ایتالیا بیشترین جوانان بیکار در اروپا را دارد

۱۳۹۵/۰۸/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۴۵۷۹

گروه جهان

در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا، ایتالیا بیشترین رکورد جوانان بیکار و بی‌تمایل به کار را به خود اختصاص داده و این مساله به معضلی برای این کشور تبدیل شده است.

روزنامه ایل سوله با استناد به آمار سال 2015 اداره آمار اروپا (یوروستات) اعلام کرد که 25.6 درصد از جوانان ایتالیایی در سنین بین 15 تا 24 سال -که تعداد آنها به 2 میلیون و 200 هزار نفر می‌رسد- بیکار یا بی‌تمایل به کار هستند و این مساله برای دولت ایتالیا 36 میلیارد یورو، برابر با 2درصد از تولید ناخالص داخلی هزینه دارد.

طبق جدیدترین گزارش بنیاد بهبود کیفیت زندگی و شرایط کاری اروپا، جوانان بیکار و بی‌تمایل به کار قشر جدیدی از جوانان در اروپا با روحیات و ویژگی‌های فردی متفاوت هستند که 56 درصد از آنها را دختران تشکیل می‌دهند. 46 درصد از این جوانان پس از پایان دوره دبیرستان، ادامه تحصیل نمی‌دهند و بیشتر آنها افرادی هستند که یا کار خود را از دست داده‌اند یا امیدی به یافتن موقعیت کاری ندارند و به این ‌ترتیب، مسیر خود را در رسیدن به اهداف فردی و استقلال مالی، بسته می‌بینند. ایتالیا همچنین از نظر زندگی جوانان با والدین هم بیشترین آمار در کشورهای اروپایی را به خود اختصاص داده است و 63 درصد از جوانان این کشور همچنان با خانواده‌های خود زندگی می‌کنند.

این در حالی است که حد متوسط آمار جوانان بیکار و بی‌تمایل به کار در اتحادیه اروپا برابر با 14.8 درصد است و طبق برآوردهای اولیه، هزینه و زیان اقتصادی ناشی از پرداخت کمک هزینه‌های اجتماعی به این دسته از جوانان به 140 میلیارد یورو، برابر با 1.2 درصد از تولید ناخالص داخلی اروپا می‌رسد. این شرایط بسیاری از سیاست‌گذاران اقتصادی را نگران کرده ، چراکه با وجود طرح‌های به کار گرفته شده در مقابله با این معضل اجتماعی، شمار این جوانان در حال افزایش است. موسسه ملی آمار ایتالیا اخیرا با انتشار گزارشی از افزایش نرخ بیکاری در این کشور خبر داد و افزود، تعداد کل بیکاران به 3 میلیون نفر و شاخص بیکاری در ماه سپتامبر با 2 درصد افزایش نسبت به ماه گذشته، به 11.7 درصد رسیده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر