هماهنگی بین دریا و خشکی با ایجاد صنعت کروز

۱۳۹۵/۰۸/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۴۶۱۷

‌معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه صنعت کروز زیرساخت‌هایی را می‌خواهد که فعلا وجود ندارد، گفت: صنعت کروز به معنای آوردن مسافر خارجی یک کار چندوجهی و گسترده بین سازمان‌های مختلف است تا بتوانند بین دریا و خشکی هماهنگی ایجاد کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، جلیل اسلامی در خصوص امکان بازگشت مجدد تورهای‌ کروز بین‌المللی به بنادر و جزایر ایران گفت: کروز صنعت خیلی پیچیده و گرانی است و برای راه‌اندازی آن باید زیرساخت‌های لازم را فراهم کرد. وی ادامه داد: زیرساخت در این مقوله به معنای آن است که برای راه‌اندازی خط کروز از کشتی تا ترمینال و اسکله و برنامه‌ریزی برای پیاده و سوارکردن مسافر باید وجود داشته باشد و مهم‌تر از همه شبکه کار شناورهای کروز

است.

اسلامی در این خصوص توضیح داد: شبکه یعنی اینکه وقتی کروز وارد بنادر می‌شود، برای پیاده‌سازی و حمل و نقل مسافر خارجی مشکلی وجود نداشته باشد، برهمین اساس است که تاکید داریم زیرساخت خیلی مهم است و برای راه‌اندازی خط کروز به شبکه

احتیاج داریم. به گفته اسلامی صنعت کروز به معنای آوردن مسافر خارجی یک کار چندوجهی و گسترده بین سازمان‌های مختلف است تا بتوانند بین دریا و خشکی هماهنگی ایجاد کنند.

معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه پس‌کرانه به معنای جایی که توریسم باید در آن مستقر شود و آنجا را ببیند نیز هنگام برنامه‌ریزی برای صنعت کروز اهمیت ویژه‌یی پیدا می‌کند، گفت: به خاطر گران بودن زیرساخت‌های این صنعت در اینکه در کشور ما این امکان وجود دارد یا خیر تردید دارم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر