اخبار کلان

۱۳۹۵/۰۸/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۴۷۴۸

ثبت‌نام 350هزار نفر در کاریابی‌ها

مدیرکل کاریابی‌های وزارت کار با اعلام این خبر که از مجموع 350هزار نفر ثبت‌نام شده برای یافتن کار در سامانه کاریابی‌ها، حدود 110هزار نفر را زنان تشکیل می‌دهند، گفت: هم‌اکنون از زمان ثبت‌نام تا مقرری بیمه بیکاری به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

محمد اکبرنیا در گفت‌وگو با فارس با اشاره به آخرین اطلاعات آمار از وضعیت کارجویان در کشور اظهار داشت: در 7 ماهه ابتدایی امسال بیش از 350هزار نفر جویای کار در موسسات مشاوره شغلی و کاریابی ثبت‌نام شده‌اند.

وی افزود: از این تعداد بیش از 110هزار نفر را زنان و بیش از 241هزار نفر را مردان تشکیل می‌دهند که هر یک این افراد با مهارت‌های مختلف و مدارک تحصیلی از بی‌سوادان گرفته تا فوق لیسانس و بالاتر تشکیل می‌شوند.

اکبرنیا با بیان اینکه از میان ثبت‌نام‌شدگان مرد، 7هزار و 552نفر فوق‌لیسانس و بالاتر و 46هزار و 806نفر لیسانس و بیش از 20هزار نفر نیز فوق‌دیپلم داشته‌اند، گفت: در این خصوص بیش از 191هزار نفر از مردان بدون مهارت و بیش از 50هزار و 500نفر دارای مهارت بودند که به فرصت‌های شغلی اعلام شده، معرفی شده‌اند. مدیرکل کاریابی‌های وزارت کار با اعلام این خبر که از میان 110هزار نفر از زنان جویای کار ثبت‌نام شده بیش از 9هزار نفر دارای مدارک فوق‌لیسانس و بالاتر بوده‌اند، گفت: از این تعداد 84هزار و 400نفر بدون مهارت بوده و عمده ثبت‌نام‌شدگان در محدوده سنی 25 تا 34سال بوده‌اند.


هدفمندی نمی‌گذارد خصوصی‌سازی به سرانجام برسد

معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه تا زمانی که قیمت‌های برق، گاز و انرژی آزاد نشده، خصوصی‌سازی در این دو بازار به انتها نخواهد رسید، گفت: درآمد دولت در سال آینده ۵هزار میلیارد تومان کاهش می‌یابد.

میرعلی اشرف پوری‌حسینی در گفت‌وگو با مهر گفت: اگرچه سازمان خصوصی‌سازی در خصوص اجرایی شدن یا نحوه پیاده‌سازی قانون هدفمندی یارانه‌ها صاحب اختیار نیست، اما می‌تواند آسیب‌ها را ارائه کند که این کار صورت گرفته و به وقت خود تذکراتی ارائه شده است. البته تغییر در شیوه اجرای هدفمندی یارانه‌ها تنها در بخش انرژی، صرفا به خاطر توسعه کار خصوصی‌سازی نیست که در مورد آن تصمیم‌گیری شود، بلکه یک بحث سنگین اجتماعی است که ابعاد مختلفی دارد و دولتمردان باید در این مورد سیاست‌گذاری کنند.وی تصریح کرد: از سال ۹۶ سود سهام عدالت دیگر به خزانه واریز نخواهد شد، چراکه سود یک سهام تا 10سال برای دولت بوده که ما به ازای آن نیز باید سهم آزاد شود و از 10سال به بعد مازاد آن سهام به خود دولت برمی‌گردد و باید سود آن به مشمولان سهام عدالت تعلق یابد. به گفته پوری‌حسینی از سال ۹۶ اگر سودی تولید شد، باید به مشمولان سهام عدالت پرداخت شود که خود این عدد باعث می‌شود ۴ تا ۵هزار میلیارد تومان از درآمدهای عمومی کاهش یابد که از این طریق سهم خصوصی‌سازی در درآمدزایی دولت کاهش خواهد یافت.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر