روی کدال نشست

۱۳۹۵/۰۸/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۴۷۵۷

عرضه سهام پالایش نفت کرمانشاه در فرابورس

بلوک 60 درصدی سهام شرکت پالایش نفت کرمانشاه در روز یکم آذرماه امسال در فرابورس عرضه می‌شود. تعداد 80 میلیون و 927 هزار و 160 سهم شرکت پالایش نفت کرمانشاه در روز یکم آذرماه امسال توسط سازمان خصوصی‌سازی در فرابورس ایران عرضه می‌شود.

بر اساس این گزارش، این میزان سهام به قیمت پایه هر سهم 22هزار و 183ریال و ارزش کل پایه یک هزار و 795 میلیارد و 207 میلیون و 190 هزار ریال به مزایده گذاشته می‌شود. همچنین این بلوک 60درصدی به وکالت از شرکت مادر تخصصی ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران به صورت 10 درصد نقد و بقیه با اقساط 6 ماهه در مدت 8 سال واگذار خواهد شد.

سپرده شرکت در مزایده 60درصد سهام شرکت پالایش نفت کرمانشاه نیز 53میلیارد و 856میلیون ریال عنوان شده است و خریدار در صورت برنده شدن 20 روز کاری مهلت دارد ثمن نقدی این معامله را پرداخت کند. این گزارش می‌افزاید: در حال حاضر شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با 60 درصد و سهام عدالت با 40 درصد سهامداران عمده شرکت پالایش نفت کرمانشاه هستند.


پوشش 20 درصدی پیش‌بینی‌های «فاذر»

شرکت صنایع آذرآب با پیش‌بینی سود 506 ریال به‌ازای هر سهم در دوره منتهی به 30 اسفند ماه 1395، اعلام کرد در نیمه نخست سال جاری 20 درصد از پیش‌بینی‌هایش را محقق کرده است.

شرکت آذرآب در این دوره، سود هر سهم را مبلغ 506 ریال و سود خالص را 505 میلیارد و 945 میلیون ریال برآورد کرد. «فاذر» در نیمه نخست سال مالی 95، مبلغ 103 ریال سود به ازای هر سهم خود اختصاص داد و به 20 درصد از پیش‌بینی‌هایش رسید.


پوشش 25 درصدی پیش‌بینی‌های «سخزر»

شرکت سیمان خزر با پیش‌بینی سود 122 ریال به‌ازای هر سهم در دوره منتهی به 30 اسفندماه 1395، اعلام کرد در نیمه نخست سال جاری 25 درصد از پیش‌بینی‌هایش را محقق کرده است. شرکت سیمان خزر در این دوره، سود هر سهم را مبلغ 122 ریال و سود خالص را 28 میلیارد و 167 میلیون ریال برآورد کرد. «سخزر» در نیمه نخست سال مالی 95، مبلغ 30 ریال سود به ازای هر سهم خود اختصاص داد و به 25 درصد از پیش‌بینی‌هایش رسید.


اصلاحیه پیش‌بینی «قشیر»

شرکت تولیدی قند شیروان، قوچان و بجنورد اصلاحیه پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 30 اسفندماه 95 را به صورت حسابرسی نشده و با سرمایه 10 میلیارد و 69 میلیون تومان اعلام کرد. شرکت تولیدی قند شیروان، قوچان و بجنورد در این دوره، سود هر سهم را مبلغ 196 ریال و سود خالص را 19 میلیارد و 769 میلیون ریال برآورد کرد. «قشیر» در نیمه نخست سال مالی 95، زیان خالص را 2 میلیارد و 266 میلیون تومان اعلام کرد و از این روی مبلغ 225 ریال زیان به هر سهم خود اختصاص داد و از پیش‌بینی‌های خود جا ماند. بر اساس این گزارش شرکت تولیدی قند شیروان، قوچان و بجنورد دلایل تغییر اطلاعات پیش‌بینی سال منتهی به 30 اسفند 95 (حسابرسی نشده) نسبت به اطلاعیه قبلی را اعلام کرد:

با توجه به مصوبه اخیر دولت در جهت پرداخت یارانه برابر نامه شماره 9218 تاریخ 10 مهرماه 95 انجمن صنفی 2 هزار و 360 ریال به‌عنوان یارانه در نظر گرفته شد که باعث افزایش سود هر سهم نسبت به پیش‌بینی قبلی شده است.

همچنین «قشیر» دلایل تغییر اطلاعات واقعی دوره منتهی به 31 شهریورماه 95 (حسابرسی نشده) نسبت به اطلاعیه قبلی را به شرح زیر اعلام کرد: رقم 176 میلیون تومان بابت سود سپرده سرمایه‌گذاری نزد بانک‌هاست که باید در سرفصل درآمدهای غیرعملیاتی طبقه‌بندی شود که به اشتباه در سرفصل سرمایه‌گذاری‌ها منعکس شده بود. یادآوری می‌شود در اطلاعیه پیشین، زیان خالص این شرکت در دوره منتهی به 31 شهریور سال جاری 3 میلیارد و 641 میلیون تومان اعلام شده بود.


شفاف‌سازی تعدیل منفی گروه بهمن

گروه بهمن ۱۹ روز بعد از توقف نماد، درباره تعدیل منفی ۴۴ درصدی سود شفاف‌سازی کرد. در پی توقف نماد گروه بهمن در 27 مهر و به دلیل تعدیل پیش‌بینی درآمد هر سهم، مشخص شد این شرکت 507 میلیارد تومانی در عملکرد 6ماهه، سود هر سهم را با کاهش 44 درصدی از 339 به 237 ریال تعدیل منفی کرده و زیان 4 ریالی را هم محقق کرده است. براساس این گزارش، در این رابطه منصور پورزرین که اوایل مهرماه به عنوان مدیرعامل جدید «خبهمن» معرفی شده، در نخستین شفاف‌سازی به سوالات سازمان بورس پاسخ داد تا نماد این خودروساز آماده بازگشایی شود.


ورود یک شرکت جدید به بورس

موسسه ۳۰۰ میلیاردی کاسپین با مالکیت ۳۷درصدی ۲۵فرد حقیقی از دیروز به جمع شرکت‌های بازار پایه فرابورس پیوست.

آخرین رویدادهای مربوط به ورود و پذیرش شرکت‌های جدید به بازار سهام نشان می‌دهد دیروز موسسه اعتباری کاسپین به جمع شرکت‌های حاضر در بازار پایه فرابورس پیوسته است. این شرکت از دیروز با نماد «وکاسپی» به عنوان دویست و سومین نماد معاملاتی و گروه واسطه‌گری‌های مالی و پولی، در بازار پایه فرابورس درج نماد شده است. براساس این گزارش، این موسسه در حالی دارای سال مالی اسفند است که آخرین سرمایه اسمی آن 300 میلیارد تومان بوده و برای سال مالی قبل، 18 ریال سود محقق کرده است.


پیشنهاد افزایش 23 برابری سرمایه «وگردش»

بانک گردشگری پیشنهاد افزایش سرمایه 13 هزار و 800 میلیارد ریالی، معادل 230 درصد را به مجمع عمومی فوق‌العاده پیشنهاد داد.

هیات‌مدیره بانک، افزایش سرمایه این شرکت را به مجمع عمومی فوق‌العاده پیشنهاد داد. بانک گردشگری اعلام کرده است برنامه افزایش سرمایه از مبلغ 6 هزار میلیارد ریال به 19 هزار و 800 میلیارد ریال را دارد. براساس این گزارش، افزایش سرمایه «وگردش» از محل آورده نقدی سهامداران برای اصلاح ساختار مالی شامل افزایش ظرفیت جذب سپرده‌ها، اعطای تسهیلات، افزایش سقف فردی تسهیلات و تعهدات، همچنین توسعه خدمات بانکی و بهینه نگه داشتن نسبت کفایت سرمایه که در تاریخ 17 فروردین 1395 به تصویب هیات‌مدیره رسیده و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده، خواهد بود. بدیهی است انجام افزایش سرمایه یادشده منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق‌العاده است و در این خصوص اطلاع‌رسانی لازم خواهد شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر