ضرورت حمایت از واحدهای صنعتی کوچک و متوسط

۱۳۹۵/۰۸/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۴۶۰۲

به گزارش روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی، مدیرعامل این شرکت گفت: حمایت از واحدهای صنعتی کوچک و متوسط استان که در شهرک‌های صنعتی مستقر هستند در دستور کار این شرکت قرار دارد.

آمره در نشست خدمات سرمایه‌گذاری استان مرکزی با بیان این مطلب افزود: واحدهای صنعتی استان مرکزی طی سال‌های گذشته در اثر تحریم‌های خارجی آسیب‌های زیادی دیده‌اند که حمایت از تولیدکنندگان برای ترمیم آسیب‌های وارده در این مدت ضروری است.

وی ادامه داد: بخشی از صنایع استان به دلیل اعمال تحریم‌های خارجی نتوانسته‌اند نسبت به نوسازی و بازسازی خطوط تولیدی خود اقدام کنند و به همین دلیل فرسودگی تجهیزات تولیدی یکی از مشکلات اصلی صنایع کشور و استان مرکزی است.

آمره خاطرنشان کرد: فرسودگی خطوط تولید و به‌روز نبودن تکنولوژی تولید در بسیاری از واحدهای صنعتی موجب بالا رفتن هزینه تولید و کاهش کیفیت محصولات تولیدی شده است که این امر رقابت‌پذیری کالاهای تولیدی در بازارهای خارجی را کاهش داده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی افزود: از سوی دیگر محدود شدن ارتباطات مالی و بانکی در سال‌های گذشته نیز به عنوان یک عامل مهم در توقف صادرات عمل کرده و موجب شده است موقعیت تولید‌کنندگان استان در بازارهای خارجی تضعیف شده یا حتی بخشی از این بازارها را از دست بدهند. وی اظهار داشت: با توجه به اجرایی شدن برجام و باز شدن فضای جدید در عرصه اقتصادی کشور، شرکت شهرک‌های صنعتی استان نیز با ارائه حمایت‌های فنی، خدمات آموزشی و نیز زمینه‌سازی برای دریافت تسهیلات ارزان قیمت صنایع کوچک و متوسط، استان را در دستیابی به تولیدات متناسب و رقابت پذیر در بازارهای بین‌المللی یاری می‌کند.

آمره با اشاره به اینکه خدمات مذکور از طریق فن بازار منطقه‌یی استان به تولیدکنندگان ارائه می‌شود، خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی و فعال شدن شرکت‌های مدیریت صادرات نیز، آن دسته از تولید‌کنندگان کوچک که امکانات مالی لازم برای بازاریابی خارجی و حضور در بازارهای بین‌المللی را ندارند، می‌توانند محصولات خود را از طریق شرکت‌های مدیریت صادرات در این بازارها عرضه کنند.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون 12 هزار هکتار زمین صنعتی در اختیار شرکت شهرک‌های صنعتی استان قرار دارد، گفت: استان مرکزی از نظر این شاخص رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است اما در بخش تامین زیرساخت‌های لازم نیازمند اعتبارات بیشتری هستیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر