اخبار

۱۳۹۵/۰۸/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۴۷۵۲

آغاز به کار ۲ پایگاه شبانه‌روزی ملت در استان بوشهر

2پایگاه شبانه روزی جدید دستگاه‌های خودپرداز بانک ملت در استان بوشهر به بهره‌برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی بانک ملت، مدیریت شعب استان بوشهر با هدف افزایش رضایت مشتریان و کاهش مراجعات حضوری به شعب در آبان‌ماه سال جاری 2پایگاه جدید شبانه‌روزی دستگاه‌های خودپرداز در سطح استان راه‌اندازی کرد.

براساس این گزارش، با آغاز به کار پایگاه‌های شهرداری بنک و بندر دیر، شمار پایگاه‌های شبانه‌روزی خودپردازهای بانک ملت در استان بوشهر به ۱۶ پایگاه افزایش یافت.


افتتاح سپهر پلیمر سپاهان با تسهیلات بانک صنعت

طرح سپهر پلیمر سپاهان که با تامین مالی بانک صنعت و معدن به اجرا درآمده طی مراسمی با حضور جهانگیری، معاون اول رییس‌جمهوری به بهره‌برداری رسید. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بانک صنعت و معدن، این شرکت با سرمایه‌گذاری ٥٥ میلیون یورویی بانک صنعت و معدن احداث شده و برای ٣٣٦ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

این طرح در استان اصفهان به اجرا درآمده و سالانه ٣٥ هزار تن انواع مواد بسته‌بندی سازگار با محیط زیست (بیوپت) تولید می‌کند.

گفتنی است بانک صنعت و معدن در سال‌های اخیر گام‌های موثری در تامین مالی طرح‌های دانش‌بنیان و فناوری‌های نوین برداشته است.


بیمه پارسیان در میان ۱۰شرکت برتر بورسی

رتبه‌بندی شرکت‌های پذیرفته‌ شده در بورس و اوراق بهادار تهران، براساس امتیاز کسب ‌شده از نظر کیفیت افشا و اطلاع‌رسانی مناسب برای دوره ۱۲ماهه منتهی به ۳۱شهریورماه ۹۵ به همراه اطلاعات مقایسه‌یی دوره 12‌ماهه منتهی به ۳۱خرداد ۹۵ اعلام شد. به گزارش ایستانیوز، براساس این گزارش در بازار اول بورس شرکت‌های تجارت الکترونیک پارسیان، صنعتی بهشهر، گروه سرمایه‌گذاری مسکن، داروسازی امین، صنایع سیمان کرمان، خدمات انفورماتیک، نیرو ترانس، سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی، بیمه پارسیان و تراکتورسازی ایران 10شرکت برتر از لحاظ به‌موقع بودن اطلاعات و قابلیت اتکا بودند.


پرداخت بدهی دولت به بانک‌ها با مجوز مجلس

معاون وزیر اقتصاد شرط مجوز ۴۵هزار میلیارد تومانی مجلس به دولت برای تسویه بدهی به بانک‌ها و افزایش توان وام‌دهی شبکه بانکی کشور را عدم خلق پول جدید اعلام کرد. به گزارش ایبنا، حسین قضاوی با بیان اینکه مجلس در قالب تبصره ۳۵ اصلاحیه قانون بودجه سال ۹۵ این اختیار را به دولت داده که تا سقف ۴۵هزار میلیارد تومان از محل خالص تسعیر و تجدید ارزیابی دارایی‌های خارجی بانک مرکزی مشروط بر اینکه خلق پول جدید نشود را بابت تسویه بدهی دولت صرف کند، گفت: از این محل، یا بدهی‌های دولت به بانک‌ها پرداخت شود یا اینکه این وجوه برای افزایش سرمایه بانک‌ها هزینه شود، مشروط بر اینکه بانک‌ها هم بروند بدهی خود را به بانک مرکزی بپردازند.

معاون بانک، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد اظهار کرد: بنابراین پولی که از بانک مرکزی بابت تسویه بدهی دولت می‌آید و در اختیار بانک‌ها قرار می‌گیرد یا بابت افزایش سرمایه بانک‌های دولتی هزینه می‌شود دوباره برای تسویه بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی اختصاص می‌یابد و این خلق پول نیست. قضاوی خاطرنشان کرد: این اختیار را مجلس به دولت داده که تا سقف ۴۵هزار میلیارد تومان از محل تسعیر صرف این دو امر شود اما شرط و شروطی هم گذاشته که ما باید آن موارد را با تعامل دولت و مجلس دنبال کنیم تا منبعی هم بماند و هدف مجلس که تقویت سرمایه در بانک‌هاست برای افزایش قدرت وام‌دهی محقق شود.

وی خاطرنشان کرد: در قالب تبصره ۳۶ اصلاحیه قانون بودجه سال ۹۵ نیز دولت اجازه دارد، اوراق بهادار منتشر کند و از آن محل هم تا سقف ۱۰هزار میلیارد تومان اوراق منتشر کند و بابت تسویه بدهی خود به بانک‌ها اختصاص دهد.


ارز در دامنه نرخ بازار آزاد یکسان‌سازی می‌شود

رییس شورای کانون صرافان ایران گفت: به نظر می‌رسد در برنامه یکسان‌سازی قیمت ارزهای عمده به بازار آزاد نزدیک و در دامنه نرخ بازار آزاد همسان شود. سعید مجتهدی در گفت‌وگو با ایرنا، درباره تصمیم دولت برای یکسان‌سازی نرخ ارز افزود: هر اقدامی موافق و مخالفانی دارد اما در مجموع یکسان‌سازی نرخ ارز اجتناب‌ناپذیر است.

وی برنامه دولت برای یکسان‌سازی نرخ ارز را اقدامی «مبارک» توصیف کرد و ادامه داد: باتوجه به سیاست کشور برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی، اگر ارز تک‌نرخی نشود، سرمایه‌گذاران یا صادرکنندگان کالا و خدمات دچار سردرگمی محاسبات می‌شوند و نمی‌دانند چه قیمتی را مبنا قرار دهند. مجتهدی تاکید کرد: ارز باید ثبات قیمتی داشته باشد تا صادرکنندگان و سرمایه‌گذاران دورنمای روشنی از فعالیت اقتصادی خود داشته باشند.

وی یکسان‌سازی نرخ ارز را اقدامی برای شفاف‌سازی اقتصاد ا56یران برشمرد و گفت: کسانی که از آب گل‌آلود و فضای غیرشفاف سود می‌برند، با شفافیت اقتصادی مخالفند.

تیم اقتصادی دولت برنامه یکسان‌سازی نرخ ارز را در دستور کار خود قرار داده و آن‌گونه که سخنگوی دولت اعلام کرده، بانک مرکزی اجرای یکسان‌سازی نرخ ارز را در دست اقدام دارد و احتمال دارد تا پایان سال آن را اجرا کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر