«نه» فرانسه به «اولاند»

۱۳۹۵/۰۸/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۴۴۶۴

فیگارو:

مساله انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه به تیتر یک این روزنامه فرانسوی زبان تبدیل شده است. بر این اساس فیگارو عنوان کرده که اولاند شانسی برای انتخاب دوباره به عنوان رییس‌جمهوری فرانسه ندارد. در این میان، آن ‌طور که آخرین خبرها از انتخابات ریاست‌جمهوری منتشر شده، در کنار نام چهره‌های شناخته شده احزاب سیاسی مطرح بیش از 20نفر بدون وابستگی مشخص سیاسی اعلام آمادگی کرده‌اند و باید بتوانند حمایت نخبگان سیاسی را برای حضور در انتخابات کسب کنند. هر چند که تاکنون حدود 54 نفر برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام نامزدی کرده‌اند، تعداد اندکی از آنها می‌توانند در دور نخست انتخابات که قرار است 23 آوریل (3 اردیبهشت 95) برگزار شود، حضور یابند چراکه بسیاری از آنها حمایت نخبگان سیاسی فرانسه را کسب نخواهند کرد. بر پایه زمان‌بندی مشخص شده توسط «برنار کزنوو» وزیر کشور، انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه در روزهای 23 آوریل و 7مه 2017 (3 و 17 اردیبهشت 96) برگزار می‌شود. رییس‌جمهوری فرانسه هر پنج سال و با رای مستقیم مردم انتخاب می‌شود.


وال ‌استریت ژورنال:

این روزنامه در گزارشی که آن را تیتر یک خود کرده است به مساله انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا از منظری دیگر پرداخته است. بر این اساس، بررسی‌های وال‌استریت ژورنال نشان می‌دهد که ایالت‌هایی در امریکا همچون ایندیانا، لووا، ایلینوی و مینه‌سوتا در طول 15سال گذشته با خیل عظیم مهاجران غیرسفید روبه‌رو بوده‌اند. این روزنامه تحلیل کرده است که بر این اساس، این ایالت‌ها تمایل بیشتری به دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه ریاست‌جمهوری امریکا دارند. این روزنامه دلیل کاهش نرخ بیکاری و حل برخی مشکلات اقتصادی را ورود همین مهاجران غیربومی خوانده است. هر چند که این مساله قابل‌ پیش‌بینی بود چراکه پیش از این نیز«مایک پنس» فرماندار جمهوری‌خواه ایالت ایندیانا به عنوان معاون ترامپ برگزیده شده بود. در همین میان، تازه‌ترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که نامزد دموکرات رقابت ریاست‌جمهوری امریکا از برتری ۱۵درصدی در جلب حمایت رای‌دهندگانی برخوردار است که در انتخابات زودهنگام شرکت کرده‌اند.کلینتون در ایالت‌های کلیدی چون «اوهایو» و «آریزونا» و حتی ایالت‌هایی چون «جورجیا» و «تگزاس» که به طور سنتی طرفدار جمهوری‌خواهان هستند از اقبال خوبی برخوردار بوده است.


فایننشال تایمز:

این روزنامه تیتر یک خود را به مساله موصل و نیروهای عراقی اختصاص داده است. آن‌ طور که این روزنامه براساس اطلاعات رویترز گزارش داده است، نیروهای عراقی درحال هدف‌گذاری دوباره برای فتح موصل هستند.پیش از این برخی گزارش‌ها حاکی از‌ آن بود که هر چه نیروهای عراقی به موصل نزدیک‌تر می‌شوند، جنگ روانی داعش هم تشدید می‌شود. بر این اساس، موصل از بزرگ‌ترین شهرهای عراق و مهم‌ترین مقر داعش در این کشور است. ضمن اینکه برای داعشی‌ها اهمیت نمادین هم دارد: آنجا بود که ابوبکر بغدادی، رهبر داعش پس از اعلام تاسیس خلافت برای نخستین و آخرین بار در انظار ظاهر شد. از روز ۱۷ اکتبر که نیروهای عراقی و کرد عملیات بازپس‌گیری موصل را شروع کردند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر