خرید کالای ایران و نقش رسانه‌های دیجیتال در ترغیب مردم

۱۳۹۵/۰۸/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۴۵۹۱

دبیر تخصصی بخش رسانه‌های دیجیتال جشنواره ایران ساخت گفت: رسانه‌های دیجیتال در ترغیب مردم به خرید کالای ایرانی بسیار تاثیرگذار هستند.

به گزارش ایرنا، امیرحسین اسدی روز شنبه در نشست خبری این جشنواره اظهار داشت: امسال سال اقتصاد مقاومتی نامگذاری شده که یکی از برنامه‌یی اصلی آن خرید محصول ایرانی است که تا این امر اجرایی نشود، اشتغال‌آفرینی و کمک به خرید کالای ایرانی انجام نخواهد شد.

وی ادامه داد: یکی از حوزه‌های تاثیرگذار در نقش اقتصاد مقاومتی، رسانه و رسانه‌های دیجیتال است که جشنواره ایران ساخت با جریان‌سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی، مرتبط با چرخه تجاری‌سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش‌بنیان نقش دارد.

اسدی افزود: با استفاده از فضای مجازی می‌توان مردم را ترغیب به خرید نکردن کالای خارجی و کمک به چرخه فعال‌سازی محصول داخلی کرد که این گفتمان‌سازی در سه سطح نخبگان، مدیران و مردم است.

وی گفت: مردم باید از طریق رسانه و ابزارهای رسانه‌یی ترغیب به خرید کالای ایرانی شوند که این امر نباید دستوری باشد. در بحث کمک رسانه‌یی تاثیرگذارترین بخش، رسانه‌های دیجیتال است که روی مردم تاثیر می‌گذارد. با رسانه‌های دیجیتال در حدود یک ثانیه می‌توان یک خبر را به کل کشور رساند که این اهمیت ویژه این بخش را می‌رساند.

اسدی بیان داشت: ما حدود 20میلیون گیمر داریم که حدود 40میلیون ساعت بازی رایانه‌یی انجام می‌دهند که اگر فرهنگ‌سازی درست انجام شود، این بازی‌ها می‌توانند نقشی مثبت در سطح داخلی و خرید کالای ایرانی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه رسانه دیجیتال نقش اساسی در بخش فرهنگ‌سازی دارد، گفت: هدف رسانه‌های دیجیتال بسیج عمومی در تولید محتوای دیجیتال در راستای خرید کالای ایرانی در کل کشور است که با فرهنگ‌سازی می‌توان آن را گسترش داد.

وی با اشاره به بخش رسانه‌یی دیجیتال در جشنواره ایران ساخت گفت: این بخش شامل وبگاه و وب نوشته‌ها در شبکه‌های اجتماعی که بیشتر دانشجویان هستند و نرم‌افزارها (تلفن همراه، کاربردی و چندرسانه‌یی) که در دانش اقتصاد بنیان نقش داشته باشند، همچنین بازی‌های رایانه‌یی است که علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا اول آذرماه ارسال کنند.

اسدی افزود: بخش ویژه‌یی به نام شبکه‌های مردمی نیز داریم که در این بخش به کانال‌های تلگرامی که تعداد یوزر بالایی دارند و محتوایی اقتصاد مقاومتی را ترویج می‌کنند و نقش بی‌بدیل در اطلاع‌رسانی ایفا می‌کنند، شرکت داده می‌شوند و مورد داوری قرار می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: شبکه‌های داخلی ابزار فرهنگ‌سازی و بازوی اقتصاد مقاومتی هستند که نقش مردم را فراموش کرده‌اند و وقتی فرهنگ‌سازی نشود و از نقش مردم فراموش شود، نمی‌توان اطلاع‌رسانی خوبی انجام داد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر