بیشترین زباله جهان در نیویورک تولید می‌شود

۱۳۹۵/۰۸/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۴۶۳۹

نیویورک اسراف‌کارترین شهر جهان شناخته شده به این دلیل که بیشترین میزان انرژی در آن مصرف می‌شود، بالاترین مقدار مواد دورریز همچنین بالاترین حجم آب مصرفی را دارد. به گزارش ایسنا، ‌همچنین در میان ابرشهرهای جهان، مکزیکوسیتی پس از نیویورک بیشترین میزان زباله را تولید می‌کند که طبق بررسی‌ها ۱۲میلیون تن در سال است. این وضعیت از تاثیر ثروت نسبی ناشی می‌شود. هر دو شهر از جمعیت مشابه برخوردار هستند که به ترتیب حدود ۲۰ و ۲۱میلیون نفر است اما سرانه تولید ناخالص داخلی در امریکا سه برابر بالاتر است.

در مکزیک مواد زائد و دورریختنی مشکل بزرگی در کیفیت زندگی مردم است. در سال ۲۰۱۱ مکزیکوسیتی بزرگ‌ترین جایگاه زباله خود را تعطیل کرد و موجب شد زباله‌ها در جایگاه‌های غیرقانونی جمع‌آوری شود یا در خیابان‌ها باقی بماند. این وضعیت تاکیدی بر فقدان سیاست جامع در جمع‌آوری زباله‌های شهری و بازیافت آن است با وجود این اقدامات امیدوارکننده‌یی انجام گرفته‌ است. به طور مثال تعدادی طرح‌ بازیافتی ارائه شده که در یکی از آنها به ساکنان اجازه داده شده تا برای خرید میوه و سبزیجات مواد بازیافتی را خرید و فروش کنند. سومین تولیدکننده بزرگ زباله در میان ابرشهرها توکیوست. این شهر نسبت به مکزیکوسیتی بیش از ۵۰ درصد بیشتر سکنه دارد اما اندکی کمتر از مکزیکوسیتی زباله تولید می‌کند. ژاپن کشوری با تراکم جمعیتی بالاست بنابراین به لحاظ فضایی که در امریکا و چین برای جمع‌آوری زباله‌ها وجود دارد دچار کمبود است.

در واقع هر چه یک منطقه ثروتمندتر باشد، حجم بیشتری از مواد به زباله تبدیل شده و دور ریخته می‌شود. با وجود این توکیو چگونه عنوان سومین کشور بزرگ تولیدکننده مواد دور ریختنی را گرفته است؟ در واقع زباله محصول جانبی مصرف کردن است و به طور کلی مصرف در مسیر درآمد قرار دارد.

طبق گزارش بانک جهانی از سال ۲۰۱۲ نیوزیلند بیشترین زباله را در میان کشورهای توسعه یافته تولید کرده که روزانه به ازای هر نفر 3.68کیلوگرم است و پس از آن ایرلند، نروژ، سوییس و امریکا قرار دارند. بنا بر این گزارش امریکا بزرگ‌ترین تولیدکننده زباله در جهان است که از این حیث تفاوت چشمگیری با بسیاری از کشورهای ثروتمند دیگر از قبیل ژاپن، انگلیس و فرانسه دارد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر