اقتصاد مقاومتی در بیانات مقام معظم رهبری

۱۳۹۵/۰۸/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۴۵۸۹

در همین جلسه وزرای خارجه‌یی که در نیویورک، در حدود یک ماه قبل تشکیل شد، وزیر محترم خارجه ما هم شرکت کرد، آنها هم شرکت کرده بودند؛ در آن جلسه وزیر خارجه ما یک کیفرخواست بزرگی علیه آنها ذکر می‌کند؛ می‌گوید شماها این کار را کردید که نباید می‌کردید، این کار را نکردید که باید می‌کردید؛ یک کیفرخواست، یک ادعانامه؛ جوابی هم نداشتند؛ خب اینها این[طور] هستند؛ سازش کنید سر سوریه، سازش کنید سر حزب‌الله، سازش کنید سر افغانستان و پاکستان، سازش کنید سر عراق، سازش کنید سر مسائل داخلی؛ با چه کسی؟ با آن کسی که لحظه‌یی از دشمنی فروگذار نمی‌کند. هدفشان این است که نگذارند این ملت رشد کند، هدفشان این است که نگذارند مشکلات اقتصادی این کشور حل بشود؛ [آن‌وقت] اینها می‌آیند کمک به حل مشکلات کنند؟

اولا طرف دروغگو است، فریبگر است، بدعهد است، خنجرازپشت‌بزن است، در همان حالی که دارد با یک دست دست می‌دهد، به قول خودشان یک مشت سنگ در دست دیگرش است که بزند به سر طرف مقابل. طرف، این‌جور آدمی است. ثانیاً امریکا می‌خواهد مشکلات ملت ایران را حل کند؟ خود امریکا دچار بحران است؛ این را چرا نمی‌گویند؟ این را همه دستگاه‌های مهم قضاوت‌کننده در اینگونه مسائل در دنیا، حتی خود امریکایی‌ها دارند می‌گویند. امریکا دچار بحران است؛ بحران اقتصادی، بحران بین‌المللی، بحران سیاسی، بحران اخلاقی؛ خودش دچار بحران است. امروز قرض‌های دولت امریکا تقریباً نزدیک به تولید ناخالص کل امریکا است؛ این نشانه بحران است، این را اقتصاددان‌ها می‌گویند. می‌گویند هروقتی که دیون یک دولت نزدیک شد به تولید ناخالص یک دولت، این دولت در حال بحران است؛ این اقتصاد اقتصاد بحرانی است؛ امروز امریکا این‌جوری است. آن مقداری که بدهکار است، نزدیک به حدود شصت و چند درصد تولید ناخالص ملی‌اش است؛ این می‌خواهد به چه کسی کمک بکند؟ این می‌خواهد بمکد، این می‌خواهد بکند تا خودش را ترمیم بکند؛ این می‌آید به اقتصاد کشوری کمک کند؟ این از لحاظ اقتصادی.

از لحاظ سیاسی [هم] دچار بحرانند. امروز بدون استثنا، در هر نقطه‌یی از دنیا -این را من با قاطعیت عرض می‌کنم- که یک ملتی قیام کند، حرکت کند علیه مستبدی، علیه دولتی، علیه حکومتی، شعارش «مرگ بر امریکا» است؛ یک‌روز شعار مرگ بر امریکا فقط مال اینجا بود؛ امروز در منطقه غرب آسیا، در منطقه شرق آسیا، [حتی] در خود اروپا، در منطقه امریکای لاتین، در منطقه آفریقا، ملت‌هایی که قیام می‌کنند، نخستین شعارشان علیه امریکا است؛ این وضع سیاسی امریکا است. بحران از این بالاتر؟ امریکا برای منطقه غرب آسیا نقشه داشت. ببینید، شماها یادتان نیست، البته مال خیلی وقت نیست، مال ده دوازده‌سال قبل است، ولی خب شما جوانها آن روز را هم یادتان نیست. وزیرخارجه امریکا آن روز آمد گفت که «ما می‌خواهیم یک خاورمیانه بزرگ درست کنیم»؛ در قضیه لبنان و جنگ ۳۳ روزه، اسم خاورمیانه بزرگ را آورد. خاورمیانه بزرگ یعنی چه؟ آنها اسم منطقه غرب آسیا را می‌گویند خاورمیانه؛ خاورمیانه بزرگ یعنی یک منطقه‌یی از حدود پاکستان تا مدیترانه، یعنی تمام این کشورهای این منطقه، خاورمیانه است و امریکا برای همه این منطقه یک نقشه کلی کشیده بود که همه اینها را با محوریت اسراییل توی مشت نگه‌دارد؛ خاورمیانه بزرگ یعنی این. امروز وضع این خاورمیانه بزرگِ آن وزیرخارجه -که بیچاره یک خانمی هم بود که این حرف را زد- به جایی رسیده که اینها در قضیه سوریه مانده‌اند، در قضیه عراق مانده‌اند، در قضیه لبنان مانده‌اند، در قضیه شمال آفریقا مانده‌اند، در قضیه لیبی پا در گِل مانده‌اند، در قضیه یمن خودشان را وارد قضیه کرده‌اند [اما] مانده‌اند؛ این وضع سیاسی بین‌المللی امریکا است. بحران از این بالاتر؟ این می‌خواهد بیاید به کمک شما؟ این می‌خواهد بیاید مشکلات کشور را حل کند؟

ما در نقطه مقابلیم؛ خدا را شکر؛ این کار خدا است؛ این لطف خدا به این ملت است که به آنها شجاعت داد، به آنها بصیرت داد، به آنها استقامت داد، مشکلات را تحمل کردند، مردان و زنان مومن این ملت توانستند جوری مشی کنند و جوری عمل کنند که امروز ملت ایران در خاورمیانه سربلند است. در عراق، در سوریه، در لبنان، در یمن، در منطقه خلیج فارس، در هرجا که شما نگاه می‌کنید، ایران یک چهره درخشان است. [آنها] از لحاظ اقتصادی در بحرانند، از لحاظ سیاسی در بحرانند، از لحاظ بین‌المللی در بحرانند، از لحاظ اخلاقی در بحرانند. از لحاظ اخلاقی -چه در زمینه مسائل مربوط به اخلاق جنسی، چه [مسائل] مربوط به مفاسد مالی- [براساس] حرف‌هایی که خودشان می‌گویند، در مطبوعات خودشان منتشر می‌شود، حرف‌هایی که خودشان می‌زنند -البته این خیلی کمتر از واقعیت است- و آنچه حالا این دو نامزد محترم ریاست‌جمهوری‌شان که یکی از اینها بالاخره چندروز دیگر خواهد رفت در کاخ سفید و رییس‌جمهور آنجا خواهد شد، لابد حرف بی‌حساب نمی‌زند؛ دوتایی باهم بدند، اما دست‌به دست هم داده‌اند برای افشاگری امریکا و برای نابود کردن آبروی امریکا و موفق هم شده‌اند. این کشور چطور می‌خواهد بیاید به ایران کمک کند؟ چرا این غلط را در ذهن‌ها می‌گذارند که «اگر با امریکا مشکلاتمان را حل کردیم و سازش کردیم، مشکلات کشور حل خواهد شد»؟ نه آقاجان! سازش با امریکا مشکلات کشور را حل نمی‌کند، بلکه افزایش خواهد داد؛ مشکلات سیاسی‌ای اگر داشته باشیم، مشکل اقتصادی اگر داشته باشیم؛ مشکلات ما را خودمان باید حل کنیم؛ مشکلات ما را شما باید حل کنید، شما جوان‌ها.

12/8/95

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر