نخستین ژاکت جهان با الیاف درخشان

۱۳۹۵/۰۸/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۴۵۹۶

دیجیتال ترندز تا به حال از فناوری‌های متنوعی برای تولید لباس‌های درخشان برای حفظ ایمنی مردم در شب استفاده شده، اما شرکت Indiegogo به تازگی از رویکرد متفاوتی برای حل این مشکل استفاده کرده است. این شرکت از الیاف و پارچه‌های منحصربه‌فردی برای دوخت این ژاکت ورزشی استفاده کرده که در تاریکی شب می‌درخشند و جان عابران پیاده، دوچرخه‌سواران و... را در فضای تاریک و در برابر تصادفات احتمالی حفظ می‌کند.

پارچه به کاررفته برای تولید این ژاکت re nano نامیده شده که از قابلیت جذب اشعه ماورای بنفش خورشید در طول روز و بازتاباندن آن در شب برای تامین نور برخوردار است. در حالی که بسیاری از البسه مشابه از نوارهایی برخوردارند که تنها در صورت برخورد نور به آنها روشنایی را بازتاب می‌دهند این البسه می‌توانند در تمام طول شب به‌طور کامل روشن بماند و بدون نیاز به منبع نور ثالث روشنایی مورد نیاز را تامین کنند. در صورتی که این لباس در طول روز تنها حدود بیست دقیقه در معرض تابش نور خورشید قرار بگیرد می‌تواند در طول شب به مدت دو ساعت از خود نور ساطع کند و ایمنی افرادی که از آن استفاده می‌کنند را تامین کند.

ژاکت یاد شده همراه با یک کلاه ویژه برای حفاظت از افراد در شرایط بد آب و هوایی عرضه می‌شود و دارای پورت هدفون و سه جیب زیپ‌دار هم هست که یکی از آنها برای حفظ امنیت افراد به صورت مخفی طراحی شده است. ژاکت یاد شده از قابلیت جذب سریع رطوبت برخوردار است و با سرعت قابل توجهی خشک می‌شود.

شرکت طراح این ژاکت اعلام کرده برای تولید انبوه آن نیازمند سرمایه‌گذاری ۳۰ هزاردلاری است و قصد دارد آن را به قیمت ۱۲۹ دلار عرضه کند. هر چند در صورت پیش خرید برای تحویل در پایان سال ۲۰۱۶ افراد تنها باید ۷۹ دلار پرداخت کنند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر