روی خط خبر

۱۳۹۵/۰۸/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۴۶۲۳

فقدان امنیت مشکل اصلی تولیدکنندگان در ایران

گروه تجارت استاد اقتصاد دانشگاه علامه تاکید کرد: آمار و سرشماری‌های انجام‌شده از سال 1335 تا 1385 نشان می‌دهد، رابطه تعداد کارفرما و شاغلان سیر نزولی داشته است. فرشاد مومنی در همایش سازوکارهای رونق‌بخشی به تولید در اتاق کاشان با اشاره به فقدان امنیت به‌ عنوان مشکل اصلی تولیدکنندگان در ایران، رسیدن به بلوغ فکری به عنوان یک وظیفه همگانی را چاره این مشکل عنوان کرد و افزود: آمار و سرشماری‌های انجام‌ شده از سال 1335 تا 1385 نشان می‌دهد، رابطه تعداد کارفرما و شاغلان سیر نزولی داشته به‌طوری‌که در سال ۳۵ هر کارفرما ۳۳ نفر را تحت نظر داشته ولی این تعداد در سال ۸۵ کمتر از 5نفر بوده است. مومنی با بیان اینکه بنگاه‌های تولیدی در ایران برای مواد اولیه خود هم نیازمند واردات هستند و بیش از ۹۰درصد آنها زیر ظرفیت خود تولید می‌کنند، گفت: بازی کردن با نرخ ارز یکی از مهلک‌ترین ضربه‌ها را به تولید می‌زند. نویسنده کتاب «اقتصاد ایران در دوران تعدیل ساختاری» با اشاره به اینکه بی‌سابقه‌ترین صنعت‌زدایی را از سال ۸۴ تا ۹۰ داشتیم در حالی که در دولت قبل ادعا می‌شد برای سرمایه‌گذارهای خارجی فرش قرمز پهن است، تاکید کرد: سرمایه‌گذار به فرش قرمز نیاز ندارد بلکه به امنیت نیاز دارد، شاید قبلا با دستکاری در آمار و عدم انتشار واقعیت‌ها می‌شد، مخفی‌کاری کرد ولی در حال حاضر سرمایه‌گذار میزان امنیت و پاکدامنی اقتصادی کشورها را می‌سنجد.


شناسایی بازارهای هدف جدید تامین گوشت کشور

گروه تجارت رییس سازمان دامپزشکی گفت: در مورد گوشت قرمز تنها ۱۰درصد نیاز کشور را وارد می‌کنیم و در این زمینه تعدادی از کشورهای آسیای میانه و کشور استرالیا و نیوزیلند برای واردات گوشت قرمز مورد تایید قرار گرفته‌اند و می‌توانند وارد عرصه شوند. مهدی خلج در حاشیه نخستین نمایشگاه بین‌المللی محصولات پروتئینی، صنایع وابسته و فرآورده‌های گوشتی حلال (Meatex) که تا هجدهم آبان‌ماه در حال برگزاری است، از صدور بیش از ۱۲هزار مجوز بهداشتی صادرات برای ۶۶ محصول از سوی این سازمان خبر داد. وی تصریح کرد: در زمینه صادرات مرغ و تخم‌مرغ هیچ ممنوعیتی وجود ندارد و در هفت ماه امسال بیش از ۵۰هزار تن تخم‌مرغ و گوشت مرغ به کشورهای مختلف صادر شده است. هرمز مهبد مدیر اجرایی این نمایشگاه نیز گفت: 54 شرکت داخلی و 31شرکت خارجی از کشورهای استرالیا، اسپانیا، آلمان، انگلستان، چین، فنلاند، هنگ‌کنگ، یونان، بلغارستان، آذربایجان، لبنان، هلند و امارات در این رویداد حضور دارند. وی افزود: با رونمایی از برنامه آنلاین همتایابی تجاری (Match making) جهت تنظیم قرار ملاقات هدفمند میان بازدیدکنندگان و غرفه‌گذاران، علاقه‌مندان می‌توانند جهت استفاده از این برنامه به وب‌سایت نمایشگاه مراجعه کنند.


«پژو ۲۰۷» از شمول قیمت‌گذاری دولتی خارج شد

گروه صنعت رییس شورای رقابت از آزادسازی قیمت پژو ۲۰۷ خبر داد. رضا شیوا اظهار داشت: در حال حاضر این خودرو رقبای متعددی همچون دنا، رنو ساندرو، دانگ فنگ و برلیانس در سطح بازار دارد و بر همین اساس قیمت این خودرو همان قیمت اعلامی شرکت، حدود 41میلیون تومان است. رییس شورای رقابت تصریح کرد: شورای رقابت در مورد سایر خودروها هم نظارت لازم را بر عملکرد شرکت‌های خودروساز در فروش محصولات خود در چارچوب دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو دارد و این شورا جلسه این هفته خود را با دستور کار بررسی رابطه قیمت‌گذاری در ایران با اخلال در رقابت و نیز بازار 6ماهه خودرو برگزار می‌کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر