اخبار

۱۳۹۵/۰۸/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۴۵۶۸

صدور کارت جدید عابر بانک مشروط به نداشتن اقساط

بانک مرکزی در بخشنامه‌یی به بانک‌ها و موسسات اعتباری، صدور کارت عابر بانک جدید را مشروط به نداشتن اقساط معوق بانکی اعلام کرده است. به گزارش فارس، به تازگی بانک مرکزی در بخشنامه‌یی به بانک‌ها و موسسات اعتباری محدودیت جدیدی برای بدهکاران بانکی تعیین کرده است.

به گفته یکی از کارمندان شعب بانک‌ها، فرد در صورتی می‌تواند کارت عابر بانک جدید دریافت کند که بدهی یا تسهیلات سررسید گذشته یا اقساط معوق بانکی نداشته باشد.

این محدودیت شامل افرادی که فقط یک قسط عقب افتاده داشته باشند هم می‌شود.


سرمایه بانک توسعه‌ای کویت 20 برابر بانک صنعت

علی‌اشرف افخمی، رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل بانک صنعت و معدن در سفر به یزد با استاندار یزد دیدار و گفت‌وگو کرد و افزود: این بانک طی دو سال مبلغ 11میلیارد دلار برای طرح‌های فولاد، پتروشیمی، نیروگاه، قطار و... تامین مالی کرده است.

افخمی تصریح کرد: مدیرعامل بانک توسعه‌یی چین در دیداری که داشتیم، سرمایه آن بانک را یک‌هزار و 940میلیارد دلار عنوان کرد که این امر نشان‌دهنده اهمیت بانک‌های توسعه‌یی و لزوم سرمایه کافی آنها برای تامین مالی طرح‌های صنعتی است. سرمایه بانک توسعه‌یی کویت به 14میلیارد دلار بالغ می‌شود درحالی که سرمایه بانک صنعت و معدن از 700میلیون دلار فراتر نمی‌رود.

وی ضمن بیان اینکه حدود 9درصد از ظرفیت 70هزار مگاواتی نیروگاه‌های کشور توسط بانک صنعت و معدن تامین مالی شده از تامین مالی 360میلیون دلاری 3 طرح آب شیرین کن با ظرفیت هر یک 100هزار متر مکعب خبر داد.

افخمی افزود: پس از اجرایی شدن برجام مبلغ 6 میلیارد یورو جابه‌جایی پول انجام گرفته که بابت جابه‌جایی آن در زمان تحریم 10درصد یعنی 600میلیون یورو دریافت می‌شد. این رقم درحال حاضر به نیم درصد یعنی 30میلیون یورو کاهش یافته است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر