اخبار

۱۳۹۵/۰۸/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۴۶۰۰

انفجار بمب در مریخ

بیزینس اینسایدر بررسی‌های تازه نشان می‌دهد مریخ نشین اروپا پس از عبور از اتمسفر این سیاره همانند یک بمب آتش افروز در سطح مریخ منهدم شده است. زمانی که آژانس فضانوردی اروپا (اسا) ارتباط خود را با مریخ نشین «شیاپارلی» در نوزدهم اکتبر از دست داد لحظاتی پس از آن اتفاقی تلخ در تاریخ اکتشافات فضایی روی داد. تحقیقات جدیدی که طی روزهای اخیر توسط دانشمندان این آژانس فضانوردی صورت گرفته نشان می‌دهد مریخ‌نشین ماموریت ExoMars 2016 همچون یک بمب آتش‌افروز در سطح این سیاره نابوده شده است. تصاویر اولیه‌یی که از این حادثه راهی زمین شده بود سیاه و سفید بودند اما حالا تصاویر رنگی مربوط به این حادثه نیز به دست دانشمندان رسیده که حاوی

نکات روشن‌کننده جدیدی درباره این رویداد است. این تصاویر رنگی تصور روشن‌تری به دانشمندان از لحظات قبل از نابودی شیاپارلی می‌دهد. این مریخ‌نشین ۲۴۰ سانتیمتری توانسته بود از اتمسفر سیاره مرموز عبور کند اما بروز نقص فنی مبهم در سیستم رایانه‌یی آن سرنوشتی تلخی را برای یکی از مهم‌ترین ماموریت‌های فضایی اروپا رقم زد.با استناد به این تصاویر جدید مشخص شده که موتورهای راکت این مریخ‌نشین تنها 3ثانیه روشن شده بودند حال آنکه بر اساس برنامه دقیق زمان‌بندی شده باید ۳۰ ثانیه قبل از فرود روشن می‌شدند تا مریخ‌نشین فرودی نرم و بی‌نقص را بر روی سطح این سیاره انجام می‌داد.


هوش مصنوعی برای پیروزی در بازی‌های رایانه‌ای

بیزینس اینسایدر استفاده از فناوری هوش مصنوعی در دنیای بازی‌های رایانه‌یی برای نخستین بار آغاز شده تا از این طریق پیروزی در بازی StarCraft II توسط ماشین‌ها و با درس گرفتن از اشتباهات و شکست‌ها ممکن شود. گوگل فناوری DeepMind خود را در قالب برنامه‌یی موسوم به AlphaGo به خدمت گرفته تا بتواند در این بازی پیچیده که بهار گذشته عرضه شد، موفقیت کسب کند. گوگل می‌گوید برنامه مفصلی برای استفاده از هوش مصنوعی در بازی‌های ویدئویی استراتژیک دارد و می‌خواهد از این طریق توان خودآموزی آنها برای پیشبرد بازی‌های مختلف را بررسی کند. بازی StarCraft از محبوب‌ترین بازی‌های سبک استراتژی در جهان است که توسط Blizzard Entertainment تهیه شده و در یک دهه اخیر مورد توجه بوده است.

در این بازی، کاربران باید برای کنترل محیط و داشته‌های خود تصمیمات مهم مختلفی بگیرند. در این بازی شما در نقش رهبر نژاد protoss به نام Hierarch Artanis ‌باید بازی را دنبال کنید. در سال‌های بسیار دور شما توسط گروهی سقوط کرده‌اید، ولی هم‌اکنون صاحب یک کشتی فضایی قدرتمند به نام Golden Armada هستید و آماده‌اید که جهان را اصلاح کنید و صلح را به آن بازگردانید. ولی در این بین شیطانی باستانی به نام آمون کل کهکشان را تهدید می‌کند. تنها شما هستید که می‌توانید دوباره نژاد protoss‌ها را متحد کنید و برای متوقف کردن امون به پا خیزید.


بلندگوی هوشمند گوگل

با قابلیت درک فرامین

اندرویدهدلاینز گوگل بلندگوی هوشمند خود را که قادر به درک فرامین متنوعی است، بطور رسمی عرضه کرده و علاقه‌مندان می‌توانند با پرداخت 129 دلار آن را خریداری کنند. این بلندگو که رقیبی برای محصول مشابه آمازون موسوم به اکو محسوب می‌شود تا پیش از این با صدور دستور Ok Google راه‌اندازی می‌شد. اما هم‌اکنون کاربران می‌توانند با بیان عبارت Hey Google آن را راه‌اندازی کنند. گوگل صفحه‌یی رسمی برای پشتیبانی از بلندگوی مذکور راه‌اندازی کرده که در آن فهرستی از دستورات قابل درک برای Google Home درج شده است. یکی از مهم‌ترین این دستورات Stop است که برای توقف فرآیند در حال اجرا قابل استفاده است. دستور Pause هم برای توقف پخش موسیقی یا فایل‌های صوتی قابل پخش توسط این بلندگو قابل استفاده است. همچنین کاربران برای پی بردن به نخستین قرار ملاقات روز بعد خود که در تقویم گوگل درج شده است می‌توانند از دستور

«?When's my first appointment tomorrow» استفاده کنند و البته فرامین مشابه هم برای برنامه‌ریزی زمان صرف شام در منزل و غیره قابل استفاده است. بلندگوی هوشمند گوگل با Google Assistant و گوشی‌های پیکسل این شرکت که به تازگی عرضه شده نیز سازگاری دارد و به نظر می‌رسد این مجموعه توسط گوگل برای خلق یک امپراتوری جدید که منازل را هوشمند می‌کنند، کاربرد داشته باشد.


تبلیغات آزاردهنده ویندوز 10 در مرورگرهای مایکروسافت

هات هاردویر شرکت مایکروسافت برای وادار کردن کاربران به مهاجرت به ویندوز 10 از هر روشی استفاده می‌کند و رویکردی بسیار تهاجمی در این زمینه در پیش گرفته است.

مایکروسافت به تازگی آگهی‌هایی را برای کاربران مرورگر Edge به نمایش می‌گذارد و از آنها می‌خواهد هر چه سریع‌تر به تازه‌ترین سیستم عامل شرکت مایکروسافت مهاجرت کنند.

گاهی اوقات این آگهی‌ها در قالب تبلیغات دیگری که به کاربران وعده دسترسی به بازی‌ها و فیلم‌های سینمایی رایگان را می‌دهد مخفی می‌شوند و این امر کاربران را بیش از گذشته ناراحت و عصبانی کرده است. مایکروسافت امیدوار است از این طریق میزان بارگذاری و نصب ویندوز 10 را افزایش دهد، اما ظاهرا این تلاش‌ها نتیجه عکس داشته و بسیاری از کاربران را آزرده خاطر کرده است.

این شرکت چند ماه قبل هم با دستکاری پنجره‌های نمایش‌دهنده پیام نصب ویندوز 10 کاری کرده بود تا درصورت بستن این پنجره‌ها فرآیند بارگذاری فایل‌های حجیم ویندوز 10 به‌طور خودکار آغاز شود و پس از اعتراضات کاربران این روند را متوقف کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر