از منطقه

۱۳۹۵/۰۸/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۴۵۸۳

مصری‌ها کناره‌گیری سیسی را خواستارند

گروه جهان| مخالفان کودتای نظامی در مصر در اعتراض به سیاست‌های اقتصادی رییس‌جمهور این کشور در چند استان تظاهرات کردند و برکناری سیسی را خواستار شدند. گروهی از مخالفان هم با انتشار بیانیه‌یی، مردم مصر را به اقدام برای سرنگونی دولت دعوت کردند.

مخالفان کودتای نظامی در مصر در اعتراض به ناتوانی دولت در مقابله با بحران اقتصادی موجود، آزادسازی نرخ ارز (دلار) و قیمت سوخت همچنین کمبود کالاهای اساسی با تظاهرات در چند استان برکناری عبدالفتاح سیسی، رییس‌جمهور مصر را خواستار شدند. ائتلاف حمایت از قانون، وابسته به اخوان المسلمین مصر هم پیشتر از مردم دعوت کرده بود علیه تصمیمات دولت تظاهرات کنند. این ائتلاف در بیانیه‌یی در صفحه رسمی خود در فیس‌بوک خطاب به مردم مصر اعلام کرد:«به خیابان‌ها بیایید و از حقوق خود و انقلاب ژانویه دفاع کنید. ما با شکستی مواجه هستیم که هر روز بزرگ‌تر می‌شود.» مخالفان مصری ازجمله ایمن انور هم در بیانیه‌یی، قاهره را مسوول وخامت شرایط اقتصادی و محدودیت آزادی‌ها دانستند و از مردم خواستند که برای سرنگونی دولت اقدام کنند.


888 شهر و روستای سوریه به طرح آشتی ملی پیوستند

مرکز روسی هماهنگی آتش‌بس در سوریه که مقر آن در پایگاه هوایی«حمیمیم» در نزدیکی لاذقیه قرار دارد، روز شنبه اعلام کرد که تاکنون 888 شهر و روستای سوریه با امضای توافقنامه طرح آشتی ملی به این طرح پیوستند.

طبق مقررات آتش‌بس، افرادی که سلاح‌های خود را تحویل می‌دهند، مدارک همکاری در خلع سلاح دریافت می‌کنند. از سوی دیگر برای کاهش آوارگی مردم سوریه همچنین امکان از سرگیری زندگی عادی در محدوده‌های شامل آتش‌بس، عملیات جست‌وجوی گمشدگان در بسیاری از این مناطق درحال انجام است.


حکم بازداشت کارکنان روزنامه جمهوریت ترکیه صادر شد

دادگاهی در ترکیه روز شنبه حکم رسمی بازداشت 9 نفر از کارکنان روزنامه مخالف جمهوریت را صادر کرد. این افراد تا زمان محاکمه در بازداشت خواهند ماند.

هفته پیش هم 13نفر از کارکنان جمهوریت ازجمله مراد صابونجو، سردبیر روزنامه، موسی کارت، کاریکاتوریست و قدری گورسیل، ستون‌نویس به اتهام ارتباط با شبه نظامیان کرد و کودتای نافرجام بازداشت شدند. در این حال دو نفر از این افراد به دلیل سن و وضعیت جسمانی آزاد و دو نفر دیگر رفع اتهام شدند. بازداشت سردبیر و کارکنان جمهوریت به اتهام همکاری با کودتای نافرجام ترکیه، انتقاد شدید مقام‌های اتحادیه اروپا را به همراه داشت.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر