افتتاح بزرگ‌ترین کارخانه تولید ریل ملی خاورمیانه

۱۳۹۵/۰۸/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۴۶۰۱

گروه بنگاه‌ها|

بزرگ‌ترین کارخانه ریل خاورمیانه و 4 پروژه مهم تولیدی و زیست‌محیطی مهم دیگر در ذوب‌آهن اصفهان با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهور، وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جمعی دیگر از مسوولان کشور، استان اصفهان و شهرستان لنجان و مدیران و معاونان شرکت روز پنج‌شنبه به بهره‌برداری رسید.


تولید ریل، نماد خودباوری در صنعت کشور

اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس‌جمهور گفت: کارکنان و مدیران ذوب‌آهن اصفهان با همت و تلاش خود با وجود مشکلات بسیار در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل با تولید ریل، خودباوری در عرصه صنعت کشور را جلوه‌گر کردند.

وی افزود: با تلاش کارگران و مهندسان متخصص کشور که در این مجموعه حضور دارند، کارهای بزرگی انجام شده که تقارن آن با روز 13 آبان که نماد مبارزه با استکبار جهانی است، نشانگر این است که امروز مقابله با استکبار در عرصه صنعت و اقتصاد صورت می‌گیرد.

معاون اول رییس‌جمهور تصریح کرد: عمده چالش‌های ما با توجه به کلام مقام معظم رهبری و تاکید رییس‌جمهور در حوزه اقتصاد است، لذا برنامه‌ریزی در این حوزه و تلاش در جهت اقتصاد مقاومتی در دستور کار دولت قرار دارد و همگی باید در این زمینه همت کنیم.

اسحاق جهانگیری افزود: در منطقه رقبای بسیاری داریم که باید به لحاظ اقتصادی از آنها برتر باشیم. ایران ظرفیت بسیاری در بخش، معادن، انرژی، ‌نیروی انسانی و... دارد و تنها با کلید مدیریت می‌توان از این سرمایه‌ها بهره بیشتری برد.

وی با اشاره به 6 سالی که به عنوان استاندار در اصفهان فعالیت کرده است، تصریح کرد: کشور ما به‌ویژه شهر اصفهان به لحاظ برخورداری از نیروهای توانمند و مدیران برجسته، شرایط خوبی دارد و با بهره‌گیری از این توانمندی‌ها و استفاده از ظرفیت علمی و دانشگاهی می‌توان بر تمام مشکلات و محدودیت‌ها فائق آمد.

معاون اول رییس‌جمهور تصریح کرد: هم‌اکنون خوشحالم که مدیریت‌ها و ظرفیت‌ها در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند و منشأ خدمات و دستاوردهای بسیاری شده‌اند. ازجمله این دستاوردها کاهش تورم 40 درصدی به 10 درصد و موفقیت در مذاکره با 6 کشور قدرتمند دنیا و برجام است.


تولید ریل ملی ثمره تدبیر مدیران ذوب‌آهن

جهانگیری افزود: نزدیک 100 سال است که در کشور راه‌آهن داریم و نیم قرن است که در کشور ذوب‌آهن احداث شده است اما در این مدت قادر به تولید ریل نشدیم که خوشبختانه این امر در دولت تدبیر و امید و با تدبیر مدیران ذوب‌آهن در سال 95 به ثمر نشست.

وی اظهار داشت: توسعه صنعت حمل و نقل ریلی همواره مورد تاکید این دولت است چراکه در توسعه کشور ازجمله زیرساخت‌ها، ‌مترو، محیط‌زیست و صادرات نقش مهمی دارد.


درخشش ذوب آهن در عرصه تولید ملی

وی افزود: کشورهای مختلف ریل را از امریکا، اروپا و شرق آسیا وارد می‌کنند اما ایران به عنوان یک کشور صنعتی، این کالای مهم را در داخل تولید کرد. این موفقیت حاصل تلاش و همت کارگران و تدبیر مدیران ذوب‌آهن است که یک محصول با کیفیت بالا را تولید کردند و به‌واقع در این عرصه درخشیدند. معاون اول رییس‌جمهور گفت: حال که به این موفقیت رسیده‌ایم، وزارت صنعت، ‌معدن و تجارت باید سیاست‌هایی را در پیش بگیرد که از این تولید ملی حمایت شود و دیگر امکان واردات ریل وجود نداشته باشد. وی افزود: ذوب‌آهن اصفهان در صنعتی شدن کشور نقش اصلی را ایفا کرده است و در تولید فولاد هم از چنان توانایی برخوردار شد که ماموریت یافت تا صنعت فولاد را در دیگر استان‌های کشور توسعه دهد. اسحاق جهانگیری اظهار داشت: ذوب‌آهن اصفهان از توانایی و پتانسیل بسیاری برخوردار است و نباید چنین شرکتی از مشکلات مالی رنج ببرد. در سال‌های گذشته ذوب‌آهن جزو سودآورترین شرکت‌ها بود و مطمئن هستم که با تدبیر کارکنان و مدیران خود می‌تواند تمام این مشکلات را پشت سر بگذارد.

معاون اول رییس‌جمهور با اشاره به مشکلات خشکسالی و کمبود آب شدید در استان اصفهان گفت: صنایع این استان باید به نحوی برنامه‌ریزی کنند تا با شرایط کمبود آب تطبیق یابند ازجمله می‌توانند با استفاده از پساب شهرهای اطراف، برداشت آب را از رودخانه به حداقل برسانند.

وی بر حفظ محیط زیست نیز تاکید کرد و گفت: مطابق گزارش رییس سازمان حفاظت از محیط زیست، در اصفهان در سال جاری تعداد روزهای پاک نسبت به سال 92 سه برابر شده که حاصل استفاده از بنزین استاندارد، عدم استفاده از مازوت در نیروگاه‌ها و... است.

جهانگیری تصریح کرد: ذوب آهن اصفهان در سال اقتصاد مقاومتی با تولید ریل، خودباوری در صنعت کشور را جلوه‌گر کرد، لذا این شرکت در امر محیط‌زیست نیز این توانایی را دارد که با همت پرسنل خویش برگ زرین دیگری به افتخارات صنعت کشور بیفزاید.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر