تصویب چند طرح مهم وزارتخانه‌های نفت و نیرو

۱۳۹۵/۰۸/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۴۷۳۴

جلسه شورای اقتصاد ظهر روز گذشته به ریاست معاون اول رییس‌جمهور برگزار شد. اسحاق جهانگیری در این جلسه با اشاره به درخواست وزارت نفت برای طرح تولید قوای محرکه کم‌مصرف در خودروهای داخلی و جایگزینی با خودروهای فرسوده، گفت: این طرح دارای مزایای ملی است و با توجه به مساله آلودگی هوا، ضروری است اجرای این‌گونه طرح‌ها در دستور کار قرار گیرد. معاون اول رییس‌جمهور افزود: کاهش مصرف سوخت نیز از دیگر مزایای استفاده از موتورهای پربازده برای تولید خودروهای کم‌مصرف است که این موضوع نیز ضرورت اجرای این‌گونه طرح‌ها را دوچندان می‌کند.

جهانگیری همچنین با اشاره به درخواست وزارت نیرو برای احداث 8 بلوک نیروگاه سیکل ترکیبی کلاس F خاطرنشان کرد: استفاده از فناوری‌های روز دنیا در اجرای طرح‌های ملی و پراهمیت کشور که موجب افزایش بهره‌وری می‌شود باید به‌طور جدی مورد توجه قرار گیرد و با اجرای این طرح، این دانش دراختیار کشور قرار خواهد گرفت. معاون اول رییس‌جمهور همچنین از توجه ویژه دولت به کشاورزان به‌خصوص گندم‌کاران خبر داد و گفت: یکی از افتخارات کشور در مقطع فعلی توفیقاتی است که در میزان تولید گندم داشته‌ایم که این دستاورد به همت و مدیریت صحیح مسوولان وزارت جهاد کشاورزی و تلاش‌های کشاورزان بوده است. در این جلسه که وزرای صنعت، معدن و تجارت، نفت، جهاد کشاورزی، امور اقتصادی و دارایی، رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور و رییس کل بانک مرکزی نیز حضور داشتند، سه درخواست وزارت نفت مبنی بر طرح گازرسانی به واحدهای صنعتی و تولید‌کننده مصرف سوخت مایع، طرح تولید قوای محرکه کم‌مصرف در خودروهای داخلی و جایگزین با خودروهای فرسوده و نیز اصلاح سرمایه‌گذاری در طرح توسعه میدان نفتی مشترک یاران شمالی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و پس از ارائه گزارشی از جزییات این طرح‌ها از سوی وزیر نفت، ‌با این درخواست‌ها موافقت شد. اصلاح و تمدید جدول زمان‌بندی دریافت و پرداخت تسهیلات مالی خارجی برای پروژه خط دوم آبرسانی به تبریز از زرینه‌رود و طرح احداث 8 بلوک نیروگاه سیکل ترکیبی با راندمان بالا (کلاس F) با استفاده از تسهیلات مالی خارجی در ساختگاه‌های همدان، سلفچگان، بویین‌زهرا، اندیمشک، تبریز، بندرعباس، امیدیه و خرم‌آباد از جمله درخواست‌های وزارت نیرو در این جلسه بود که پس از ارائه گزارشی از توجیهات فنی و مشخصات اقتصادی، این طرح‌ها به تصویب رسیدند.

طرح احداث سد و نیروگاه چم‌شیر با استفاده از تسهیلات مالی خارجی و طرح احداث نیروگاه سیکل ترکیبی آبادان به ظرفیت 910 مگاوات نیز از درخواست‌های وزارت نیرو در این جلسه بودند که پس از بحث و بررسی و ارائه دیدگاه‌ها و نظرات مختلف تصویب شدند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر