اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۵/۰۸/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۴۴۵۷

آزادسازی حریم خط و تسطیح مسیر خطوط در محدوده روستاهای ازنا

اراک| با همکاری واحدهای فنی و ستادی منطقه مرکزی، عملیات آزادسازی حریم خطوط و تسطیح مسیر و احیای گرده ماهی در محدوده روستاهای ازنا انجام شد. به گزارش روابط عمومی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران منطقه مرکزی، رییس واحد نگهداری و تعمیرات خط منطقه با اشاره به فعالیت یک هفته‌یی گروه تسطیح و آزاد‌سازی منطقه مرکزی گفت: رفع تعرضات کشاورزی و احیای گرده ماهی و بازگشایی مسیر خطوط 10، 16، 26 و 26 اینچ لوپ در دستور کار قرار گرفت.

رضا کریمی نور عینی ادامه داد: پس از ابلاغ اخطاریه و اتمام مهلت زمانی به‌منظور رفع تعرضات متجاوزان به حریم خط و عقب‌نشینی از محدوده حریم خط و آخر حکم دادستان خرم‌آباد مبنی بر آزاد‌سازی حریم خطوط، با حضور حراست منطقه مرکزی و هماهنگی‌های لازم با نیروی انتظامی انجام گرفت. وی با تاکید بر اسکن دقیق محل خطوط تصریح کرد: پس از تسطیح خطوط، گرده ماهی خطوط ایجاد و احیا شد و در محل‌های مورد نیاز لوله‌های آبرو برای زمین‌های کشاورزی نصب شد.


بهینه‌سازی مصرف انرژی در شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران

اراک| به همت کمیته انرژی منطقه مرکزی، با بهینه‌سازی سیستم‌های انرژی، صرفه‌جویی قابل توجهی در منطقه انجام گرفته است.

به گزارش روابط عمومی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران منطقه مرکزی، بهروز بهروزیان، دبیر کمیته انرژی منطقه با تاکید بر فعالیت یک ساله این کمیته با هدف صرفه‌جویی حداکثری در منابع آب و برق و گاز در منطقه گفت: ارزیابی‌ها در این مدت نشان‌دهنده کاهش مصرف انرژی در منطقه مرکزی است.

بهروزیان با اشاره به اهمیت ملی مدیریت انرژی و اولویت این موضوع در صنعت نفت، تصریح کرد: پروژه آبیاری مکانیزه (قطره‌یی) فضای سبز منطقه، پروژه سیستم مدیریت انرژی ساختمان اداری مرکز منطقه (مدیریت موتورخانه) و پروژه تفکیک کنتورهای منازل سازمانی از مهم‌ترین اقدامات کمیته انرژی در چارچوب کاهش مصرف انرژی در منطقه مرکزی است. وی کاهش هزینه‌ها را ماحصل مدیریت مصرف انرژی برشمرد و اضافه کرد: اصلاح تعرفه‌های برق مراکز شازند، رازان و مرکز منطقه و مرکز قدیم اراک نیز ازجمله اقدامات موثر انجام شده در منطقه است.


مراسم تودیع و معارفه ریاست بیمارستان رازی برگزار شد

ساری| مراسم تودیع قاسمپوری و معارفه مظفر شعبانی به‌عنوان سرپرست مرکز آموزشی درمانی رازی قائم‌شهر با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران و جمعی از مدیران و کارکنان این مرکز برگزار شد.

قاسم جان‌بابایی، رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تشکر از خدمات ارزنده قاسمپوری، رییس اسبق بیمارستان رازی گفت: با توجه به اجرای برنامه تحول نظام سلامت، رضایت کامل مردم مهم‌ترین موضوعی است که باید از اجرای این برنامه فراهم شود. در این مراسم با ابلاغ جان بابایی، رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، مظفر شعبانی به‌عنوان مرکز آموزشی درمانی رازی قائم‌شهر منصوب شد و از زحمات قاسمپوری طی تصدی مسوولیت فوق تقدیر و تشکر شد.


صادرات شیرتولیدی ایران به 30 کشور جهان

کرج| معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی اعلام کرد که از امسال صادرات شیر تولیدی واحدهای دامی کشور به 30 کشور جهان آغاز شده است.

حسن رکنی دیروز در حاشیه انعقاد قرارداد انتقال دانش فنی موسسه تحقیقات علوم دامی با بخش خصوصی با عنوان مشارکت در سنتز نژادهای بز شیری که در کرج برگزار شد، در جمع خبرنگاران افزود: تولید شیر در کشور در شرایطی است که امکان صادرات را به خوبی پیدا کرده‌ایم و اکنون سازمان تعاون روستایی ملزم شده که در هیچ جای کشور شیر روی دست دامدار نماند. وی اظهار داشت: در زمان حاضر اعتقاد داریم تبادل و فرآوری شیر باید بین تولید‌کننده و صنایع فرآوری انجام شود؛ یعنی دولت ورودی در این بحث نداشته باشد. رکنی با اشاره به اینکه روزانه بین 800 تا یک هزار تن شیر مازاد در واحدهای دامی کشور تولید می‌شود، افزود: این میزان شیر توسط سازمان تعاون روستایی خریداری شده و تبدیل به شیر خشک می‌شود.


آموزش فنی وحرفه‌ای باید تابعی از نیازهای بازار باشد

زنجان| معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه‌یی کشور گفت: نیازهای بازار کار متغیر است؛ از این رو مدل‌های انجام کار و ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌یی نیز باید تابعی از زمان و نیازهای جدید باشد. سیدعلی موسوی دیروز در نشست تخصصی کارگروه اشتغال در زنجان افزود: سازمان‌های پشتیبان همچون سازمان آموزش فنی و حرفه‌یی باید ذائقه‌ها و نیازهای بازار کار را در نظر بگیرند و برنامه‌ریزی و محتوای آموزش خود را مطابق آنها تدوین و اجرا کنند. وی به انعقاد تفاهمنامه همکاری و هماهنگی بین اداره کل آموزش و فنی و حرفه‌یی و شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان اشاره کرد و ادامه داد: یکی از کارکردهای آموزش‌های مهارتی، ارتقای سطح توانمندی شاغلان در واحدهای تولیدی است. گفتنی است در این جلسه تفاهمنامه همکاری بین اداره کل آموزش و فنی و حرفه‌یی و شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان برای ارائه آموزش‌های مهارتی به شاغلان صنایع سطح استان، منعقد شد. موسوی به لزوم مشارکت صاحبان صنایع در برنامه‌ریزی، اجرا و ارزشیابی آموزش‌های مهارتی تاکید کرد و افزود: آموزش‌های مهارتی باید به گونه‌یی باشد که اثربخشی آنها در توانمند‌سازی افراد مشاهده شود و سطوح بالاتر مدیریتی نیز متوجه آن شوند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر