تلاش برای بهبود زندگی زنان مسلمان

۱۳۹۵/۰۸/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۴۴۶۷

مهر معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده در حاشیه ششمین اجلاس وزرای امور زنان کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی با وزیر امور زنان دولت فلسطین دیدار و گفت‌وگو کرد.

شهیندخت مولاوردی در این دیدار با اشاره به چالش‌های مشترک زنان مسلمان در عصر حاضر گفت: انتظار داریم سازمان همکاری‌های اسلامی جدی‌تر و فعال‌تر از گذشته وارد عمل شده و نقش آفرینی کند و مصوبات آن در بهبود وضعیت زنان مسلمان موثر باشد.

مولاوردی ارائه گزارش‌های مربوط به اقدامات این سازمان در اجرای قطعنامه ۱۳۲۵ شورای امنیت و نیز تلاش‌های مربوط به کاهش تاثیرات اقتصادی، اجتماعی و روانشناختی کشمکش‌های نظامی، جنگ‌ها و اشغالگری‌ها بر زنان و دختران در این نشست را مهم ارزیابی کرد و با توجه به وضعیت ناامن منطقه نقش این سازمان را در ایجاد ثبات و امنیت پایدار در آن تعیین‌کننده دانست.

معاون رییس‌جمهور در این دیدار با اشاره به برخی دستاوردهای حوزه زنان و خانواده از جمله در زمینه آموزش و توانمندسازی گروه‌های مختلف زنان نسبت به تبادل تجارب با وزارت امور زنان دولت فلسطین اعلام آمادگی کرد.

همکاری‌های دوجانبه و بررسی چالش‌های فراروی زنان در کشورهای اسلامی محور گفت‌وگو در این دیدار بود.

وزیر امور زنان دولت فلسطین نیز ضمن اشاره به وضعیت زنان ساکن در غزه و کرانه باختری به ویژه زنان سرپرست خانوار و اینکه نخستین کشور عربی است که قطعنامه ۱۳۲۵شورای امنیت در زمینه صلح، زنان و امنیت را به اجرا در آورده است، اظهار امیدواری کرد در این نشست شاهد تصویب قطعنامه‌یی توسط اعضای سازمان همکاری‌های اسلامی در حمایت از ملت فلسطین و محکومیت جنایات در مناطق اشغالی باشیم.

وی با تمجید از حضور و مشارکت فعال زنان ایرانی در تمامی عرصه‌ها و حوزه‌ها، به حضور چهار وزیر زن در کابینه دولت فلسطین در وزارتخانه‌های اقتصاد، گردشگری، آموزش و امور زنان اشاره کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر