اجرای مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب تبریز

۱۳۹۵/۰۸/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۴۶۰۳

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان ‌شرقی از اجرای مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب تبریز با هزینه‌یی بالغ بر 2 هزار میلیارد ریال و از محل اعتبارات تخصیص یافته برای احیای دریاچه ارومیه خبر داد.

ایمانلو در گردهمایی مدیران بهره‌برداری فاضلاب شرکت‌های آب و فاضلاب کشور به ارائه عملکرد شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌ شرقی پرداخت و اظهار کرد: شرکت فاضلاب استان در 60 شهر ارائه خدمات انجام می‌دهد و یک میلیون و 120 هزار انشعاب آب با سه میلیون نفر جمعیت تحت پوشش فعالیت می‌کند.

ایمانلو ادامه داد: در بخش فاضلاب برای 10 شهر با جمعیت تحت پوششی یک میلیون و 870 نفر که 57 درصد کل جمعیت است خدمت‌رسانی صورت می‌گیرد. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان به تشریح اقدامات شاخص آب و فاضلاب استان پرداخت و گفت: در سه سال آینده سالانه بیش از 125 میلیون متر مکعب در سال پساب تصفیه شده از تصفیه‌خانه فاضلاب تبریز به دریاچه ارومیه انتقال داده می‌شود.

ایمانلو با اشاره به احداث مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب تبریز اظهار داشت: تصفیه‌خانه‌ها در فرآیند جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب نقش مهم و بسزایی را ایفا می‌کنند که گندزدایی و بازگرداندن آب‌های آلوده حاصل از پساب شهری به صورت تصفیه شده و بهداشتی و استفاده مجدد از این آب‌ها در بخش کشاورزی و صنعت از محل ایجاد تصفیه‌‌خانه‌ها محسوب می‌شود. وی با اشاره به اهداف کلی طرح مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب تبریز اظهار داشت: یکی از اهداف مهم اجرای مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب کلان‌شهر تبریز، استفاده از پساب تولیدی به عنوان تامین‌کننده عمده آب مورد نیاز احیای دریاچه ارومیه بوده که بالغ بر 75 میلیون مترمکعب و با مدول اول و دوم تصفیه‌خانه فاضلاب تبریز 125 میلیون متر مکعب در سال پساب تصفیه شده‌اش به دریاچه ارومیه انتقال می‌یابد. ایمانلو افزود: طبق زمان شروع پروژه و همچنین مدت قرارداد که 3 سال اجرا و 3 سال بهره‌برداری تخمین زده شده است، پیشرفت چشمگیری مشاهده می‌شود. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی ادامه داد: جمعیت تحت پوشش این طرح 960 هزار نفر و ظرفیت تصفیه‌خانه نیز 207 هزار متر مکعب در شبانه‌روز خواهد بود. مدیرعامل شرکت خاطرنشان کرد: در استان تصفیه‌خانه‌هایی در دست ساخت وجود دارد که در سال جاری شاهد بهره‌برداری آنها خواهیم بود. وی با اشاره به اینکه در سال‌ جاری با 18 میلیارد تومان چندین پروژه افتتاح شده است، افزود: در استان 10 تصفیه‌خانه در مدار وجود دارد که 6 تصفیه‌خانه دیگر نیز در دست احداث است. وی در خصوص مسکن مهر اظهار کرد: مسکن مهر یکی از اولویت‌های این دولت است، ولی با وجود عدم تخصیص بودجه هیچ مشکلی با این پروژه در استان وجود ندارد و در حال حاضر تعداد کل پروژه‌های مسکن مهر 85 پروژه است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر