای خرید و تهیه هواپیماها به‌طور شخصی، سفارش برای خرید هواپیمای دست دوم است زیرا ممکن است برخی دارندگان هواپیما تمایل به فروش هواپیمای دست دوم خود داشته باشند که معمولا زمان تحویل هواپیما آنی است؛ شرایط پرداخت آن نیز به فروشنده بستگی دارد. قیمت هواپیماهای دست دوم نیز از 80میلیون تومان آغاز شده و تا یک‌میلیارد تومان ادامه پیدا می‌کند.

در این روش رنگ، طراحی داخل کابین و رنگ بدنه هواپیما توسط مشتری انتخاب می‌شود. امکان نصب سیستم و گزینه خاص با سفارش مشتری امکان‌پذیر است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر