شهرهای ایران میزبان کلهر و ارزنجان

۱۳۹۵/۰۸/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۴۶۳۱

کیهان کلهر، نوازنده و آهنگساز در ماه آینده همراه با اردال ارزنجان در شهرهای مختلف ایران اجرای زنده خواهند داشت. به گزارش آنا، کیهان کلهر از ماه آینده با همراهی اردال ارزنجان در تهران و شهرهایی مثل شیراز، بوشهر، اهواز، همدان، تبریز، اردبیل، رشت، کرمان، زاهدان، اراک و سنندج اجرا خواهند داشت. کلهر و ارزنجان پیش از این هم کنسرت‌های متعددی در کشورهای مختلف داشته‌اند. آنها همچنین یک آلبوم به نام باد(تا بیکران دوردست) که به بداهه‌نوازی این دو نوازنده اختصاص داشت، منتشر کردند و واکنش‌های مثبتی را به همراه داشت. برای نخستین ‌بار در ایران و اجرای مشترک قبلی‌شان در شهریور ماه ۱۳۸۹ در تالار وحدت تهران روی صحنه رفت که با استقبال بی‌نظیری روبه‌رو شد. این کنسرت‌ها در قالب دونوازی کمانچه و باغلاما اجرا شده است.

اردال ارزنجان، نوازنده باغلاما و موسیقی‌دان اهل کشور ترکیه است. او در سال ۱۹۹۴ بعد از انتشار نخستین آلبوم تک‌نوازی خود به نام توره؛ آلبوم‌های دیگر را نیز تک‌نوازی و منتشر کرد ازجمله غریب، در راه‌های غربت، آناتولی و دستمال بگیر. وی همچنین سه آلبوم‌ عشق ما ترانه‌های ملی را به همراه تولگا سا منتشر کرد.

کیهان کلهر کمانچه‌نوازی را از 7سالگی یاد گرفته و از همان نوجوانی فعالیت رسمی‌اش در موسیقی را شروع کرده است. او سابقه‌ زیادی در همکاری‌های میان‌فرهنگی دارد؛ از تجربه‌های موفق او می‌توان به همکاری با گروه موسیقی «غزل» با همراهی یک هنرمند هندی به نام شجاعت حسین‌خان اشاره کرد. سی‌تار و کمانچه ترکیب خوبی است و کلهر عقیده دارد که این موفقیت به دلیل خویشاوندی دو فرهنگ و ارتباط‌های تاریخی بی‌شمار میان آنهاست. او همچنین با ارکستر فیلارمونیک نیویورک در فستیوال موتسارت در سالن کارنگی‌هال حضور داشته و با این حال معتقد است به دلیل بروکراسی شدید در برگزاری کنسرت‌ در ایران نتوانسته کنسرت‌های زیادی در کشورش برگزار کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر