روی موج خبر

۱۳۹۵/۰۸/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۴۵۶۲

خانه صالحی باغ ندارد که باغبان داشته باشد؛ ایرنا یک منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا درخصوص انتشار اخباری مبنی بر بازداشت یک جاسوس در منزل علی‌اکبر صالحی، رییس سازمان انرژی اتمی گفت: منزل دکترصالحی در وسط شهر قرار دارد و اصلا باغ ندارند که باغبانی وجود داشته باشد. به گفته وی صالحی مستخدمی افغان داشتند که مرتکب دزدی شده لذا به کارش خاتمه داده شده است.

احتمال دیدار ظریف با سعد الحریری قوت گرفت ؛ ایسنا وزیر امور خارجه ایران که اواسط هفته جاری طبق برنامه‌ریزی انجام شده به لبنان سفر می‌کند، قرار است با میشل عون که هفته پیش از سوی پارلمان این کشور به عنوان سیزدهمین رییس‌جمهور لبنان انتخاب شد، دیدار و رایزنی کند. براساس اعلام برخی از منابع خبری به احتمال زیاد ظریف در جریان این سفر با سعد حریری، نخست‌وزیری احتمالی لبنان نیز رایزنی و گفت‌وگو خواهد کرد.

رایزنی‌های ایران و فیلیپین برای گسترش روابط دو جانبه؛ ایرنا «ابراهیم رحیم‌پور» معاون آسیا و اقیانوسیه وزیر امور خارجه ایران روز جمعه برای انجام دیدار دو روزه و مشورت‌های سیاسی و اقتصادی در قالب نشست‌های سالانه کمیته مشترک معاونان وزیر خارجه ایران و فیلیپین وارد مانیل شد. وی در این سفر با وزرای امور خارجه و مالی، همتای خود، مقام‌های بانک مرکزی و معاون سازمان انرژی فیلیپین به طور جداگانه دیدار و توسعه همکاری‌های سیاسی و اقتصادی را مورد بررسی قرار داد.

سفر بدون ویزا به عراق ممنوع؛ ایسنا حسین کلانتری، معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام و مجید آقابابایی، مدیرکل امور مرز و پدافند غیرعامل وزارت کشور در پایانه مرزی مهران درخصوص ایجاد آخرین هماهنگی‌ها و تسهیل در تردد زوار در ایام اربعین با راجح صابر عبود الموسوی، سفیر عراق در ایران دیدار و گفت‌وگو کردند. کلانتری در این دیدار از اهتمام جدی و اتخاذ تدابیر ویژه برای رعایت قانون و ممانعت از سفر بدون روادید زائران به عراق در مرز مهران خبر داد.

حضور مردم مشکلات امنیتی را حل می‌کند؛ ایرنا سخنگوی شورای نگهبان نظام ایران را نظامی مبتنی بر مشارکت مردمی دانست و گفت: این موضوع در بخش اطلاعات هم اینگونه است و هر جا مشکل امنیتی بوده، حضور مردم آن را حل کرده است. عباسعلی کدخدایی عصر شنبه در حاشیه همایش ملی اطلاعات و مردم در جمع خبرنگاران افزود: در مرحله انقلاب و بعد از پیروی انقلاب اسلامی مشارکت مردمی بود که به این نظام استمرار بخشید.

سازمان بسیج اطلاعاتی شکل بگیرد ؛ تسنیم وزیر اطلاعات همکاری مردم را باعث اشراف اطلاعاتی دانست و گفت: باید سازمان بسیج اطلاعاتی شکل بگیرد. با حضور مردم، رادار اطلاعاتی بدون نقطه کور است. سیدمحمود علوی دیروز در همایش ملی اطلاعات و مردم که در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، افزود: خروجی این جلسات باید منجر به برگزاری کمیته مطالعاتی و برنامه‌ریزی شود تا کار خود را به صورت مداوم استمرار ببخشد و با ارتباط با مراکز علمی، دانشگاهی و مدیران به غنای این حرکت کمک کند.

سال تعیین سرنوشت جنگ سوریه ؛ ایسنا جانشین فرمانده سپاه قدس گفت: ما مدعی نیستیم که امریکا، تکفیری‌ها و جبهه النصره را درست کرده است اما امریکا آنها را به جان منطقه خاورمیانه انداخته و فتنه جدیدی را شروع کرده است. سردار اسماعیل قاآنی دیروز طی سخنانی در «همایش الگوهای فرماندهی و مدیریتی سردار شهید حسین همدانی» با تاکید بر اینکه «امسال، سال تعیین سرنوشت جنگ سوریه است» گفت: این جنگ، جنگ بسیار اساسی است و انسان‌هایی بسیار مستحکم و محکمی را می‌خواهد که در صحنه نبرد حاضر باشند.

مسوولان شهرداری از اظهارنظر خودداری کنند؛ ایلنا دادستان تهران گفت: تا اتخاذ تصمیم نهایی از سوی دادستانی درباره پرونده واگذاری املاک شهرداری باید از اظهارنظر پیرامون وقوع یا عدم وقوع جرم در این پرونده خودداری شود.

جعفری‌دولت‌آبادی با اشاره به ارجاع پرونده‌ واگذاری املاک شهرداری به دادسرای کارکنان دولت اظهار کرد: با توجه به اظهارات قالیباف در روز سه‌شنبه یازدهم آبان ماه در شورای شهر تهران، تمام مسوولان اعم از شهردار تهران و دیگر مدیران شهرداری تا اتخاذ تصمیم نهایی از سوی دادستانی باید از اظهارنظر پیرامون وقوع یا عدم وقوع جرم در این پرونده خودداری کنند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر